Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-30@21:03:39 GMT

بیت‌کوین دوباره جان گرفت

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۹۵۰۵

بیت‌کوین دوباره جان گرفت

ایتنا - ​​​​​​​یک کارشناس بازار ارزهای دیجیتال گفت:‌ بیت‌کوین، دیروز بالاخره توانست از دیوار مهم ۴۰ هزار دلار عبور کند و به بالاترین قیمت خود در دو هفته اخیر برسد.

احسان عاشوری با بیان اینکه بیت‌کوین، دیروز جمعه ۱۵ بهمن ماه از دیوار مهم ۴۰ هزار دلار عبور کرد، گفت: بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته و به قیمت ۴۱٫۵۰۰ دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برای اولین بار است که بیت‌کوین پس از دوم بهمن ماه امسال، از مرز روانی حیاتی ۴۰ هزار دلار عبور می‌کند. دیروز پس از آنکه بیت‌کوین توانست سطح حمایتی بین ۳۵ تا ۳۷ هزار دلار را حفظ کند، از منطقه نوسانی هفتگی عبور کرد.

وی ادامه داد: با وجود این، هنوز هم قیمت بیت‌کوین از بیشترین مقدارش یعنی ۶۹ هزار دلار، فاصله زیادی دارد. هدف بعدی قیمت بیت‌کوین، بین ۴۲ تا ۴۳ هزار دلار است. از آن طرف، اگر بیت‌کوین دوباره به روند نزولی برگردد، سطوح ۳۳ هزار دلار و در بدترین شرایط، ۲۸ هزار دلار سطوح حمایتی بیت‌کوین هستند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این کارشناس بازار ارزهای دیجیتال درباره علت این افزایش قیمت بیان کرد: یکی از عوامل مهمی که در این امر دخیل بود، اطمینان تریدرهای بازار رمزارزها از ثبات بازار پس از سقوط قیمت‌ها بود. البته برخی تریدرها احتمال به وجود آمدن شورت اسکوییز را هم عنوان کرده‌اند. اما در این بین علت احتمالی دیگری هم برای جهش قیمتی بیت‌کوین وجود داشت. رشد قیمت بیت‌کوین دقیقا پس از آن اتفاق افتاد که گزارش اشتغال به کار آمریکا در ماه ژانویه منتشر شد. گزارشی که نشان می‌داد اشتغال آمریکا رشد چشمگیری داشته است. به نظر می‌رسد همزمانی این اتفاق و جهش قیمت بیت‌کوین بی‌ارتباط نباشند و این موضوع به عنوان محرکی برای نوسان بازار عمل کرده است.

عاشوری ادامه داد: از طرفی شرکت استخراج بیت‌کوین Marathon Digital Holdings در آمریکای شمالی، روز جمعه گفته است که دارایی‌های رمزارز خود را به ۸۵۹۵ بیت‌کوین افزایش داده است. این موضوع نیز ممکن است بر روند صعودی بیت‌کوین اندکی تاثیر گذاشته باشد. با این جهش قیمت، احساسات بازار از افسردگی به سمت خوش‌بینی تغییر کرده و امروز شاخص ترس و طمع روی عدد ۳۳ قرار گرفته است.

جمعه نه فقط برای بیت‌کوین، بلکه برای آلت‌کوین‌ها هم روز خوبی بود. اتریوم هم مثل بیت‌کوین، طی ۲۴ ساعت گذشته تقریبا ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته و توانسته از ۳۰۰۰ هزار دلار عبور کند. اما در بین ده رمزارز برتر جهان، پولکادات و بایننس‌کوین با ۱۵ درصد رشد قیمت، بهترین عملکرد را داشته‌اند. اما برای اینکه ببینیم آیا بیت‌کوین به روند صعودی برگشته است و این روند ادامه‌دار خواهد بود یا خیر، باید اندکی صبر کرد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: بیت کوین رمزارز هزار دلار عبور قیمت بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۹۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰

امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۳۸۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 388 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 37 میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 40 میلیون و 400 هزار تومان است.

بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست

 

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 23 میلیون و 500 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 14 میلیون و 300 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 6 میلیون و 500 هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 14  میلیون و 680 تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2341 دلار است.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار کاهشی شد

 

در معاملات امروز (دوشنبه10 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با کاهش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 314 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 376 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 423 تومان و نرخ حواله یورو به 44 هزار و 279 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با کاهش نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 66 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 266 تومان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید