Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان- بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز گذشته استیو بارکلی، وزیر سابق برگزیت در دولت ترزا می‌ را به عنوان رییس دفتر جدید خود برگزید.

به گفته خبرگزاری رویترز، جانسون در بیانیه‌ای به مناسبت این انتصاب گفت: تغییراتی را که امروز در تیم دولت انجام دادم به من کمک خواهد کرد تا در روز‌های آینده با سرعت بیشتری سطح جامعه را در سطوح مختلف ارتقا دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در هفته‌های اخیر به دلیل رسوایی‌های زیاد در مورد گیت پارتی در زمان قرنطینه سراسری کرونا در انگلیس مورد انتقاد‌های شدید قرار گرفته و بسیار از او خواسته اند هر چه سریعتر استعفای خود را تقدیم ملکه کند. در هفته‌های اخیر، دست کم ۱۱ نماینده از حزب محافظه کار انگلیس نامه عدم اعتماد به نخست وزیر را ارائه کرده اند.

جانسون همچنین پیشتر در جلسه پرسش و پاسخ پارلمان به نمایندگان اعلام کرده بود شرکت در این دورهمی یک رویداد کاری بود و از لحاظ فنی در چارچوب قوانین صورت گرفت.

دومینیک کامینگز، مشاور ارشد پیشین جانسون نیز وی را به دروغگویی متهم و اعلام کرد جانسون از قبل می‌دانست که قرار است در این مهمانی شرکت کند. نمایندگان پارلمان انگلیس معتقدند که نخست وزیر قانون را نقض کرده و به مردم و نمایندگان دروغ گفته است.

با افشاگری‌ها و رو شدن اسناد تازه درباره نقض مقررات کرونایی در دولت انگلیس، فشار‌ها بر نخست وزیر این کشور بیشتر و انتقاد‌ها نیز تند‌تر شده است. کر استارمر، رهبر حزب کارگر انگلیس با انتقاد شدید از جانسون و درخواست استعفای او گفته بود نخست وزیر در ابتدا گفت جشنی برگزار نشده، کمی بعد که ویدئویی درباره برگزاری مهمانی به رسانه‌ها درز کرد، ابراز ناراحتی کرد. رهبر حزب کارگر انگلیس این اقدام نخست وزیر را مضحک و توهین آمیز خواند.

تنها ۲۶ درصد از جمعیت مورد بررسی در انگلیس مدیریت جانسون را تأیید کردند و ۶۹ درصد از مردم به عملکرد نخست وزیر محافظه کار اعتماد ندارند. محبوبیت جانسون که در حال حاضر به ۴۳ کاهش یافته است، در پایین‌ترین سطح خود از زمان روی کار آمدن او در سال ۲۰۱۹ قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بوریس جانسون گیت پارتی قرنطینه کرونا نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۲۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دنیز شمیهال» (Denis Shmygal) نخست‌ وزیر اوکراین در سخنانی ادعا کرد که استرالیا در حال آماده سازی بسته کمکی ۱۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین است.

بر اساس ادعای نخست‌ وزیر اوکراین، قرار است این پول برای خرید محموله بزرگی از هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، استرالیا همچنین مهمات هوا به زمین را به اوکراین منتقل خواهد کرد.

این در حالیست که وی پیشتر نیز ادعا کرده بود که استرالیا پهپادهایی به ارزش ۳۲.۵ میلیون دلار و مجموعه بزرگی از سامانه های موشکی ضدهوایی را به کی یف ارائه خواهد کرد.

این در حالیست که استرالیا در خصوص اعای مطرح این مقام اوکراینی تا کنون بیانیه ای صادر نکرده است.

کد خبر 6091317

دیگر خبرها

  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران