Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@20:01:38 GMT

افزایش قیمت بنزین در آمریکا رکورد جدید زد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۰۳۲۰

افزایش قیمت بنزین در آمریکا رکورد جدید زد

به گزارش ایسنا، پس از این که قیمت نفت آمریکا برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ از مرز ۹۰ دلار در هر بشکه عبور کرد، قیمت بنزین در این کشور روز جمعه به بالاترین حد در بیش از هفت سال گذشته افزایش یافت.

طبق آمار انجمن خودروی آمریکا، میانگین ملی قیمت هر گالن بنزین روز جمعه به ۳.۴۲۳ دلار رسید. رکورد بالای قبلی ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۲۲ دلار بود که در هشتم نوامبر به ثبت رسید. میانگین ملی قیمت هر گالن بنزین سال میلادی گذشته ۲.۱۴ دلار بود.

رشد سریع قیمتها به نگرانیهای تورمی در اقتصاد آمریکا دامن زده و دولت بایدن را به دردسر انداخته است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه گفت: قیمت بنزین در پمپ بنزینها بالاست. ما برای پایین آوردن قیمتها تلاش می کنیم اما قیمتها بالا هستند.

بایدن اشاره نکرد دولت چگونه با قیمتهای بالا در پمپ بنزینها مقابله خواهد کرد. کاخ سفید در نوامبر اعلام کرده بود در اقدامی هماهنگ با سایر کشورهای مصرف کننده بزرگ نفت و برای کاهش فشار بر مصرف کنندگان، از ذخایر نفت استراتژیک نفت برداشت خواهد کرد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، قیمتهای نفت اواخر نوامبر و دسامبر کاهش پیدا کردند اما این کاهش تحت تاثیر نگرانیها از متاثر شدن تقاضا از شیوع واریانت اُمیکرون روی داد. بمحض این که معلوم شد این واریانت برخلاف نگرانیهای اولیه، تاثیر چندانی روی تقاضا نداشته است، روند نزولی قیمتهای نفت معکوس شد و دوباره به سطح بالاتری صعود کردند. وست تگزاس اینترمدیت اکنون بیش از ۱۰ دلار بالاتر از قیمتی است که در نوامبر در زمان اعلام برداشت از ذخایر نفت استراتژیک داشت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش هفتگی اعلام کرد ذخایر بنزین آمریکا در هفته منتهی به ۲۸ ژانویه رشد کرده است که کاهش تقاضا را نشان می دهد. انجمن خودروی آمریکا خاطرنشان کرد افزایش ذخایر و کاهش تقاضا معمولا قیمتها را با کاهش روبرو می کند اما افزایش قیمت نفت، قیمت سوخت را بالاتر برده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر قیمت بنزین آمریکا بنزین مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۰۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا بالاتر از سطح حمایتی ۲۳۰۰ دلار در اولین ساعات تجارت در روز جمعه قرار دارد. ارزش دلار آمریکا و اوراق قرضه خزانه داری این کشور پس از گزارش بالا رفتن تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته است. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی کاهش می‌یابد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۲۳۳۰ دلار و ۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۱۳ درصدی به ۲۳۴۵ دلار و ۵۰ سنت رسیده است.

به گزارش رویترز، بالا رفتن نرخ تورم در آمریکا ترس از افزایش دوباره نرخ بهره را تشدید کرده است. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷