Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@07:38:26 GMT

آخرین مصوبات ضد کرونایی اعلام شد + جزئیات مهم

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۹۸۶۵

آخرین مصوبات ضد کرونایی اعلام شد + جزئیات مهم

آفتاب‌‌نیوز :

محسن منصوری آخرین با اعلام آخرین مصوبات و تصمیمات اعمال محدودیت‌ها و کنترل شرایط کرونایی گفت: طی ۲ هفته اخیر شرایط خوبی را از جهت ابتلا به این ویروس نداشتیم و هنوز به اوج پیک ششم هم نرسیده‌ایم.

محسن منصوری در ستاد کرونای استان تهران افزود: آنچه که همه متخصصان اعلام می‌کنند تنها راه علاج و کنترل بحث افزایش واکسیناسیون است که دُز سوم در استان تهران تا سطح ۳۲ درصد تزریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: گرچه سرعت و شدت تزریق دز سوم افزایش یافته، اما همه باید در سطح این استان بسیج شوند و شهرداری‌ها هم کمک، فضاسازی و تبلیغ برای تزریق دز سوم انجام شود.

محسن منصوری با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید برای تزریق واکسن به کودکان هفت تا ۱۰ سال اقناع شوند، گفت: در مورد سویه امیکرون اعمال محدودیت قرنطینه و تعطیلی مستمر چندان موثر نیست در عین حال نمی‌توانیم کار را رها کنیم.

وی خاطر نشان کرد: یک سری تصمیمات در حوزه آموزش و اصناف گرفته ایم که همچنان تداوم می‌یابد و در مورد نمایشگاه‌ها نیز برخی موارد هست که از مدت‌ها قبل مهمان خارجی دعوت شده و تعطیلی آن‌ها برای ما خسارت بین المللی دارد که در نهایت بنا شد چنین نمایشگاه‌هایی کنترل شده به شکل محدود برگزار شوند.

منصوری ادامه داد: در مورد سایر نمایشگاه‌ها نیز شرکت نمایشگاه‌ها مورد به مورد درخواست بدهند و آن دسته را که ناچار به برگزاری هستیم با رعایت ضوابط مجوز صادر شود، اما برای دیگر موارد متناسب با حساسیت آن اعمال نظر می‌شود.

منصوری گفت: در مورد انتخابات اصناف تاخیر ۲ ساله در برگزاری خسارت زده و باید یاد بگیریم با این ویروس زندگی کنیم و، چون انتهای زمان شیوع آن مشخص نیست لذا اتحادیه‌ها انتخابات را در فضای باز یا فراخ و بزرگ برگزار کنند و ساعت برگزاری را نیز طولانی‌تر کنند تا مشکلی پیش نیاید.

وی اضافه کرد: در مورد برنامه‌های دهه فجر خواهشمندیم این برنامه‌ها حداکثر با ۳۰ درصد ظرفیت برگزار شود.

منصوری تاکید کرد: در مورد اعتکاف نیز در شهر‌های قرمز ممنوعیت برگزاری و در شهر‌های نارنجی و زرد تا حدود ۲۰ درصد اجازه برگزاری داده می‌شود و اگر وضع بدتر شود تجدید نظر خواهیم کرد.

منصوری اعلام کرد: در بیماری امیکرون از آن جهت که تعداد فوتی‌ها زیاد نیست و سرعت بهبود هم بیشتر است، به رغم اینکه در شرایط قبلی برای هر بیمار ۲ هفته استعلاجی داده می‌شد، اما در این سویه پنج روز مرخصی استعلاجی داده شود، چون خدمات در دستگاه‌های اجرایی آسیب می‌بیند.

وی افزود: موضوع بعد بحث واکسیناسیون است تا انتهای بهمن هیچ یک از مراکز تجمیعی نباید تعطیل شود و همه با قدرت به کار خود ادامه دهند.

منصوری اظهار داشت: در مورد مترو نیز مصوبه قبلی ستاد ادامه می‌باید و سامانه خرید بلیت به سامانه ایران من متصل شود تا افراد واکسینه نشده اجازه تهیه بلیت نداشته باشند و اگر اجرای آن عملیاتی نیست مکتوب به وزارت کشور اعلام شود.

منصوری گفت: مراکز تجمع مراکز شیوع است مانند مترو، اتوبوس، بی آر تی و بازار و همه باید با ماسک وارد آن‌ها شوند و به افراد فاقد ماسک اجازه ورود و تردد داده نشود.

وی ادامه داد: با شرایط مالی موجود امکان خرید و واردات واگن مترو را نداریم و لذا باید شرایط فعلی را با امکانات موجود مدیریت کرد.

منصوری یادآورشد: در مورد برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن تا آخر امشب یا حداکثر تا صبح فردا یکشنبه اطلاع رسانی می‌شود.

منصوری خاطر نشان کرد: در شهرستان پیشوا محدودیت زیادی داریم و مرکز شبانه روزی واکسیناسیون تعطیل نشود تا بتوانیم خدمت رسانی کنیم.

وی تصریح کرد: باید خود را برای روز‌های سخت‌تر آماده کنیم و به حتم با ابتلا و گسترش بیشتر بیماری مواجه می‌شویم از همین رو باید بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تجهیز و آماده پذیرش بیماران بیشتر باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویروس کرونا امیکرون محسن منصوری نمایشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۹۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان در مصلای این شهرستان ضمن اشاره به سفر هفته گذشته رئیس جمهور به استان سمنان و شهرستان دامغان، بیان کرد: مردم انتظار دارند که دولتی‌ها به صورت شفاف میزان اعتبارات و مصوبات را بیان کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شده و مسئولان گزارش عملکرد خود را نیز بیان کنند، افزود: اعلام تعداد مصوبات و میزان اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان و شهرستان دامغان یک مطالبه عمومی است

امام جمعه دامغان در ادامه ضمن اشاره به هفته کارگر و با بیان اینکه اسلام برای این قشر ارزش و جایگاه خاص قائل است، تاکید کرد: مسئولان باید از حق و حقوق کارگران دفاع کنند تا این قشر با انگیزه بیشتری به رشد تولید کمک نمد.

کد خبر 6089141

دیگر خبرها

  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود