Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد قناعت شامگاه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان فردوس به منظور تکریم فرماندار سابق و معارفه سرپرست فرمانداری این شهرستان افزود: همانطور که همه ما دیدیم یک انتخاب درست باعث تحول بزرگ در کشور می‌شود و الان فضا و گفتمان حاکم بر کشور گفتمان خدمت، نوکری، خدمت‌رسانی به مردم، کار جهادی و شبانه‌روزی است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته به خراسان جنوبی کم‌توجهی شده است بیان کرد: این استان در شاخص‌های اقتصادی در مقایسه با ۳۱ استان رتبه خوبی ندارد اما اکنون که فضای خدمت‌رسانی پیش آمده باید از این فرصت طلایی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با فرصت پیش آمده که فضای خدمت‌رسانی است و نیروهای انقلابی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان جریان مومن یاد می‌کنند، می‌توان برای توسعه استان تلاش کرد.

وی گفت: جریان مومن و جهادی در کشور در حال حاکم شدن است و بدون شک هر وقت این جریان وارد شود، سنگرهایی که در عرصه‌های بین‌الملل فتح می‌کنیم سرعت بیشتری می‌گیرد.

قناعت با بیان اینکه فرصت طلایی توجه به محرومان شکل گرفته است افزود: بزرگانی از استان را در سطوح ملی داریم که باید از این فرصت استفاده کرد و در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و سایر حوزه‌ها از این ظرفیت نهایت استفاده را برد.

وی گفت: هرچه در استان یکصدایی باشد قطعا پیشرفت و تعالی سرعت بیشتری می‌گیرد لذا درخواست داریم به فرماندار جدید کمک کنید که بتواند سکان شهرستان را به‌خوبی به دست گرفته و در این دوره شاهد رخدادها و اتفاقات خوب در سطح استان از جمله شهرستان فردوس باشیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مدیران، علمای مرجع و تاثیرگذار در شهرستان، ائمه جمعه، نماینده مردم و همه افراد تاثیرگذار باید همان گونه که با فرماندار سابق همکاری خوبی داشتند با فرماندار جدید نیز همکاری کنند تا چرخ توسعه شهرستان بیشتر از گذشته بچرخد و شاهد پدیده‌ها و رخدادهای نو باشیم.

وی بیان کرد: چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را در حالی پشت سر می‌گذاریم که فراز و نشیب‌های فراوان، پستی‌ها و بلندی‌ها، شیرینی و تلخی‌ و موضوعات مختلف را سپری کردیم.

قناعت گفت: انقلاب اسلامی و مردم ایران در حالی چهل و سومین سال حیات خود را به نوعی پشت می‌گذارند که دارای موفقیت‌های چشمگیری در عرصه‌های بین‌المللی و داخلی بوده‌اند.

وی با اشاره به بخشی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی افزود: مردمی بودن، انقلابی بودن، داشتن رهبری دینی و عالم فرهیخته از جمله این ویژگی‌ها است و هیچ جای دنیا سراغ نداریم دین وارد عرصه‌های مدیریتی کشور شده باشد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: برای اولین بار دین با این گستردگی وارد عرصه‌های مدیریتی کشوری بزرگ و با تمدنی عظیم شد و حکمرانی نو و جدید را رقم زد که بحث مفصلی دارد.

وی نه شرقی نه غربی بودن انقلاب اسلامی را از دیگر ویژگی‌های آن برشمرد و گفت: در قرن بیستم انقلاب‌هایی که در کشورهای مختلف رخ داده وابسته به کشورهای متعدد بوده اما ایران بدون وابستگی حکمرانی جدید داشت.

قناعت افزود: به فرموده مقام معظم رهبری اکنون وقت جهاد تبیین است چون جنگ، جنگ روایت‌هاست و باید واقعیت‌ها را مطرح کرد و این وظیفه اصلی ماست.

وی با اشاره به انعقاد قراردادهای ایران با برخی کشورها از جمله چین و روسیه گفت: بحث منافع ملی مطرح است اما فرزندان برخی مسوولان در خارج کشور هستند و اینها کاری به مردم، فرمایشات رهبری و اقتصاد مقاومتی ندارند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این افراد برای فرار به جلو و توجیه اشتباهات و خطاهای خود حرف‌های بیهوده می‌زنند که چرا با این کشور قرارداد بسته‌اید در حالی که قرارداد ما برد - برد است.

وی گفت: همانطور که شوروی از بین رفت براساس پیش‌بینی استراتژیست‌های ما و بین‌الملل، آمریکا هم کمتر از یک دهه دیگر به چند کشور تجزیه می‌شود و این شعار نیست بلکه واقعیت است.

قناعت اظهار داشت: صدور انقلاب اسلامی به اقصی نقاط دنیا از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی است که تبدیل به الگویی برای جهانیان شده است.

وی اقتدار نظام در عرصه‌های بین‌المللی را از دیگر ویژگی‌ها برشمرد و گفت: نظام اسلامی با رهبری فرهیخته، آگاه، با تقوا، اندیشمند، با سواد، نایب امام زمان (عج) و مقتدر هدایت می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در داخل مشکلاتی داریم اما در بیرون، سنگر به سنگر در حال فتح بوده و رو به جلو می‌رویم.

وی تصریح کرد: هر جا نیروهای انقلابی بر مسند باشند، توسعه و پیشرفت بیشتر است.

قناعت گفت: اگر امروز وضعیت اقتصاد و معیشت مردم به این شکل است چون دوره خاصی حدود ۳۴ سال مراکز مهمی مثل وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه دست عده‌ای خاص بود که اگر نگاه انقلابی داشتند وضعیت این نبود.

وی افزود: درخصوص وضعیت اقتصادی کشور این افراد باید پاسخ بدهند نه نظام لذا با استقرار نیروهای انقلابی به‌ویژه در وزارتخانه و سازمان‌های اقتصادی کشور در آینده نزدیک شاهد تحولات خوبی در حوزه اقتصاد خواهیم بود.

قناعت گفت: اکنون در سه قوه نیروهای انقلابی مستقر شده‌اند و فرمایشات مقام معظم رهبری را با جان و دل می‌پذیرند.

وی افزود: یک دهه است تمام تاکید و کلام معظم‌له به سمت اقتصاد، تولید و معیشت است اما برخی مسوولان در دوره گذشته به این مسائل ورود نمی‌کردند و اکنون باید عقب ماندگی‌ها جبران شود.

برچسب‌ها فرمانداران اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی جواد قناعت فردوس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرمانداران اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی فرمانداران اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی جواد قناعت فردوس استاندار خراسان جنوبی نیروهای انقلابی انقلاب اسلامی ویژگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۱۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، متن پیام یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز شوراها به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

وَ اَمرُهُم شُوری بَینَهُم

اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.«مقام معظم رهبری» 

انقلاب شکوهمند مردم ایران پایه گذار نظامی شد که به عنوان جمهوری اسلامی بر تصمیم، نقش و قدرت مردم استوار شده و شوراهای مردمی به لطف این نظام شکوهمند، قوت و استحکام بی سابقه و تاریخی یافته و اراده مردم در قالب شوراهای گوناگون به ویژه شوراهای روستایی و شهری محقق شده است.

نهم اردیبهشت هر سال که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز "شوراها" نامگذاری شده، یادآور مردم سالاری دینی و نقش بارز مردم در تعیین آینده و سرنوشت شهر و روستا بوده تا بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده است بتوانند سرنوشت خود را به دست خویش رقم بزنند.

"شوراها" از یک سو بر آمده از خواست و اراده مردم هستند و از سوی دیگر زمینه ساز حضور فعال و پرثمر مردم در اداره امور شهر و روستا بوده و در طی چندین دوره فعالیت‌، این نهاد مردمی به پشتوانه سرمایه‌های اجتماعی و تخصصی که پیدا کرده جایگاه ویژه‌ای را در تحولات ساختاری و خدمت رسانی به جامعه بدست آورده است.

مشورت و همفکری از موضوعات مهمی است که در قرآن مجید و دین مبین اسلام بر جایگاه آن تأکید شده و از این روی، روز "شوراها" فرصتی است تا از تلاش‌های ارزنده و فعالیت‌های ثمر بخش این نهاد انقلابی که همواره در پی احقاق حقوق و توسعه و آبادانی شهرها و روستاها گام برداشته‌اند قدردانی شود.

بر خود لازم می‌دانم این روز مبارک را به تمامی اعضای محترم شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر استان خراسان رضوی که در این جایگاه، خدمتگزار مردم منطقه خویش هستند تبریک عرض نموده و سربلندی و توفیق بیش از پیش همه اعضای خدوم شوراها را از خداوند متعال مسئلت نمایم.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد