Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@14:09:48 GMT

قیمت نان آزاد نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۱۵۵۱

قیمت نان آزاد نمی‌شود

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محسن دهنوی درباره برخی ابهامات تخصیص ارز 4200 تومانی که اخیراً در کمیسیون تلفیق بودجه تصویب شد، گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مقرر شده است که در سال آینده حدود 9 میلیارد دلار بابت واردات کالاهای اساسی و دارو ارز ترجیحی تخصیص داده شود. همچنین در سال بعد، خرید تضمینی گندم نیز با قیمت هر کیلو 9500 تومان انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب‌رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص ابهامات حذف یارانه نان گفت: سال آینده خرید تضمینی گندم انجام خواهد شد و بر این اساس نان نیز به نرخ یارانه‌ای توزیع می‌شود. در کمیسیون تلفیق بودجه، منابع تأمین گندم برای سال آتی به صورت ریالی لحاظ شده است. مبنای کمیسیون تلفیق نیز این است که منابع به صورت ریالی تخصیص داده شود و هر میزان دولت صلاح دید از گندم تولید داخل تهیه کند و در صورت نیاز با استفاده از همان منابع ریالی واردات گندم انجام شود.

وی افزود: برآوردمان این است وقتی نرخ خرید تضمینی گندم در سال آتی افزایش یافته، حاشیه سود کشاورزان داخلی به حدی بالا برود که تمام نیاز داخلی از محل تولید داخل گندم تأمین شود.

دهنوی در پاسخ به اینکه در بحث تخصیص 9 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی جهت واردات کالاهای اساسی، خبری مطرح می‌شود که گویا قیمت نان آزاد خواهد شد، آیا در این باره در کمیسیون تلفیق تصمیم خاصی لحاظ شده است؟ گفت:‌ اتفاقاً اصلاً قرار نیست قیمت نان آزاد بشود، نه دولت چنین پیشنهادی داده است و نه کمیسیون تلفیق چنین نظری دارد؛ بر این اساس به هیچ وجه بحث آزادسازی قیمت نان مطرح نیست. حداقل قیمت خرید تضمینی گندم 9500 تومان لحاظ شد تا از این طریق از کشاورزان برای کاشت گندم حمایت شود. این بحث اصلاً ارتباطی به حذف یارانه گندم و نان ندارد. دولت یارانه‌اش را باید کمافی‌السابق بدهد و می‌خواهد و این روند ادامه خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 1401، سال آینده حدود 9 میلیارد دلار ارز ترجیحی جهت واردات کالاهای اساسی و دارو لحاظ شده است. برای تأمین گندم نیز با توجه به لحاظ شدن منابع ریالی با قیمت خرید تضمینی 9500 تومان، قیمت نان همچنان به صورت یارانه‌ای ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/؛

کد خبر: 1128648 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز کمیسیون تلفیق بودجه خرید تضمینی گندم قیمت نان لحاظ شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۱۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس بر لزوم توجه به حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با اصلاح قیمت پژو پارس تاکید کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش تسنیم، علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لحاظ کردن حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با اصلاح قیمت پژو پارس تاکید کرد و گفت:  اگر قیمت جدید پژو پارس بر اساس بهای تمام شده این محصول تعیین شده است سازمان حمایت باید در تصمیم گیری خود به نفع تولید کننده عمل کند. 

علی جدی اظهار داشت: قیمت تولید خودرو مانند هر کالای دیگری باید نزدیک به نرخ بازار باشد و در صنعت خودرو باید به سمت حذف اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار حرکت کنیم.  

وی در ادامه بیان کرد: همان طور که بارها تاکید کرده ایم تنها راه کاهش فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار که موجب حذف دلالان از بازار خودرو نیز می شود، رشد تولیدات داخل و تامین کسری از طریق واردات است، در غیر این صورت این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت. 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لحاظ کردن حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با افزایش قیمت پژو پارس تاکید کرد و گفت: اگر قیمت جدید پژو پارس بر اساس بهای تمام شده این محصول تعیین شده است سازمان حمایت باید در تصمیم گیری خود به نفع تولید کننده عمل کند و در صورت تفاوت فاحش قیمت تمام شده و نرخ جدید این محصول سازمان حمایت می تواند ورود کند.  

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: کمیسیون صنایع مجلس بر اساس مستندات ارائه شده از سوی سازمان حمایت در حال پیگیری این موضوع است و با برگزاری جلسه ای در هفته آینده در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • قیمت ماکارونی سر به فلک کشید!
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری آرد و نان
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد