Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو کاروان لجستیک ایالات متحده آمریکا دیشب در منطقه «السماوه» عراق هدف حمله قرار گرفتند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بامداد امروز (یکشنبه) یک کاروان لجستیک ارتش ایالات متحده در «السماوة» مورد هدف قرار گرفت.

همزمان یک کاروان لجستیک دیگر ارتش ایالات متحده در حدفاصل بین «السماوة-الدیوانیه» مورد هدف قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی هفته اخیر چندین حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق انجام شده است و کاروان‌های آمریکایی در عراق هدف حملات مکرر قرار گرفته‌اند.

با پایان سال 2021، آمریکا بر اساس توافقی که با دولت عراق داشته، باید همه نیروهای رزمی خود را از این کشور خارج می‌کرد.

در حالی که قرار بود نیروهای آمریکایی طبق توافق بغداد و واشنگتن در پایان سال 2021 میلادی عراق را ترک کنند، کاخ سفید اعلام کرده که مأموریت نیروهای این کشور در عراق از نظامی به مستشاری تغییر کرده است و این نیروها همچنان در عراق باقی خواهند ماند.

از سوی دیگر، گروه‌های مقاومت عراق تاکید کرده‌اند که ادامه حضور آمریکایی‌ها را به مثابه اشغالگری می‌دانند و به هر شکلی با اشغالگران مقابله خواهند کرد.

گروه‌های مقاومت عراق بعد از مصوبه پارلمان این کشور بعد از شهادت شهدای فرماندهان پیروزی و خروجی چهار دور گفت‌وگوهای راهبردی بر تداوم حضور نیروهای اجنبی به ویژه آمریکا هشدار داده و گفته‌اند که دیگر نیازی به این نیروها نیازی نیست.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار عراق اخبار آمریکا اخبار عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۲۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مرزبان شهید در بانه تشییع شد

آیین تشییع پیکر سرباز وظیفه «فرزین بلیان» که بامداد پنجشنبه در حین درگیری با اشرار مسلح در مرز هنگه ژال بانه به شهادت رسید، ظهر امروز پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان بانه، نیروهای نظامی و انتظامی، مسئولان و خانواده آن شهید والامقام برگزار شد.

امام جمعه موقت بانه در این مراسم اظهار کرد:دشمنان این مرز بوم بدانند که نیروهای نظامی و امنیتی ما در راس انها نیروهای مرزبانی هیچگاه اجازه دخالت دشمنان و تصرف یک وجب از خاک خود را نمی‌دهند.

ماموستا جمال کریمی با تاکید بر اینکه نظام جهموری اسلامی نظام عظمت و اقتدار است، افزود: این اولین و آخرین شهید نخواهد بود نظام ما نظام مقتدر شهادت است امنیت شهید می خواهد نظام ما همان نظامی است که از خاک ایران، اسرائیل غاصب را در هم کوبید.

بیشتر بخوانید

شهادت یک مرزبان در بانه

آیین تشییع پیکر این شهید در مقابل حسینه این شهر آغاز و تا میدان انقلاب با حضور احاد مردم و نیروهای نظامی و انتظامی ادامه داشت به زادگاه شهرستان کرمانشاه بدرقه شد.

بامداد پنجشنبه افراد ناشناس به برجک نگهبانی در هنگ مرزی هنگه ژال تیراندازی کردند که در پی این درگیری سرباز وظیفه فرزین بلیان به شهادت رسید و ۲ سرباز وظیفه دیگر و یک نیروی کادری زخمی شدند که مجروحین این حادثه برای درمان به مراکز درمانی بانه منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پیکر مرزبان شهید در بانه تشییع شد
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه