Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی اکبر سلطانی نژاد روز شنبه در نشست خبری در محل استانداری کرمان افزود: بیشتر مناطق جنوب این استان پهنه سیلابی است.

وی ادامه داد: برای ساخت واحدهای مسکونی در روستاها و برای اجرای طرح هادی روستایی ابتدا باید نتیجه مطالعات را استعلام کنیم تا مشخص شود در مسیر رودخانه قرار دارد یا خیر؟ که در این زمینه پاسخی از سوی دستگاه های متولی داده نمی شود و  نشان می دهد کار در این بخش انجام نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: برخی منازل نوسازی شده استان کرمان در سیل اخیر دچار آب گرفتگی شده بود که نشان می‌دهد دستکاری هایی در طبیعت انجام شده لذا درخواست شد در منازل جدید کرسی ساختمان بالاتر جانمایی شود و امیدواریم پیگیری استاندار کرمان در بخش مهار سیلاب به نتیجه برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: جنوب این استان در پهنه سیلابی قرار دارد لذا باید سیلاب را مطالعه کرده و محدودیت هایی برای ساخت و سازهایمان بگذاریم و امیدواریم مشکل مطالعات این مناطق حل شود.

وی با بیان اینکه دستگاه متولی باید جلوی دستکاری ها در طبیعت را بگیرد اظهار داشت: نماز بی که از سال ۸۴ ساخته شده در سیل اخیر دچار آبگرفتگی نشده اند که این امر نشان می دهد بالا دست رودخانه ها دستکاری شده لذا باید دلیل طغیان رودخانه و ورود آن به سکونت گاه ها آن مشخص شود.

سلطانی نژاد اضافه کرد: جنوب استان کرمان در نفوذ طرح‌های مقاوم سازی مسکن در رتبه اول کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه برخی منازل مسکونی از سیلاب اخیر و طغیان رودخانه ها متاثر شدند گفت: در این سیل بیشتر به وسایل منازل آسیب وارد شد که در قالب طرح های تعمیرات خسارات جبران می شود.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در ۲ سیل اخیر در جنوب و شرق استان کرمان مشمول تعمیرات و ۶۰۰ واحد خشت و گلی نیز مشمول احداث جدید هستند و باید نوسازی شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان افزود: طرح بازسازی و نوسازی منازل خسارت دیده از سیل اخیر این استان به هیات وزیران ارسال شده و منتظر مصوبه هستیم.

وی یادآور شد: اقدام بازسازی پس از سیل نخست (۲۸ دی ۱۴۰۰) را از چند نقطه کلونی آغاز کردیم، آواربرداری و طرح تفکیکی را در آن انجام دادیم و از هفته قبل کار احداث منازل مسکونی تخریب شده نیز در این مناطق آغاز شده و مابقی منازل خسارت دیده نیز که بصورت پراکنده اند، انجام می‌شود.

سلطانی نژاد ابراز داشت: بازسازی واحدهای قابل احداث آغاز شده و در تعمیرات نیز منتظر تخصیص دولت نماندیم و در جاهایی که امکان داشت، کار را شروع کردیم.

وی گفت: خوشبختانه دولت مصوبات خوبی برای بازسازی منازل خسارت دیده از سیل داد و تخصیص بخشی از این اعتبارات را دریافت کردیم و ان شاالله کار سرعت می گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان عنوان کرد: شهر رودبار جنوب در پهنه سیلابی واقع است و منازل مسکونی ساخته شده نیز در همین شهر قرار دارند پس تمامی این منازل می‌توانند تحت تاثیر سیلاب قرار گیرند.

وی اضافه کرد: تسهیلات مسکن روستایی با مصوبه دولت از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان با سود پنج درصد رسیده که اگر بتوانیم این اعتبار را پرداخت کنیم، تعداد بسیاری حتما خانه دار می شوند.

سلطانی نژاد با بیان اینکه کرمان در تامین مسکن رتبه نخست کشور است گفت: طرح شهرک صنعتی کرمان را آماده و به هیات دولت ارسال کردیم و در صورت دریافت مصوبه کار را در این منطقه حاشیه ای آغاز می کنیم.

وی تصریح کرد: ساخت و ساز بازسازی و مقاوم سازی همه واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل شهرستان بافت آغاز شده و با کمک بلا عوض، این طرح در حال انجام است، ضمن آنکه عملیات اجرایی برخی واحدها نیز به پایان رسیده است.

برچسب‌ها کرمان بنیاد مسکن سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان بنیاد مسکن سیل کرمان بنیاد مسکن سیل مدیرکل بنیاد مسکن سلطانی نژاد استان کرمان سیل اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد

فرمانداری یزد در اطلاعیه‌ای از خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل اخیر خواسته تا جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن تماس بگیرند.

 در اطلاعیه‌ی فرمانداری یزد آمده.

با توجه به بارندگی‌های اخیر و بروز خسارت احتمالی ناشی از بارندگی و سیلاب، شهروندان شهرستان یزد جهت اعزام ارزیاب با شماره ۳۷۲۳۸۷۵۰ داخلی ۱ تماس حاصل بگیرند.
سایر شهرستان‌ها نیز از طریق بنیاد مسکن شهرستان و روستاییان نیز از طریق دهیار روستا جهت حضور تیم ارزیاب پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)