Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@10:22:34 GMT

جلیلی «نیروی به‌علاوه» است نه «دولت در سایه»

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۲۴۲۳

جلیلی «نیروی به‌علاوه» است نه «دولت در سایه»

گروه سیاست سایت فردا – چند وقتی است که رسانه‌ها در درجه اول و سیاسیون در درجه دوم به فکر تشکیل دولت در سایه هستند. به این معنا که برخی مایل هستند نقش دولت در سایه را برای دولت رئیسی ایفا کنند، برخی هم هر انتقادی را نشانه تشکیل در دولت سایه می‌دانند.

همین است که یک روز روحانی به خاطر چند دیدار با چهره‌های سیاسی، یک روز جلیلی به خاطر یک نامه که هنوز راست و دروغش معلوم نیست و یک روز هم همتی به خاطر توییت‌های انتقادی دولت در سایه نامیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با «فردا» با اشاره به اینکه «تشکیل دولت در سایه یک موهبت است که می‌تواند مفید و سازنده باشد» گفت: « اما اینکه آقای روحانی ظرفیت این کار را داشته باشد، درست نیست. بعید می‌دانم که او بتواند چنین ظرفیتی را در جامعه احیا کرده و عده‌ای را با خود همراه کند تا ذیل او فعالیت سیاسی کرده و امیدوار باشند که روحانی بتواند به عرصه سیاست برگردد. یعنی بتواند توفیقی داشته و نظر مثبت مردم را جلب کند.»

وی با اشاره به جلسات اخیر او با سیاسیون که از سوی برخی تلاش برای تشکیل دولت در سایه تلقی می‌شود، گفت: «این جلسات، یک سری جلسات معمولی است. قطعا آقایانی که در عرصه فعالیت های سیاسی و اجرایی بوده‌اند، ملاقات‌هایی با هم دارند و خیلی طبیعی است و نباید تفسیر به تشکیل دولت در سایه شود. البته اینکه بتواند مایه مسرت است چون دولت در سایه مولد است اما آقای روحانی کسی نیست که به خود زحمت داده و در شرایط کنونی تولید فکر کند آن هم در شرایطی که خیلی ها تصور می کنند او نمی تواند آحاد جامعه را با خود همراه کند.»

وی در واکنش به رسانه‌هایی که از تشکیل دولت در سایه از سوی رئیسی خبر می‌دهند، نیز گفت: «جلیلی نمی‌تواند دولت در سایه تلقی شود. او نیروی همراه با دولت است. او هم سنخ دولت است. دولت سایه، دولت رقیب است. اگر روحانی محبوببتی داشت می‌توانست دولت سایه باشد اما جلیلی خیر. او اگر فعالیتی کند و تولید فکر داشته باشد مستقیما در خدمت دولت است به این خاطر که حتی اگر خودش در دولت حضور نداشته باشد، بسیاری از همراهان و همفکران او در دولت رئیسی حضور دارند».

وی جلیلی را «نیروی به علاوه» تلقی کرد و گفت: «رئیسی دولت در سایه نیست. آن نامه‌ای که بهانه این تلقی شد هم مربوط به دوران دولت روحانی بوده و حجم آن نیز آنقدرها که گفتند، نبوده است».

سلیمی نمین در ادامه و در پاسخ به اینکه چرا رسانه‌های اصلاح‌طلب جلسات روحانی با چهره‌هایی مثل ناطق نوری، باهنر و لاریجانی را تلاش اصلاح‌طلبان برای تشکیل دولت در سایه تلقی کرده و به حساب خود گذاشتند؟ گفت: «این طبیعی است که جریانی که دچار مشکلات متعدد است، تلاش کند به گونه‌ای وانمود کند که دچار بحران نبوده، جاذبه دارد و عناصر برجسته سیاسی حاضر به فعالیت با آن هستند. درحالی که اصلا اینطور نیست. بیان این مطلب برمی‌گردد به اینکه طبیعتا یک جریان سیاسی باید اینطور عمل کند. فاصله این بایدها با واقعیت اما حرف دیگر است».

این فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به برخی رسانه‌ها که انتقادها ناصر همتی را تلاش برای تشکیل دولت در سایه می‌دانند هم گفت: «آقای همتی حداکثر یک کارشناس است. اینکه نظرات او را به عنوان کارشناس قبول داشته باشیم یا نداشته باشیم هم حرف دیگری است».


 

منبع: فردا

کلیدواژه: سلیمی نمین روحانی جلیلی دولت در سایه تشکیل دولت در سایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ووشو انتخابی جام جهانی؛ زهرا جلیلی در دائو شو دوم شد


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ مسابقات انتخابی جام‌جهانی ووشو از صبح روز گذشته  در شهر جیاینگ یئن چین آغاز شده است.

در روز دوم و پایانی این پیکار‌های زهرا جلیلی ورزشکار تالو ایران در فرم دائو‌شو موفق شد به عنوان دومی دست یابد و صاحب نشان نقره شود.

در این فرم ورزشکاران چین مقام‌های اول و سوم را از آن خود کردند.

در این پیکار‌ها ۳۸ کشور و ۳۰۰ شرکت‌کننده حضور یافته‌اند.

دیگر خبرها

  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • مقام ارشد حماس : اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهیم شد
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است
  • حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • ووشو انتخابی جام جهانی؛ زهرا جلیلی در دائو شو دوم شد
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است