Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعلام خبر برگزاری رزمایش مشترک آمریکا با 60 کشور در منطقه نشان می‌دهد که بر خلاف ادعای آمریکا و برخی کشورهای منطقه، اراده جدی آنها همچنان تشدید ناامنی و افزایش تنش در منطقه است.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از نورنیوز، روز چهارشنبه هم‌زمان با ورود وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به بحرین، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه؛ اسرائیل برای نخستین بار همراه با عربستان سعودی و عمان در یک رزمایش بزرگ دریایی شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم صهیونیستی، عربستان، عمان، امارات و بحرین از جمله ۶۰ کشوری هستند که در این رزمایش بزرگ دریایی به فرماندهی آمریکا مشارکت دارند.

فرماندهی تروریست‌های سنتکام در صفحه توئیتر خود در این خصوص نوشته: این تمرینات با نام «آی‌ام‌اکس سی‌ای ۲۲» با مشارکت ۹ هزار نظامی و ۵۰ کشتی از ۶۰ کشور و سازمان بین‌المللی به مدت ۱۸ روز برگزار می‌شود.

ابعاد گسترده و تحریک‌آمیز این رزمایش که قرار است به رهبری آمریکا برگزار شود، نشان می‌دهد که بر خلاف ادعاهای واشینگتن درباره تلاش برای تحقق صلح و امنیت در منطقه، ظاهرا کاخ سفید همچنان بر مدار اقدامات تنش‌زا حرکت کرده و نمی‌خواهد به راهبرد نظامی‌گری در منطقه خاتمه دهد.

از سویی؛ مشارکت فعال رژیم صهیونیستی در این رزمایش حاکی از تداوم شرارت‌های این رژیم برای مخدوش کردن امنیت و ثبات در منطقه است و تلاش دارد این‌گونه وانمود کند که توانسته جای پای محکمی در مرزهای جنوبی ایران پیدا کند.

این حضور و مشارکت فعال صهیونیست‌ها در تحرکات نظامی-امنیتی با محوریت ایالات متحده در منطقه غرب آسیا پس از آن شدت گرفت که به موجب تصمیم دولت آمریکا، رژیم صهیونیستی از ابتدای دولت بایدن از حوزه یوروکام (فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در اروپا) به حوزه سنتکام (فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه) نقل مکان کرد.

این تغییر در راهبرد نظامی آمریکا در منطقه از ابتدا تاکنون موجب تشدید رفتارهای ثبات‌زدا در منطقه شده که عملیات‌های مشترک سنتکام، تل‌آویو و ابوظبی طی یک‌سال گذشته مانند آنچه در ماجرای عملیات سایبری موساد در خلیج فارس رقم خورد، نمونه‌ای از آن است.

این اتفاقات در حالی در جریان است که رسانه‌های محور عبری-عربی- غربی به صورت مستمر، ایران و محور مقاومت از جمله انصارالله یمن را عامل افزایش تنش در منطقه عنوان می‌کنند.

بررسی این تحولات نشان می‌دهد که بر خلاف ادعای آمریکا و برخی کشورهای منطقه، اراده جدی آنها همچنان تشدید ناامنی و افزایش تنش در منطقه است.

به عنوان مثال عبور مجدد هواپیمای رئیس رژیم صهیونیستی در سفر به امارات از آسمان عربستان و مشارکت ریاض در رزمایشی که این رژیم شرور در آن حضور دارد را می‌توان به عنوان نشانه‌ای از تعارض میان اظهارات و اقدامات ریاض دانست که مدعی است بدنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نبوده و می‌خواهد درباره حل مسائل فیمابین با ایران مذاکره کند.

برگزاری این رزمایش گسترده در منطقه در حالی است که رابرت مالی نماینده ویژه ایالات متحده‌ آمریکا در امور ایران با انتشار توییتی ضمن ابراز امیدواری نسبت به نتیجه رسیدن مذاکرات وین طی هفته‌های آینده از گفتگو و مشورت با شرکای آمریکا در منطقه از جمله «نمایندگان شورای همکاری خلیج‌فارس، مصر و اردن» خبر داده است.

ایالات متحده و کشورهای عربی منطقه با مواضع تهران نسبت به گسترش حضور نظامی بیگانگان به ویژه تحرکات شرورانه تل‌آویو در منطقه کاملا آگاهی دارند و به خوبی می‌دانند که اقداماتی از این دست آن هم در میانه مذاکرات وین به طور قطع از سوی ایران به عنوان اقدامی تحریک‌آمیز و غیرسازنده ارزیابی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۱۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • انگلیس درصدد راه اندازی گنبد آهنین
  • انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم