Web Analytics Made Easy - Statcounter

با انعقاد تفاهم نامه ای دانشگاه علمی کاربردی شهرداری کرج دوره های آموزشی تخصصی ویژه اعضای شوراهای شهر،بخش و روستا در سطح استان برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، این تفاهم نامه عصر امروز شنبه با حضور اعضای شورای استان البرز و رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری کرج به امضا رسید.

رئیس شورای اسلامی استان البرز در این نشست عدم آشنایی کافی با قوانین و ضوابط را یکی از مشکلات مبتلابه شوراهای شهر و و روستا عنوان کرد و گفت: در این راستا طی جلساتی که با دانشگاه علمی کاربردی شهرداری کرج داشتیم مقرر شد بسته آموزشی مدونی برای این منظور تدوین و با برگزاری کلاس های آموزشی سطح دانش و آگاهی جامعه شورایی استان ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا قره حسنلو افزود: خوشبختانه این مهم برای نخستین بار در کشور در البرز به انجام رسیده و با امضاء این تفاهم نامه  فرایند اجرایی کار طی روزهای آینده آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارتقا سطح آگاهی اعضای شوراها می تواند کیفیت خدمات رسانی شهرداری ها را بالا ببرد گفت: در قالب این تفاهم نامه دوره های آموزشی متنوعی دیده شده و در پایان این دوره ها نیز گواهینامه معتبر به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری کرج نیز در این مراسم گفت: برای تسلط به قوانین و مقررات حوزه شهرسازی و موضوعات مرتبط با مدیریت شهری به سالها زمان نیاز است.

سیدعلی میروکیلی افزود: آموزش یکی از ابزارهایی است که می تواند در این ارتباط اثرگذار باشد و آگاهی بخشی لازم را برای متولیان امر و تصمیم گیران حوزه شهری به ارمغان آورد.

وی افزود: در این تفاهم نامه همه چالش ها و نیاز شوراها برای اداره مطلوب شهرها و روستاها دیده شده و می تواند خروجی مناسبی داشته باشد.

میروکیلی امضای این تفاهم نامه را یک اقدام نادر وکم نظیر در راستای ارتقا سطح دانش اعضای شوراها دانست و گفت: امیدوارم با آموزش هایی که در آینده ارائه می شود بتوانیم آگاهی همه جانبه ای را در این بخش شاهد باشیم.

شایان ذکر است در این نشست آقایان بذرگری، مهرزاد، قربانی و گوزلی از اعضای شورای استان البرز نیز در سخنانی نقطه نظرات خود را خصوص اهمیت آموزش های تخصصی در حوزه شوراها ارائه کردند.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا استان البرز رئیس دانشگاه شهرداری شورای اسلامی مشکلات کلاس های آموزشی جامعه خدمات رسانی دوره های آموزشی قوانین و مقررات اعضای شورای شورای شهر البرز مدیریت شهری آموزش تخصصی شورای روستا دانشگاه علمی کاربردی شهرداری کرج تفاهم نامه استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۹۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: شوراها یکی از کلیدی‌ترین بخش‌ها در کمک به بالندگی شهر و روستا هستند.

مسلم مرادی امروز (دهم اردیبهشت‌ ماه) در مراسم تقدیر از اعضای شوراهای اسلامی شهرهای بروجرد، اشترینان و ونایی که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شوراها در شهر و روستا، اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: شوراها برخاسته از مردم‌سالار دینی هستند و در این راستا باید کار مردم را در اولویت قرار داد و دغدغه‌های آنها تبدیل به مصوبه و اجرا شوند.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه نقش شوراها در پیشبرد امور شهرها و روستاها بسیار مهم و با اهمیت است، افزود: مصوبات شورا باید قوی و برای رفع مشکل باشد تا گرهی از مشکلات باز کند.

مرادی بیان کرد: شوراهای اسلامی باید در راستای نظارت کافی و لازم بر عملکرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای پیشبرد اهداف مد نظر و رسیدن به سطح مطلوب توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه شوراها از ظرفیت افراد نخبه و صاحب‌ نظر برای پیشبرد اهداف استفاده کنند، گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا همواره یکی از کلیدی‌ترین بخش‌ها در کمک به بالندگی و آبادانی هر شهر یا روستا هستند.

معاون استاندار لرستان اضافه کرد: شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم، با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی است.

در این مراسم، از اعضای شورای اسلامی شهرهای بروجرد، ونایی، اشترینان، سرهنگ خوانساری و سرباز وظیفه‌ای که هفته گذشته به زنانی که در خیابان خودروی آنها دچار مشکل شده بود، کمک کردند و پاکبانی که در بارندگی‌های اخیر جان چند حیوان را نجات داد، تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت