Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل اکران 16 فیلم منتخب چهلمین جشنواره فیلم فجر در استان اردبیل آغاز شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در مراسم آغازین هفتمین دوره اکران استانی جشنواره فیلم فجر در سینما قدس اردبیل اظهار کرد: از امروز و در 2 سانس علاقه‌مندان به هنر هفتم می‌توانند هم در سینما قدس و هم در سینما انقلاب اردبیل تماشاگر 16 فیلم منتخب جشنواره چهلم فجر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالله بحرالعلومی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سوژه‌ها و محتوای فیلم‌های تولیدی نسبت به گذشته تغییرات محسوسی را پیدا کرد به طوری که عمده کارگردان‌ها سعی کردند تا فیلم‌های فاخر و شایسته‌ای را با محتوای ارزشی تولید کنند.


وی گفت: هر چند برخی‌ها سعی کردند تا تنها به نیت حضور در جشنواره‌های جهانی و برون مرزی تولید آثار کنند اما در کنار آن تولید آثار فاخر سینمایی در 4 دهه گذشته زمینه خوبی را برای تحول و دگرگونی در صنعت سینمای کشور فراهم کرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل پیشرو بودن استان اردبیل را در هنر سینما یادآور شد و افزود: هنرمندان بسیاری از این استان در عرصه سینما خوش درخشیدند که هم در بازیگری و هم فیلمنامه‌نویسی حضور این هنرمندان همواره مایه فخر و عزت ما بوده است.


بحرالعلومی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود در سال‌های آینده با محتوای غنی تاریخی، گردشگری و مضامین و ادبیات ارزشمند ایران اسلامی و منطقه تولید آثار فاخری را شاهد باشیم تا در عرصه جهانی و بین‌المللی نیز درخشش این آثار نمودی ارزشمند داشته باشد.


در این مراسم مدیر سینما انقلاب اردبیل نیز به اکران فیلم‌های منتخب جشنواره چهلم از 15 تا 22 بهمن اشاره کرد و ادامه داد: 16 فیلم منتخب در سینما انقلاب و قدس اردبیل هر روز در 2 سانس پخش خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند از این آثار استفاده کنند.


بهنام شهبازی اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونایی از طرف ستاد کرونا قرار شده تا سینماها با 50 درصد ظرفیت فعالیت کنند که ما سعی می‌کنیم بدون ارائه تخفیف در قبال پرداخت 20 هزار تومان فروش بلیط را به صورت حضوری و اینترنتی انجام دهیم.


وی بیان کرد: انتظار می‌رود فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان کشوری بیشترین حمایت را از 2 سینمای فعال استان یعنی انقلاب و قدس داشته باشند تا زمینه اکران فیلم‌ها در این 2 سینما فراهم شده و سینماداران بیش از این متضرر نشوند.


مدیر سینما انقلاب اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: هر چند قرار بود که در سینما انقلاب اردبیل آیین افتتاح برگزار شود اما در لحظه آخر تصمیم بر این شد تا در سینما قدس این آیین برگزار شده که به نوعی به هم ریختگی را در برگزاری این جشنواره نشان می‌دهد.


علاوه بر جابجایی محل افتتاح جشنواره اکران فیلم‌ فجر از سینما انقلاب به سینما قدس اردبیل که اعتراض اهالی رسانه را به همراه داشت، اکران نشدن فیلم خائن‌کشی مسعود کیمیایی در سینما قدس و همزمان با آیین افتتاحیه اعتراض تماشاگران را به همراه داشت که بخش عمده‌ای از تماشاگران محل برگزاری مراسم را ترک کرده و خواستار پاسخگویی مسئولان و مدیر سینما قدس در مورد اکران نشدن فیلم خائن‌کشی مسعود کیمیایی شدند.


در 8 روز اکران فیلم‌های منتخب چهلمین جشنواره فجر در سینمای انقلاب و قدس اردبیل قرار است فیلم‌های لایه‌های دروغ، خائن‌کشی، ماهان، ملاقات خصوصی، هناس، مرد بازنده، بیرو، بدون قرار قبلی، موقعیت مهدی، شب طلایی، برف آخر، شادروان، علفزار، شهرک، ضد و دسته دختران در این سینماها اکران شوند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چهلمین جشنواره فیلم فجر اکران فیلم های جدید دهه فجر فرهنگ و ارشاد اسلامی سینما استانی فرهنگی و هنری سینما انقلاب اردبیل استان اردبیل سینما قدس 16 فیلم منتخب قدس اردبیل اکران فیلم فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۱۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است

وحید خدابنده در وبینار تبیین دومین رویداد بین المللی «الف تا» که با حضور ۲ هزار نفر از آموزگاران استان در شبکه شاد برگزار شد، با تشریح نحوه برگزاری این رویداد بین المللی اظهار کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای نشر و اشاعه ایده‌ها و تجارب خاص مدارس است.

او خاطرنشان کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای همکاران فراهم کرده است تا ایده‌ها و تجارب خاص مدارس خود را نشر و اشاعه دهند، لذا مشارکت حداکثری مدیران، آموزگاران، راهبران و سرگروه‌های آموزشی ابتدایی در این رویداد بین المللی با هدف ایجاد فرصت هم افزایی، هم گرایی و وحدت بخشی در راستای انتقال تجارب تحول آفرین انتظار می‌رود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان تفاوت دو بخش مدارس پیشتاز تحول و تک تجربه‌ها محور‌های اصلی و فرعی رویداد از جمله مدیریت و رهبری مدرسه، فرآیند‌های یاددهی-یادگیری، تولید محتوای آموزشی، روش تدریس و تولید فناوری‌های نوین آموزشی، برنامه تربیت، محیط تربیت و سلامت و تربیت بدنی اعلام کرد.

خدابنده همچنین برگزاری نشست‌های گفتگو محور معلمانه، نمایشگاه استانی و کشوری، تولید و انتشار محصولات چندرسانه‌ای مؤثر و ایجاد بانک تجربیات را از مهمترین برنامه‌های رویداد «الف تا» برشمرد.

در ادامه رییس اداره تکنولوژی، گروه‌های آموزشی و بررسی محتوای ابتدایی استان گفت: دومین رویداد بین المللی «الف تا» با هدف اجرای مطلوب برنامه طرح شهید همت و به منظور پیوند زدن تجارب ارزنده معلمان با آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی معتبر اجرا می‌شود.

سجاد محسن پور تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار و مستندات خود را در دو محور طراحی آموزشی و اجرای تدریس و نیز گفتمان آموزشی طبق شرایط تهیه فیلم تدریس تا ۲۰ اردیبهشت ماه در سامانه https://alefta.ir ثبت و بارگذاری کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است