Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@15:25:44 GMT

جنایات علیه مردم یمن‌ نفرت انگیز است

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۱۴۶۳

جنایات علیه مردم یمن‌ نفرت انگیز است

مسعود شجره روز شنبه در همایش مجازی بررسی ابعاد تجاوز به یمن که  به به همت بنیاد بین‌المللی اربعین ترتیب یافت، طی سخنانی اظهار داشت: حمایت ما از مردم یمن نه به خاطر حمله کشورهایی ثروتمند به آن، بلکه به خاطر مساله نسل کشی طی ۶ سال اخیر در این کشور است.

وی از وخامت اوضاع در یمن و نداشتن غذا و دارو به شدت انتقاد کرد و گفت: این مردم بدون هیچ امکاناتی و با وجود تخریب تمام زیرساخت‌هایشان ایستاده‌اند و در مقابل مستکبران سر فرود نمی‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون حقوق بشر لندن بمباران‌های کور و کشته شدن غیر نظامیان را محکوم کرد و افزود: علاوه بر این تمام زیرساخت‌ها و بیمارستان‌ها از بین رفته است، سازمان ملل هم یمن را یکی از بزرگترین فجایع عنوان کرده است.

وی گفت: هر سال اعلام می‌شود که مردم یمن مورد ظلم هستند و و هزاران کودک به خاطر سوء تغذیه از بین می‌روند و تجهیزات پزشکی به اتمام رسیده است و بیمارستان‌های اندکی باقی مانده که نابود نشده است؛ حتی به نان دسترسی ندارند.

شجره تحریم را هم جنایت جنگی علیه افراد غیر نظامی توصیف کرد و ابراز داشت: تحریم یکی از مهمترین عواملی است که همه را از بین می‌برد.
رئیس کمیسیون حقوق بشر لندن در اعتراض به سکوت مجامع بین‌المللی گفت: ایالات متحده و اروپایی‌ها و کشورهای دیگر به امارات متحده و عربستان تسلیحات می‌فروشند تا غیر نظامیان را مورد حمله قرار دهند و اعلام می‌کنند که این فروش تسلیحات به خاطر پول است.

وی در روشنگری درباره فروش سلاح به عربستان و امارات اظهار داشت: مقدار پولی را که برای خرید این تسلیحات و جنگ افزارهای یمن هزینه می‌کنند، یک یا یک و نیم درصد کل درآمد این کشورها است؛ یعنی مبلغ خرید این تسلیحات در اقتصاد کشورهای غربی تأثیری ندارد، بلکه این کشورهای خود فروخته از طرف آن‌ها جنایت می‌کنند.

شجره این جنایت را نفرت انگیزترین کار کشورهای غربی و عربی توصیف و تصریح کرد: باید به مجامع بین‌المللی فشار وارد کنیم، چون جان میلیون‌ها نفر در خطر است؛ ما باید به سازمان ملل متحد فشار بیاوریم.

رئیس کمیسیون حقوق بشر لندن ابراز تأسف کرد: البته دولت‌های غربی حق وتو دارند و این موضوع را وتو خواهند کرد؛ اما ما باید فشار خود را وارد کنیم و آزادانه حرف خود را بگوییم و در تمام تریبون‌ها حرف خود را بزنیم که یمن باید آزاد شود و ما باید از آن حمایت کنیم.

او عربستان و امارات را در حال ضررهای روز افزون عنوان کرد و گفت: من برای یمنی‌ها دعا می‌کنم و زمانی این‌ها پیروز خواهند شد و دعا می‌کنم که یمنی‌ها و حوثی‌ها مستقل شوند و مستبدان و زورگویان درس عبرتی خواهند گرفت و در دادگاه عدل الهی محاکمه خواهند شد./

برچسب‌ها یمن قم همایش حقوق بشر پروندهٔ خبری فجر انقلاب؛ ۴۳ سال ایستادگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن قم همایش یمن قم همایش حقوق بشر حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایت علیه فلسطین وجدان دانشجویان غیر مسلمان را به درد آورده است

مولوی عبدالله حسن زهی امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون در منطقه سیستان در گفت و گو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب اظهار داشت: مظلومیت ملت فلسطین و جنایات اسرائیل برای همه دنیا روشن است و آنها هیچ مخفی گاهی ندارند و خیلی از مردم دنیا از جنایات اسرائیل بیزار هستند.

وی گفت: جنایات علیه فلسطین هر وجدان مسلمان و غیر مسلمان در جهان را به درد آورد.

مولوی حسن زهی بیان داشت: به همین سبب حرکت وسیعی توسط دانشجویان غربی و آمریکایی علیه رژیم صهیونسیتی آغاز شده است و در حال تظاهرات هستند.

امام جمعه اهل سنت هامون تصریح کرد: بنا به فرموده رسول مکرم اسلام (ص) وقتی حضرت مهدی ظهور می‌کند، وجدان‌های بیدار و پاک که حتی مسلمان هم نیستند، به سمت حق و آن حضرت گرایش پیدا می‌کنند؛ خروج دانشجویان و مردمان غیر مسلمان تشبیه همین موضوع است.

مولوی حسن زهی بیان داشت: حقانیت جمهوری اسلامی امروز بیش از پیش برای همه روشن شده است و امروز دیگر کسی جمهوری اسلامی را به خاطر حمایت از فلسطین نه تنها سرزنش نمی‌کند ، بلکه حمایت هم می‌کند. اینها به دلیل وجود وجدان های بیدار در دنیا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امروز انزجار و نفرت علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است
  • راهپیمایی مردم همدان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • فطرت بیدار عامل اعتراض دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی است
  • پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
  • سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات غزه ناشی از ترویج اومانیسم در مراکز آموزشی است
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • جنایت علیه فلسطین وجدان دانشجویان غیر مسلمان را به درد آورده است