Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه‌ای از کاهش سطح میزان رعایت پروتکل‌ها در کسب‌وکار‌ها به زیر ۵۰ درصد خبر داده که در صورت ادامه این شرایط، دولت مجبور به اعمال محدودیت‌های شدید خواهد بود.

به گزارش بازارنیوز، اتاق اصناف ایران اطلاعیه‌ای پیرو شیوع موج ششم کرونا به کشور و سرایت‌پذیری بسیار بالای آن و لزوم رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع کلیه صنوف و اتحادیه‌های صنفی سراسر کشور می‌رساند: متأسفانه این روز‌ها با توجه به آمار رسمی و فزاینده مبتلایان به سویه جدید کرونا و همچنین افزایش مرگ‌ومیرها، بر اساس پیش‌بینی وزارت بهداشت می‌توان کشور را در آغاز درگیری موج ششم این ویروس دانست. تعداد ابتلاء تا حدی سرعت گرفته که متأسفانه پس از چندین ماه، دوباره بیمارستان‌ها در حال پرشدن از بیماران کرونایی است. درحالی‌که در ابتدا تصور می‌شد سویه جدید اومکیرون علائم خفیفی دارد و به بستری یا مرگ نمی‌انجامد، اما آمار‌های اخیر در تمامی کشور‌ها از جمله ایران نشان می‌دهد این تصور نادرست است و جهان با افزایش موارد بستری مبتلایان اومیکرون و افزایش مرگ‌ومیر‌ها مواجه است.

اکنون پرواضح است تنها راه برون‌رفت از شرایط فعلی، تمرکز بیشتر بر رعایت دستورالعمل‌ها و رویه‌های صادره ستاد ملی مبارزه با کرونا است و حفظ سلامت عموم مردم و خانواده بزرگ اصناف در گرو اجرای بهینه این دستورالعمل‌ها و برخورد‌های قانونی با متخلفان خواهد بود؛ بنابراین لازم است ضمن تأکید بر دریافت دوز سوم واکسن کرونا، استفاده از ماسک و رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی در واحد‌های صنفی نیز در دستور کار تمامی اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی قرار گرفته گیرد.

متأسفانه میزان رعایت پروتکل‌ها در کسب‌وکار‌ها هم‌اکنون به زیر ۵۰ درصد رسیده است. نانوایی‌ها، تالار‌های پذیرایی، رستوران‌ها و پاساژ‌های مسقف در وضعیت نامساعدتری قرار دارند و در صورت ادامه این شرایط، دولت مجبور به اعمال محدودیت‌های شدید برای فعالان اقتصادی خواهد شد که قطعاً موجب ضرر و زیان مضاعف در کسب‌وکار‌ها در این ایام مهم برای اصناف خواهد گردید.

اتاق اصناف ایران ضمن تقدیر از تلاش‌ها، همکاری‌ها و اقدامات مؤثر و ارزشمند کلیه رؤسای اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی کشور، از خانواده بزرگ اصناف کشور انتظار دارد تا با افزایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش آن به سطح بیش از ۹۰ درصد، موجب قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس در جامعه و حافظ جان و مال خود و خانواده و همشهریان عزیز گردند.

بدیهی است اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی نیز با تشدید بازرسی، نظارت و برخورد قاطع و پلمپ واحد‌های اندک خاطی، موجب ضمانت در اجرای بیش‌ازپیش رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهند بود


/مهر

برچسب ها: اتاق اصناف ، کرونا ، شب عید لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QdY

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: اتاق اصناف کرونا شب عید پروتکل های بهداشتی اتحادیه های صنفی رعایت پروتکل ها اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۲۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون خدمات شهری شهرداری کازرون گفت: ۲ واحد صنفی متخلف که با سد معبر برای شهروندان ایجاد مزاحمت کرده بودند پس از بی توجهی به اخطار‌های شهرداری، با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و همکاری نیروی انتظامی پلمب شدند.
محمدعلی برزویی افزود : مراحل قانونی تعدادی دیگر از واحد‌های صنفی به دلیل تخلف سد معبر در حال پیگیری است.
وی از کسبه‌ها خواست برای رفاه حال شهروندان و با رعایت قوانین با نیرو‌های سد معبر شهرداری همکاری‌ کنند.
طبق تبصره یک بند ۲ ماده ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، جلوگیری از ایجاد سد معبر توسط بازاریان  برعهده شهرداری بوده و سد معابر عمومی ، اشغال و استفاده غیر مجاز از پیاده روها، میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و سکونت ممنوع است.

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟