Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:19:07 GMT

دیدار امیر قطر با رئیس جمهوری مصر و ولیعهد ابوظبی

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۰۲۴۹

دیدار امیر قطر با رئیس جمهوری مصر و ولیعهد ابوظبی

به گزارش ایرنا، خبرگزاری قطر (قنا) امروز (شنبه) از دیدار تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر و  محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و تعدادی از رهبران کشورها در حاشیه افتتاحیه بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی که در پکن پایتخت چین در حال برگزاری است، خبر داد. 

امیر قطر در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی که در پکن پایتخت چین برگزار شد، شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر پیشتر نیز در سال گذشته میلادی در بغداد در دیدارهای جداگانه با شیخ «محمد بن راشد آل مکتوم» معاون رئیس امارات و حاکم دبی و عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهوری مصر دیدار کرده بود. 

این اتفاق چند روز پس از آن رخ داد که امیر قطر با شیخ «طحنون بن زاید آل نهیان» مشاور امنیت ملی امارات در دوحه دیدار کرده بود. 

روابط قطر و مصر در ماه‌های اخیر بهبود یافته است و دو کشور پس از تصویب بیانیه اجلاس «العلا» که در عربستان با هدف مصالحه بین دوحه و کشورهای محاصره کننده این کشور، تعدادی از پرونده‌های اختلاف قبلی را بسته اند. 

بحران روابط میان چهار کشور عربی عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر از ۱۵ خرداد ماه سال ۱۳۹۶، آغاز شد.  

این چهار کشور عربی از همان زمان با وارد کردن اتهامات فراوان به دوحه، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و این کشور را به صورت زمینی، دریایی و هوایی تحت محاصره قرار دادند. دوحه نیز با رد اتهامات وارده از سوی همسایگان عرب خود و مصر، آن‌ها را به تلاش برای دست‌اندازی به حاکمیت قطر و تسلط بر منابع آن متهم کرد.  

کشورهای تحریم کننده ۱۳ شرط از جمله بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر، توقف همکاری نظامی آنکارا با دوحه و قطع روابط با ایران را برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کردند، شروطی که مقام‌های قطری تن به پذیرش آن ندادند.  

این کشورها در چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که ۱۶ دی در شهر العُلا با هدف آشتی و مصالحه بین اعضا به میزبانی عربستان برگزار شد، با امضای توافقنامه و صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که به اختلافات خود با دوحه پایان دادند.

برچسب‌ها تمیم بن حمد آل ثانی قطر عبدالفتاح السیسی آسیای غربی مصر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تمیم بن حمد آل ثانی قطر عبدالفتاح السیسی تمیم بن حمد آل ثانی قطر عبدالفتاح السیسی آسیای غربی مصر امیر قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۰۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی درجریان دیدار با وزیر امورخارجه امارات در ابوظبی آخرین تحولات منطقه به‌ویژه بحران وخیم انسانی در نوار غزه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات امروز (پنجشنبه) در ابوظبی با یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی امارات، وزیر خارجه امارات درجریان این دیدار بر اهمیت ایجاد یک چشم‌انداز سیاسی جدی برای انجام مذاکرات با هدف برقراری صلح فراگیر براساس راهکار تشکیل دو دولتی که در تقویت ثبات و برقراری امنیت دائمی در منطقه و نیز پایان یافتن اقدامات خشونت‌بار روزافزون سهم به‌سزایی دارد، تاکید کرد.

عبدالله بن زاید آل نهیان طی این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت همکاری و تلاش در راستای حصول آتش‌بس و ممانعت از توسعه درگیری‌ها در منطقه، خاطرنشان کرد اولویت خاتمه بخشیدن به تنش و خشونت، حفاظت از جان غیرنظامیان و نیز تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه ازطریق گذرگاه‌های امن و بدون مانع به‌طور روزافزون و مداوم است.

در همین رابطه، دفتر یائیر لاپید نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که لاپید طی «یک سفر دیپلماتیک» به ابوظبی با وزیر خارجه امارات دیدار کرد. دو طرف درجریان این دیدار درخصوص تلاش‌های فعلی جهت دستیابی به توافق برای آزادی اسرا و این موضوع که غزه در مرحله پساجنگ چگونه خواهد بود، رایزنی کردند.

لاپید طی این دیدار ضمن تاکید بر لزوم نیاز فوری برای آزادی اسرا، خطاب به وزیر خارجه امارات گفت: «هر کشوری در منطقه می‌تواند بر این توافق تأثیر بگذارد.»

پیشتر سخنگوی رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که لاپید روز چهارشنبه در یک «سفر کوتاه سیاسی» به ابوظبی پایتخت امارات خواهد رفت.

وی جزئیات بیشتری در مورد اهداف این سفر و دستور کار و دیدارهایش اعلام نکرد.

لاپید در سال ۲۰۲۱ در یک سفر رسمی به عنوان اولین وزیر اسرائیلی به امارات رفت و سفارت این رژیم در ابوظبی و کنسولگری‌اش در دبی را افتتاح کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور