Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@06:04:06 GMT

پیک وحشتناک اومیکرون در راه است

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۹۴۴۸

‍‍‍‍‍‍

به پزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: موارد ابتلا به کرونای اومیکرون به‌سرعت و روز به روز در حال افزایش است و پیش‌بینی ما این بود که تا ۲ هفته دیگر به پیک وحشتناکی می‌رسیم اما به نظر می‌رسد این روند سریع‌تر در حال طی شدن باشد.

 مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص لزوم افزایش محدودیت‌های کرونایی با توجه به شدت گرفتن موج ششم این بیماری در کشور گفت: با توجه به ویژگی‌های سویه اومیکرون بهتر است تا جایی که امکان دارد از حضور در تجمعات و عدم استفاده از ماسک خودداری شود، همچنین تاکید فراوانی به دریافت واکسن و تکمیل واکسیناسیون با تزریق دز یادآور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازگشایی مدارس سبب ابتلای تعداد زیادی از دانش‌آموزان به این بیماری شد که خوشبختانه تعطیل شدند و به طور کلی نظر ما در کمیته علمی این است که باید از هر گونه تجمعی جلوگیری شود، محدودیت‌ها افرایش یابند، دورکاری‌ها مجددا اعمال شوند و با توجه به بالا رفتن سرعت شیوع این سویه مدارس و دانشگاه‌ها فعلا به صورت مجازی به فعالیت خود ادامه دهند تا ببینیم اوضاع چگونه پیش می‌رود.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در پاسخ به این سوال که چرا اومیکرون بیشتر کودکان و جوانان را درگیر می‌کند، توضیح داد: دلیل این امر این است که این گروه‌های سنی کمتر از گروه‌های سنی بالاتر واکسینه شده اند. درست است که اثربخشی تمام واکسن‌ها تا حدی در برابر اومیکرون کاهش یافته است، اما به هر حال واکسن‌ها به میزانی اثربخشی دارند و دلیل این امر هم که بیشتر بیماران مبتلا به اومیکرون به صورت سرپایی درمان می‌شوند، همین تزریق واکسن است. البته هر چه با موارد بیشتری از ابتلا مواجه باشیم به تبع با موارد بستری و مرگ‌ومیر بیشتری رو به رو می‌شویم و به طور کلی این سویه در افرادی بیشتر درگیری ایجاد می‌کند که واکسینه نشده اند.

این متخصص بیماری‌های عفونی در رابطه تفاوت علائم در سویه امکیرون با سایر سویه‌ها اظهار کرد: این ویروس بیشتر در دستگاه تنفسی فوقانی تجمع پیدا می‌کند و برعکس دلتا چندان در ریه درگیری ایجاد نمی‌کند و به همین دلیل است که سرایت بسیار بالایی دارد و این سویه بیشتر با علائمی نظیر گلودرد، آبرزیش بینی، عطسه و به طور کلی همچون یک سرماخوردگی معمولی ظاهر می‌شود البته می‌تواند علائم دیگری را بروز دهد و موجب ایجاد درگیری‌هایی شود ولی این علائم کمتر از سویه دلتا هستند و این امر به سبب ماهیت ویروس رخ می‌دهد و چون بیشتر افراد هم واکسینه هستند بیشتر به صورت خفیف بروز پیدا می‌کند.

وی ضمن اشاره به اینکه موارد ابتلا به این سویه به سرعت و روز به روز در حال افزایش است و پیش‌بینی ما این بود که تا ۲ هفته دیگر به پیک وحشتناکی می‌رسیم که به نظر می‌رسد این روند سریع‌تر در حال طی شدن باشد، افزود: بعد از رسیدن پیک به قله به تدریج موارد ابتلا کاهش پیدا می‌کنند. در کشورهای آمریکا و استرالیا هم بعد از رسیدن پیک به قله و ابتلای تعداد زیادی از افراد به این بیماری شدت موج کاهش یافت.

پیش‌بینی می‌شود به امید خدا قبل از عید نوروز موج ششم در کشور ما در حال فروکش کردن باشد، اما به هر حال تا پایان سال با این پیک مواجه هستیم.

منبع: میزان این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد ویروس کرونا شیوع اومیکرون سویه اومیکرون ابتلا به اومیکرون موج ششم بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط کرونا در خانه اردوغان موج ششم کرونا و احتمالا در اسفند به قله این موج خواهیم رسید شتاب افزایش بستری در موج ششم کرونا رکورد شکست تعداد مبتلایان اومیکرون ۲ برابر می‌شود احتمال افزایش آمار اومیکرون به ۱۰۰ هزار مبتلا در روز اومیکرون جان ۳نفر را در ایران گرفت ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها دارایی های کریپتویی جذاب نیستند قیمت ال ۹۰ صفر در بازار (بهمن ۱۴۰۰) این افراد مجاز به شرکت در کنکور نیستند + جزییات آمریکا برای کرونا از چه دارویی بیش تر استفاده کرد؟ فهرست ۱۲ هزار خانه روی میز سازمان مالیات بانک تجارت برای همه مردم ایران لایحه قانون استفاده از سلاح از ابتدای سال در نوبت رسیدگی است سناتور آمریکایی: خروج از برجام، ایران را قوی‌تر و خطرناک‌تر کرد حل مشکل ضمانت و وثیقه بانکی کشاورزان و دامداران پیک وحشتناک اومیکرون در راه است خداحافظی مظاهری با استقلال مرغ کیلویی چند؟ (جدول) اعلام برنامه هفته هفدهم تا بیست و دوم لیگ برتر افزایش ۴۸ درصدی فوت شدگان کرونایی کرونا در خانه اردوغان منابع ویژه ای را برای پرداخت تسهیلات بدون ضامن در نظر گرفته ایم رشد لاک پشتی تولید محصولات منتخب صنعتی حقوق و بیمه معلمان خرید خدمات کامل پرداخت خواهد شد نیاز بازار به نفت ایران چقدر است؟ استقبال اولیانوف از بازگرداندن معافیت تحریمی ایران احتمال ساخت واکسن جداگانه برای اومیکرون نگاهی به روابط ایران و روسیه پوشیدن این رنگ موجب جذب پشه ها می شود! عادی سازی برای مذاکره مستقیم پرداخت به موقع، دقیق و منصفانه با بیمه آسیا تکلیف مالیات خودروهای لوکس مشخص شد آخرین جزییات پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۱ درآمد واردات خودرو به کجا می رسد؟ زنان جوان بیشتر در معرض این بیماری هستند! خصوصی ‌سازی غیراصولی چه بر سر هپکو آورد؟ ثبت نام پیش فروش ۳ خودروی سایپا از فردا+ جزییات برنامه جدید مجلس برای شفافیت دستگاه ها درمان خشکی پوست دست با این روش چه کسانی از آب گل آلود بورس ماهی گرفتند؟ مسکن حمایتی از برنامه ریزی ها عقب افتاد حاشیه های بازار نفت ایران / ماجرای صادرات به کره شمالی چه بود؟ گیاه دارویی که از افسردگی جلوگیری می کند حرکت زشت پوتین در افتتاحیه المپیک + فیلم حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها همسان می شود مهلت ثبت نام در آزمون استخدام دیوان محاسبات تمدید شد نحوه افزایش ایمنی بدن در برابر کرونا افزایش قیمت جوجه در سایه نبود نظارت گوشت قرمز همچنان بر مدار صعود قیمت تلویزیون‌ ۵۰ اینچ چند؟ (جدول) خرید و فروش دختران خردسال بیخ گوش ما + فیلم ۱۰ نشانه خاموش دیابت در بدن صعود تجلی به صدر معاملات برتر در معاملات بورس امروز چرا لازم است در روز چند دقیقه چرت بزنید؟ تحرکات روزانه صندوق‌ های قابل معامله / ثبت ارزش معاملات ۲۹ میلیارد تومانی برای صندوق‌ های طلایی گر حکم شود که مست گیرند DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع اومیکرون سویه اومیکرون ابتلا به اومیکرون موج ششم کمیته علمی ثبت نام موج ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیر گرفتن وحشتناک مردم توسط یک راننده فراری (فیلم)

 

 

 

منبع : برترین ها 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم) نجات ۱۸ نفر گرفتار در سیل روستای شادکام بافق (فیلم) حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور (فیلم)

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • سیل فاجعه‌بار در شهر مدینه عربستان (فیلم)
  • زیر گرفتن وحشتناک مردم توسط یک راننده فراری (فیلم)
  • جاری شدن سیل در شهر مدینه عربستان (فیلم)
  • وقوع گردباد وحشتناک در عربستان (فیلم)
  • شستشوی برج‌های دبی به وسیله پهپاد‌ها پس از سیل وحشتناک (فیلم)
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • لحظه انفجار وحشتناک چاه فاضلاب در تبریز (فیلم)
  • بارش وحشتناک تگرگ در امارات (فیلم)
  • آتش‌سوزی وحشتناک در بازار بندرعباس (فیلم)