Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسایل حقوقی گفت: تا زمانی که ایرانیان مقیم خارج از کشور اطمینان خاطر نداشته باشند که در صورت بازگشت به کشور مورد بازداشت یا تعقیب کیفری قرار نمی گیرند و یا پس از ورود به کشور، گذرنامه آنها ضبط و ممنوع الخروج نمی شوند، نمی توان زمینه ورود ایرانیان خارج نشین به کشور را فراهم کرد.

سیدمهدی حجتی در گفت وگو با ایسنا در رابطه با درخواست محسنی اژه ای از معاونت امور بین الملل قوه قضائیه برای تسهیل ورود ایرانیان خارج از کشور به ایران گفت: برای تحقق چنین موضوعی ضروری است که ابتدائاً قوه قضائیه و سایر دستگاه های ذی ربط بالاخص نهادهای امنیتی، اقدامات و تمهیدات لازم را برای اعتمادسازی و ایجاد فضای امن در جهت بازگشت ایرانیان خارج از کشور در دستور کار قرار دهند و با این مقدمه، ورود ایرانیان خارج ننشین به کشور را تسهیل نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه هموطنان برای ورود به ایران و بازگشت به کشور با مانعی مواجه نیستند، افزود: عمده نگرانی این افراد، مشکلات و مسائلی است که بعد از ورود آنها به کشور ممکن است دامن گیر آنها شود و برخی از آنها نیز پرونده های باز در دستگاه قضایی دارند که نیاز به تعیین تکلیف دارد.

این عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز افزود: قوه قضائیه می تواند با تهیه لایحه ای که متضمن عفو عمومی در خصوص برخی از جرایم ارتکابی شهروندان ایرانی مقیم خارج از کشور باشد و تقدیم آن به مجلس، مشکل بسیاری از ایرانیانی که علاقمند به بازگشت به وطن هستند را حل و فصل نماید و در سایر موارد نیز قوه قضائیه با همکاری دولت می تواند با ایجاد سامانه های رایانه ای شبیه به سامانه عدل ایران برای ایرانیان مقیم خارج، امکان دادخواهی را برای آنها فراهم کرده و با توجع به تحویز رسیدگی های الکترونیکی در قانون دادرسی کیفری و انجام دادرسی های برخط، به مواردی که قابلیت رسیدگی از این طریق را دارند ورود نماید.

این وکیل دادگستری با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای تدوین لایحه جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور گفت: ورود ایرانیان خارج از کشور مستلزم حمایت های قانونی است و دولت در لایحه ای که در دست تدوین دارد باید به موضوع تسهیل ورود ایرانیان خارج از کشور توجه ویژه ای داشته باشد و راهکارهای قانونی و تشویقی را برای بازگشت هموطنان مقیم اقصی نقاط جهان به ایران مورد پیش بینی قرار دهد.

حجتی در پایان گفت: بسیاری از ایرانیان مقیم کشورهای خارجی، به لحاظ اطلاعات غلطی که از ناحیه افراد سودجو در اختیار آنها قرار می گیرد دچار هراس از بازگشت به کشور شده اند؛ البته لازم به ذکر است که عملکرد دستگاه قضایی و دستگاه های امنیتی نیز بالاخص در مورد برخی از دو تابعیتی ها به ترتیبی بوده که باعث ایجاد جو      بی اعتمادی در میان شهروندان ایرانی خارج از کشور شده است؛ لذا تا زمانی که این افراد  اطمینان خاطر نداشته باشند که در صورت بازگشت به کشور مورد بازداشت یا تعقیب کیفری قرار نمی گیرند و یا پس از ورود به کشور، گذرنامه آنها ضبط و ممنوع الخروج نمی شوند، نمی توان زمینه ورود ایرانیان خارج نشین به کشور را فراهم کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ورود ایرانیان خارج از کشور بازگشت به کشور قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۲۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم قطعی گزینه جذاب بایرن: فقط خارج!

به گزارش "ورزش سه"، فلیک پس از درخشش در بایرن و کسب شش‌گانه با این تیم به عنوان سرمربی تیم ملی آلمان انتخاب شد اما نتایج ضعیفی که در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به دست آورد باعث شد که مدیران فدراسیون فوتبال این کشور با او قطع همکاری کنند.

این مربی آلمانی از آن زمان تا به حال هدایت هیچ تیم دیگری را بر عهده نگرفته و در چند ماه اخیر بارها و بارها نامش در کنار نام باشگاه بارسلونا به گوش رسیده بود اما در نهایت ژاوی تصمیم گرفت که به حضورش روی نیمکت این تیم ادامه دهد و حضور او در فوتبال اسپانیا منتفی شد.

تصمیم مدیران بایرن مونیخ برای قطع همکاری با توماس توخل در پایان فصل باعث شده است که شایعات بسیاری درباره احتمال بازگشت او به نیمکت این تیم به گوش برسد و گفته می‌شود که مدیران این باشگاه هم علاقه زیادی به همکاری دوباره با این مربی آلمانی دارند.

اما حالا اسکای اسپورت خبر داده است که فلیک با وجود اینکه فرصت بازگشت به بایرن را دارد اما این تیم در حال حاضر در گزینه‌های او قرار ندارد و این مربی به صورت جدی به دنبال این است که بتواند مربیگری در خارج از کشور آلمان را هم تجربه کند و در حال حاضر پیشنهاد دیگری از تیم‌های آلمانی را قبول نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • پیشنهاد امیرعبداللهیان به ایرانیان خارج از کشور
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • تصمیم قطعی گزینه جذاب بایرن: فقط خارج!
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است