Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  استاندار فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت دهه پر فروغ فجر گفت: قرارگاه آب استان با حضور مدیران ۹ سازمان مرتبط تشکیل شده و وضعیت آب شیراز روزانه رصد می‌شود.

محمدهادی ایمانیه گفت: همچنین در راستای بهتر انجام پروژه‌ها با رایزنی تیپ الهادی متعلق به قرارگاه مهندسی سپاه مقرر شده تا از ماشین‌آلات آنان بهره لازم را ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در بسیاری از استان‌ها با پیش فروش پساب فاضلاب موفق به اجرای پروژه‌ها و شبکه فاضلاب شده‌اند که از این الگو می‌توانیم در اجرای پروژه‌ها بهره گیریم.

استاندار فارس گفت: می‌توانیم در شهر صدرا با پیش فروش پساب فاضلاب به باغ شهری‌ها یا شهرداری جهت آبیاری درختان و فضای سبز و اجرای پروژه‌های تصفیه خانه یا شبکه فاضلاب کمک کنیم و در شهر شیراز نیز با پیش فروش پساب به شهرداری یا شهرک صنعتی مشکل فاضلاب را حل کرد.

اردکانی مسئول قرارگاه آب استان نیز پایدارترین و مطمئن‌ترین راه تامین آب برای صنایع و فضای سبز را استفاده از پساب فاضلاب عنوان کرد.

بهمن بهروزی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره آبفای شیراز نیز گفت: مخزن ده هزار متر مکعبی گلدشت حافظ برای ۴۳ هزار نفر جمعیت پیش‌بینی شده است.

او گفت: در کشور سهم بهره‌مندی هر مشترک از ظرفیت مخازن حدود هشت دهم تا یک متر مکعب است که در شهر شیراز با ۸۲۰ هزار مشترک حدود ۶۵۰ هزار متر مکعب مخزن آب نیاز است.

بهروزی گفت: در حال حاضر سهم بهره‌مندی هر مشترک در شهر شیراز از مخازن حدود پنج دهم است که با اجرای مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی گلدشت حافظ و مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی سرتل حسین آباد و مخزن ۳۰ هزار متر مکعبی میانرود سهم بهره‌مندی هر شهروند از مخازن به ۶ دهم می‌رسد.

او گفت: افزایش ظرفیت مخازن در دستور کار قرار دارد و مخزن برف فروشان با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب، مخزن سلطان آباد با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب و مخزن دینکان در اوایل سال آینده به مرحله اجرا در خواهند آمد.

بهروزی گفت: همزمان با اجرای این طرح‌ها خطوط انتقال نیز به طول بیش از ۴۵ کیلومتر به صورت خطوط رفت و برگشت اجرا می‌شود که با اجرای این برنامه‌ها آب مطمئنی به دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید.

او گفت: اعتبار پروژه مخزن ده هزار متر مکعب گلدشت حافظ در حال حاضر با برآورد اولیه ۳۵ میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان عملیات اجرایی به ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان افزایش یابد و این پروژه در طول ۱۸ با بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساخت مخزن آب دهه فجر انقلاب اسلامی هزار متر مکعبی هزار متر مکعب پروژه ها او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد از پروژه خط انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، محسن منصوری در جریان این بازدید اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه مهم از ۱۲ سال پیش آغاز شد، اما تا سال ۱۴۰۰ تنها حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و متاسفانه چندین سال نیز کار معطل مانده بود.

وی ادامه داد: در سفر استانی رئیس جمهور به این استان، آیت‌الله رئیسی تاکید کردند که این پروژه با جدیت دنبال شود؛ الحمدلله با تزریق حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار، پس از ۱۲ سال امروز شاهد پیشرفت ۸۵ درصدی این طرح آبرسانی هستیم. امیدواریم این پروژه تا فصل پاییز به بهره‌برداری برسد تا مردم این شهرستان و منطقه از برکات این طرح آبرسانی بهره‌مند شوند.

منصوری خاطر نشان کرد: با تکمیل این پروژه علاوه بر تامین حدود پنج و نیم میلیون متر مکعب آب شرب مردم  منطقه، حدود ۳ میلیون متر مکعب آب نیز به صنعت اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن