Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ششمین روز از برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، اکران ۲ فیلم را در کارنامه خود ثبت کرد، همچنین چند حاشیه داشت و ۲ نشست خبری هم برگزار شد.

اخبار روز ششم این جشنواره را در ادامه از نظر می گذرانید.

سیاوش طهمورث: «هِناس» صادقانه و عاشقانه است

بازیگر فیلم «هناس» در نشست رسانه‌ای این فیلم گفت: داستان این فیلم تعهد به خانواده و اجتماع را نشان می‌دهد و اثری بی ریا، ساده، صادقانه و عاشقانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرج رامین‌فر: سینما جایی برای بیان استعداد شخصی نیست

طراح صحنه درباره ایده‌های جدید و درک فرامتنی طراحی‌صحنه و خطر از بین رفتن آن با ورود تکنولوژی ساخت‌رنگ و تصویر گفت: قبول ندارم طراحی صحنه از فیلم جلو برود. سینما جایی برای بیان استعداد شخصی نیست.

اکران فیلم‌های چهلمین جشنواره فجر در مناطق فاقد سینما

انجمن سینمای جوانان ایران جشنواره فجر را به مناطق کم‌برخوردار می‌برد.

بیانیه اصلی علفزار در بازی ستاره پسیانی مشهود است

منتقد سینما گفت: علفزار روایت داستانی است که ما هر روز با آن دست به گریبان هستیم و آن را از گوشه‌وکنار می‌شنویم؛ مانیفست اصلیِ قصۀ این فیلم را می‌توان در بازی ستاره پسیانی دید.

تست کرونا با جواب‌دهی یک ساعته در خانه جشنواره فیلم فجر

تیم ستاد مبارزه با کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از امروز در خانه جشنواره فیلم فجر در برج میلاد تهران مستقر و از اهالی‌رسانه و هنرمندانی که در بدو ورود علائم مشکوک به کرونا داشته باشند؛ تست خواهند گرفت که جواب این تست یک ساعت بعد آماده خواهد بود.

«بی‌مادر» نظر منتقدان را جلب نکرد / رقابت با «بیرو» در میانه جدول

فیلم بی‌مادر ساخته سیدمرتضی فاطمی هم نتوانست ستاره های پر فروغی از منتقدان سینما دریافت کند و با ۲۳ ستاره برای تثبیت جایگاه هفتم و هشتم در میان ۱۰ فیلم اکران شده در جشنواره فیلم فجر با بیرو رقابت نزدیکی دارد.

«دسته دختران» فیلم «شادروان» را پشت سر گذاشت / «علفزار» همچنان صدرنشین

فیلم «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی در میان ۱۰ فیلم اکران شده در پنج روز برگزاری جشنواره فیلم فجر با کسب ۳۶.۵ ستاره از منتقدان، در میانه جدول و بالاتر از «شادروان» قرار گرفت.

از داغ‌شدن بحث آقازادگی تا هدر رفتن بودجه میلیاردی فیلم‌ها

نمایش فیلم بی‌مادر در روز پنجم جشنواره باردیگر انتقادات به هیات انتخاب و بحث آقازدگی چند تن از فیلمسازان امسال را داغ کرد. بودجه میلیاردی فیلم دسته دختران و واکنش‌ها به ایرادات ساختاری فیلم نیز از دیگر محورهای جنجالی و خبرساز اهالی رسانه بود.

انتقاد از حضور «بی‌مادر» در جشنواره چهلم/ واکنش‌ها به روایت‌پردازی در «دسته دختران»

ویژگی مهم فیلم «دسته دختران»، حضور منیر قیدی به عنوان تنها فیلمساز زن در جشنواره چهلم است، از سوی دیگر «بی‌مادر» فیلم ضعیفی است که قدرت تبدیل ایده و سوژه جالب خود به یک درام داستانی را ندارد و آن را سوزانده است.

منتقدان درباره فیلم «دسته دختران» چه نوشتند؟

در ششمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر، منتقدان نقدهای خود را درباره فیلم «دسته دختران» عرضه کردند؛ منتقدی بر این باور است فیلم «دسته دختران» در خلق فضاهای جنگی و مصائب مربوط به آن، فیلم به شدت موفقی است از سوی دیگر، منتقدی تاکید می‌کند قصه فیلمنامه و کاراکترها کشش ندارند.

افزایش ۱۲۰ درصدی فروش بلیت فیلم‌های جشنواره فجر

دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر در نشست خبری این رویداد گفت: فروش بلیت در سینماهای مردمی نسبت به سال گذشته ۱۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. در جشنواره سی و نهم ۹۴ هزار قطعه بلیت به فروش رسید و امسال تا به این لحظه ۲۱۴ هزار قطعه فروخته شده است.  

زوج جوان سینمای ایران روی بال‌های «چله‌سیمرغ»

همزمان با شروع به کار چهلمین جشنواره فیلم فجر، خبرگزاری ایرنا ویژه نامه‌ای تحت عنوان «چله‌سیمرغ» برای این جشنواره چاپ می‌کند که در پنجمین شماره آن به نقد و بررسی فیلم «دسته‌دختران» و «بی‌مادر» پرداخته و عکس روی جلد آن را نیز زوج جوان سینمایی ایران به خود اختصاص داده است.

چرا «دسته دختران» و دسته پسران نه!

«دسته دختران» از فیلم‌های به شدت پر زحمت جشنواره چهلم است که با توجه به خلق فضاهای سخت و پر مشقت جنگی اثری قابل تامل و تحسین برانگیز است.

ملودرام سوزناک هندی از نوع ایرانی

«بی‌مادر» داستان خوبی دارد؛ انتخاب‌های از سر اجبار که انسان را وادار می‌کند تن به هرکاری بدهد، به خصوص یک زن در مقام یک مادر که برای نجات جان فرزند خود از جان خویشتن هم می‌گذرد اما متاسفانه باید گفت که این سوژه خوب قربانی یک پرداخت ضعیف و یک فیلمنامه ضعیف‌تر شده و از دست رفته‌است.

مسیر واقع‌گرایانه زنان فیلمساز ایرانی

کارگردانان زن ایرانی در چهار دههٔ گذشته توانسته‌اند با نگاهی واقع‌گرایانه و به دور از ادبیات فمنیستی، بازتاب شرایط اجتماعی، فرهنگی و تاریخی زمانه خود باشند.

«دسته دختران»؛ جنگجویان بدلهجه

فیلم سینمایی «دسته دختران»، اولین اکران آثار دفاع مقدس در خانه جشنواره فیلم فجر، روایت زنانیست که به خط مقدم می‌روند؛ تلاشی قابل تامل با کاستی‌های مشخص.

پنج قهرمان زن‌ سینمای دفاع مقدس

تنوع موضوعی سینمای دفاع مقدس و ورود کارگردانان تازه نفس به این‌ چرخه، زمینه ساز تصویرگری سوژه‌های مغفول مانده از هشت سال جنگ تحمیلی است.

واکنش کاربران توئیتر پس از تماشای «موقعیت مهدی»: یاشاسین حجازی‌فر!

فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر این روزها در سینماهای جشنواره چهلم به نمایش در آمده و رضایت مخاطبان را جلب کرده است.

فیلم‌های قرآنی جشنواره فجر داوری می‌شوند

داوران فیلم‌های قرآنی در چهلمین جشنواره فیلم فجر در بخش تجلی اراده ملی به انتخاب آثار این حوزه می‌پردازند.

چرا نابینایان را نمی‌بینیم؟

نابینایی و رفتن به سینما که سده پیش تضادی عجیب بود، امروز به لطف فناوری‌ها در جهان محقق شده است؛ اتفاقی که همچنان مطالبۀ محقق‌ناشدۀ نابینایان ماست.

علی اوجی: پردیس پورعابدینی در «خائن‌کشی» خبرنگاری جسور است/ انکار کلیشه‌شدن در نقش زنان بدبخت

تهیه‌کننده فیلم «بی‌مادر» و «خائن‌کشی» درباره کلیشه‌شدن پردیس پورعابدینی در نقش زنان بدبخت، گفت: من هیچ شباهتی بین نقش او در سریال «آقازاده» و فیلم «بی‌مادر» نمی‌بینم، او در فیلم «خائن کشی» نقش یک خبرنگار جسور را بازی می‌کند.

ساختار بسیار خوب و فیلمنامه‌ای که می‌توانست بهتر باشد

سیمین و آذر و فرشته و وجیهه زنان و دخترانی هستند که تحت فرماندهی معلمی به نام یگانه کمالی در آغازین روزهای جنگ و زمانی که نیروهای عراقی عزم خود را برای تصرف خرمشهر جزم کرده بودند از ترک شهر سر باز می‌زنند.

فیلمی که همه چیز دارد جز درام تاثیرگذار

اگر قرار است فیلمی بسازید که دغدغه اش گفتن قصه باشد، قاعدتاً باید قصه را خوب تعریف کنید تا مستمع سر ذوق بیاید.

لطفا سوالات جشنواره‌ای را با بلی و خیر پاسخ ندهید

کاش فیلمسازانی که در طول سال چندان قابل دسترس نیستند، حداقل در نشست‌های خبری نسبت به سوالات اندکی پاسخگو باشند، جواب دادن سوالات با بلی و خیر و «ما همین قدر بلد بودیم» نشان از این دارد که برخی فقط دوست‌دار تعریف و تمجید هستند و حاضر نیستند نقدها را بشنوند.

بی مادر؛ نگره ای ناقص از نسل نصف و نیمه

شاید فیلم «بی مادر» اقتباسی آزاد و دیگرگونه از داستان شیخ صنعان و دختر ترسا باشد. اگر فرض را بر این اقتباس یا برداشت آزاد بگذاریم، کاش فیلم بیشتر صیقل میخورد.

بی‌مادر نظر منتقدان را جلب نکرد / رقابت با بیرو در میانه جدول

فیلم بی‌مادر ساخته سیدمرتضی فاطمی هم نتوانست ستاره های پر فروغی از منتقدان سینما دریافت کند و با ۲۳ ستاره برای تثبیت جایگاه هفتم و هشتم در میان ۱۰ فیلم اکران شده در جشنواره فیلم فجر با بیرو رقابت نزدیکی دارد.

«دسته دختران» فیلم «شادروان» را پشت سر گذاشت / «علفزار» همچنان صدرنشین

فیلم «دسته دختران» به کارگردانی «منیر قیدی» در میان ۱۰ فیلم اکران شده در پنج روز برگزاری جشنواره فیلم فجر با کسب ۳۶.۵ ستاره از منتقدان، در میانه جدول و بالاتر از «شادروان» قرار گرفت.

سامانه دسترسی مخاطبان به آرای مردمی جشنواره فیلم فجر فعال شد

دسترسی مخاطبان به مشاهده آخرین نتایج آرای مردمی چهلمین جشنواره فیلم فجر از طریق سامانه فراهم شد.

نقاش‌زاده: نگاه داوران جشنواره حرفه‌ای‌ست و همه عقاید را نمایندگی می‌کند

دبیر جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه نگاه هیات داوران آنقدر حرفه‌ای، جدی و ملی است که همه عقاید و سلایق را نمایندگی می‌کند، گفت: آنچه هیات داوران با توجه به همه فیلم‌ها انتخاب کردند قابل دفاع است و از نظر تنوع ژانر می‌توان به خروجی این هیئت اعتماد کرد.

بنیاد فارابی از همه فیلم‌های جشنواره تا بعد از اکران حمایت می‌کنیم

مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی گفت: در ماه‌های اخیر تلاش کرده‌ایم با تمام آثار تعامل و حمایت خود را به شکل جدی ادامه دهیم و از این حیث هیچ تفاوتی میان آثار قائل نیستیم و از تک تک فیلم‌ها تا بعد از اکران حمایت خواهیم کرد.

خزاعی: بانوان سینماگر به دلیل درگیری‌های کاری حضور در هیات داوران را نپذیرفتند

رئیس سازمان سینمایی گفت: ما خواهان حضور خانم‌ها در این هیئت بودیم اما خانم‌های سینماگری که به آنها مراجعه کردیم به دلیل شرایط کاری‌شان فرصت حضور نداشتند.

برچسب‌ها سینمای ایران جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر پروندهٔ خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینمای ایران جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر سینمای ایران جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر میانه جدول جشنواره چهلم دسته دختران جشنواره فجر فیلم بی بی مادر فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| جشن قهرمانی ستاره رئال مادرید در آغوش مادر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با توجه به شکست سنگین بارسلونا برابر ژیرونا و برتری رئال مادرید برابر کادیز، قهرمانی کهکشانی‌ها در فصل ۲۰۲۳/۲۴ لالیگا در فاصله چهار هفته مانده تا پایان فصل، مسجل شد. این سی و ششمین قهرمانی تاریخ لوس بلانکوس در سطح اول فوتبال اسپانیا به حساب می‌آید.

جود با انتشار عکسی همراه با مادرش این قهرمانی را جشن گرفت.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902847

دیگر خبرها

  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار
  • عکس| جشن قهرمانی ستاره رئال مادرید در آغوش مادر
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم