Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@16:00:52 GMT

مقابله با امیکرون با کمک مواد غذایی

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۹۵۳۶

برای مقابله و پیشگیری از ابتلا به سویه امیکرون، مواد غذایی و تاثیرشان را باید در نظر داشت. خبرگزاری میزان – سویه «امیکرون» بیماری کرونا به سویه غالب این بیماری در اکثر نقاط جهان تبدیل شده و به سرعت در حال گسترش است.   در حالی که «امیکرون» در حال مبتلا کردن جمعیت زیادی در سراسر جهان در فصل سرماست، مهم‌ترین توصیه‌ها برای مقابله با این سویه، همان توصیه‌های کلی برای مقابله با کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بررسی‌ها نشان می‌دهند که دریافت سه دوز واکسن کرونا تا حد زیادی در مقابله با سویه «امیکرون» موثر است.   ابتلا به کرونا و دریافت دو دوز واکسن نیز می‌تواند مصونیتی معادل دریافت سه دور واکسن را بدهد.   اما با توجه به شیوع گسترده سویه «امیکرون» توصیه‌های غذایی نیز در این رابطه مطرح می‌شوند که می‌توانند در مبارزه با این سویه موثر باشند.   پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و رعایت اصول اولیه مانند پوشیدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن مکرر دست‌ها و پیروی از یک رژیم غذایی مناسب در مقابله با سویه سریع الانتقال کرونا، بسیار تاثیر دارند.   به گزارش «هندوستان تایمز و ایت دیس»، مواد غذایی مختلفی وجود دارند که می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به فرد قدرت بیشتری برای مبارزه با این سویه را بدهند. غذا‌های خانگی، غذا‌های غنی از فیبر و ویتامین سی، ریزمغذی‌ها مانند سبزیجات و میوه‌ها می‌توانند کمک قابل توجهی به سلامتی افراد کنند.   روغن محلی به دلیل گرم نگه داشتن بدن، ارزن به دلیل داشتن فیبر زیاد و زنجبیل به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی از جمله مواد غذایی هستند که با تقویت سیستم ایمنی بدن می‌توانند نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به سویه «امیکرون» داشته باشند. بیشتر بخوانید: جهان در تب و تاب نابرابری در تامین واکسن کرونا راه‌های جلوگیری از ابتلا به سویه امیکرون کرونا البته رعایت رژیم غذایی مناسب در هنگام ابتلا به «امیکرون» یا مشاهده علائم ابتلا به آن می‌تواند مانند سپری در برابر شدت بیماری عمل کند؛ اگرچه ابتلا به «امیکرون» می‌تواند تا حد زیادی اشتها را از بین ببرند.   برای داشتن شرایط بهتر در صورت ابتلا به این سویه استفاده از مواد غذایی مانند ماست، موز، بستنی، نوشیدنی‌های مغذی، سوپ مرغ، سبزیجات پخته شده مانند کلم بروکلی، غذا‌های غنی از گلوکز مانند ماکارونی و... توصیه می‌شود.   غذا‌ها و نوشیدنی‌های حاوی مرکبات و آب پرتقال اگرچه تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هستند، اما به دلیل گلودرد و ترش بودن این مواد توصیه نمی‌شوند.   انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل امیکرون کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل امیکرون کرونا مواد غذایی غذا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۹۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند

پوست سبزیجات اغلب سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و سایر مواد مغذی ضروری است و ما بدون فکر کردن به آن، آن‌ها را پوست می‌گیریم.

به گزارش سلامت نیوز، با این حال، دور انداختن پوست برخی از سبزیجات می‌تواند شما را از محتوای غذایی کلی سبزیجات محروم کند.

سبزیجاتی که هرگز نباید آن‌ها را پوست بگیرید

سبزیجات بخشی ضروری از یک رژیم غذایی سالم هستند، زیرا سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای تغذیه بدن و حفظ سلامتی هستند. پوست برخی از سبزیجات گنجینه‌ای از مواد مغذی ضروری را برای بدن فراهم می‌کند. از این رو، به جای پوست کندن سبزیجات، درباره فواید سلامتی خوردن چند سبزی با پوست یاد بگیرید.

در اینجا ۴ سبزی که به طور ایده آل نباید قبل از خوردن پوست آن‌ها را جدا کنید آورده شده است:

۱. سیب زمینی

سیب زمینی جزء اصلی دستور‌های غذایی و پوست آن منبع غنی از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. آن‌ها حاوی پتاسیم بیشتری نسبت به گوشت هستند که برای سلامت قلب و عملکرد عضلات ضروری است.

در واقع، پوست سیب زمینی مملو از آهن است که به حمایت از عملکرد گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند. از این رو، باقی ماندن پوست روی سیب‌زمینی نه‌تن‌ها بافت لذت‌بخشی به آن می‌دهد، بلکه محتوای غذایی آن را نیز افزایش می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که آن‌ها را به درستی می‌شویید تا همه آلودگی‌ها قبل از پخت و پز پاک شوند.

۲. هویج

پوست هویج برای خوردن کاملا بی خطر و در واقع مفید است. پوست یا لایه‌ی نازک سطح هویچ، حاوی مواد مغذی متعددی از جمله آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین C، B ۳، فیبر غذایی و فیتونوترینت‌ها است. این مواد مغذی به دلیل تقویت سیستم ایمنی و نقش آن‌ها در حفظ سلامت پوست و بینایی شناخته شده اند.

همچنین محتوای بتاکاروتن که به هویج رنگ نارنجی پر جنب و جوش می‌دهد به بهبود هضم و سلامت کلی کمک می‌کند.

۳. خیار

خیار را هم باید با پوست آن بخورید. پوست خیار سرشار از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله ویتامین K است که برای جلوگیری از لخته شدن خون و سلامت استخوان‌ها ضروری است.

پوست خیار همچنین منبع سیلیس است، ترکیبی که از سلامت پوست، مو و ناخن حمایت می‌کند.

پوست خیار را در سالاد یا میان‌وعده‌های خود بگنجانید تا تغذیه‌ای بیشتری داشته باشید و هیدراته بمانید.

۴. کدو سبز

هم گوشت و هم پوست کدو سبز فواید زیادی برای سلامتی دارند، مانند هضم بهتر، بهبود خلق و خو و استخوان سازی.

پوست کدو منبع فوق العاده‌ای از فیبر رژیمی، ویتامین C و پتاسیم است. چه در حال تفت دادن کدو باشید یا کباب کردن یا افزودن آن به غذا‌های دیگر، باقی گذاشتن پوست کدو سبز یک راه عالی برای افزایش ارزش غذایی آن است.

بنابراین، اکنون می‌دانید کدام سبزیجات را هرگز نباید پوست بگیرید؛ اما مطمئن شوید که قبل از خوردن یا استفاده از این سبزیجات برای پخت و پز، آن‌ها را کاملا بشویید تا آلودگی‌ها و آفت کش‌های آن را از بین ببرید!

دیگر خبرها

  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟