Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - محمدی گفت: برای ایجاد این مشاغل در مجموع ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به عنوان تسهیلات اشتغالزایی ۱۴ نفر از مددجویان پرداخت شده است.

او می گوید: این طرح‌های اشتغال در زمینه‌های چرم دوزی، تأسیس پست بانک، مغازه داری (ایزوگام)، فروش لوازم منزل، کیک پزی، لباس فروشی و لحاف دوزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته محمدی سازمان بهزیستی بحث توانمند سازی جامعه هدف واجد شرایط را به ویژه در امر تسهیلگری اشتغال با همکاری دستگاه‌های متولی امر بر عهده دارد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان می گوید: در سال ۱۳۹۹ برای ۶۷۲ نفر شامل ۳۳۶ نفر از افراد تحت پوشش در مناطق روستایی و ۳۳۶ نفر از افراد تحت پوشش در مناطق شهری اشتغالزایی شده که از این تعداد ۱۱۲نفر از طریق منابع CBR، گروه‌های همیار، مراکز غیردولتی، پرداخت مشوق‌های بیمه‌ای و تسهیلات بلاعوض به اشتغال رسیده اند.

او گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از ۵۰۰ نفر از افراد تحت پوشش صاحب شغل شدند و بیش از ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به منظور ایجاد اشتغال پایدار از طریق بانک‌های عامل به جامعه هدف پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان می گوید: پشتیبانی و نظارت بر طرح‌های ایجاد شده اشتغال از دیگر فعالیت‌های بهزیستی است که با هدف پایداری شغل‌های ایجاد شده و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت انجام می‌شود و پس از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی پرونده مددجویان بسته نمی‌شود و تا زمانی که آن‌ها به خودکفایی کامل برسند از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند.

او گفت: افرادی که دارای مجوز شغلی هستند و موفق به گذراندن دوره‌های آماده سازی نشده اند، می‌توانند با ارائه مدارک فوق به عنوان پرونده موقت آماده سازی شغلی برای معرفی به بانک به منظور اخذ تسهیلات مشروط به تعهد مددجو و تایید حوزه مربوطه برای تکمیل فرایند آماده سازی شغلی مربوطه تا قبل از راه اندازی کسب و کار اقدام کنند.

محمدی می گوید: در راستای دستیابی مددجویان به استقلال اقتصادی و تسهیل در ایجاد اشتغال پایدار یکی دیگر از برنامه‌های توانمندسازی خدمت گیرندگان تحت پوشش بهزیستی، بهره مندی از وام خود اشتغالی است که این تسهیلات فقط به مددجویان نیازمند بیکار جویای کار واقع در رده سنی اشتغال ۱۸ تا ۵۰ سال به شرط عدم از کارافتادگی و محدودیت ذهنی و اعصاب روان شدید با ارائه مدرک فنی حرفه‌ای و جواز کسب قابل پرداخت است.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی زنجان مددجویان بهزیستی تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان

شهبازی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : طرح غربالگری بینایی در سنین طلایی ۳ تا ۶ سال موجب میشود تا با تشخیص و درمان زود هنگام مشکلات بینایی از معلولیت کم بینایی و نابینایی پیشگیری شود.

به گفته شهبازی قرار است بهزیستی استان کرمانشاه درصورت نیاز کودکان به درمان‌های بعدی /مانند جراحی وعینک برای خانواده‌های تحت پوشش همه هزینه‌ها و برای دیگر خانواده‌ها هم بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کند

آنطور که شهبازی می‌گوید پارسال ۶۶ هزار کودک کرمانشاهی در پوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفتند. از این شمار ۷۰۰ کودک که نیازمند درمان‌های بعدی بودند به مراکز تخصصی ارجاع شدند کمک هزینه‌های درمان از ۲ تا سی میلیون تومان به آنان پرداخت شده است.

غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان و همچنین غربالگری ژنتیک از راهکاری‌های پیشگیرانه بهزیستی برای کاهش و درمان معلولیت‌های جسمی و حرکتی است.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی هم در بخش آموزش دنبال میشود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور