Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تاکید بر اینکه یقینا خودساختگی و شخصیت استوار امام خمینی (ره) نقش اصلی را در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است، گفت: طبق آیات قرآن تنها اولیا الهی هستند که ترسی بر آنان نیست و اندوهگین نمی‌شوند، چنین حالتی را امام (ره) داشته و به دیگران نیز القا می‌کردند، به همین دلیل است که با اتکا به قدرت خداوند مسیر درست را طی کرد و از تهدیدها و تبعیدها هراسی نیافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین صغیرا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شخصیت والای امام خمینی (ره)، اظهار کرد: پرداختن به شخصیت ایشان از خلال نوشته‌ها، کتاب‌ها، مصاحبه‌ها، خاطرات، صحبت‌هایی که خود امام (ره) و همچنین فرزند ایشان حاج احمد خمینی در رابطه با پدر داشتند، موضوعی حائز اهمیتی است که باید به آن پرداخته شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه بُعد عرفانی، بُعد اخلاقی و بُعد علمی امام خمینی (ره) زبانزد بوده است، عنوان کرد: وی حکومتی را تشکیل داد که همه مراجع از ایشان حمایت کردند، اگر کسی با خدا باشد همه عالم به کمک او می‌شتابند، در حالی‌که اگر کسی خدا را فراموش کند و امور را وابسته به دست مردم ببیند، پروردگار او را به حال خود رها می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه یقینا خودساختگی و شخصیت استوار امام خمینی (ره) نقش اصلی را در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است، افزود: نقطه ثقل پیروزی انقلاب اسلامی،  شخصیت فردی امام (ره) است، طبق بیان فرزند ایشان حاج احمد خمینی، پدر بزرگوار برای پیروزی انقلاب از هیچ چیز هراسی نداشتند، طبق آیات قرآن تنها اولیا الهی هستند که ترسی بر آنان نیست و اندوهگین نمی‌شوند، چنین حالتی را امام (ره) داشته و به دیگران القا می‌کردند، به همین دلیل است که با اتکا به قدرت خداوند مسیر درست را طی کرد و از تهدیدها و تبعیدها هراسی نیافت، این خصوصیت سبب شد که امام (ره) انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و دیگر بار، رهبری جنگ تحمیلی را به‌خوبی انجام دهند و چنین ویژگی باعث شد که همه شیفته ایشان شوند و انقلاب اسلامی نیز جهانی شود.

صغیرا در تصریح شخصیت خودساخته امام خمینی (ره)، توضیح داد: در جریان ورود رهبر انقلاب به کشور، طبق مصاحبه‌ای که با وی می‌شود، ایشان هیچ احساسی نداشتند، چرا که تنها رضایت پروردگار مدنظر وی بود و مهم برای ایشان پیاده کردن امر پروردگار بود و ایشان از هیچ تهدید و آشوبی در کشور هراسی نداشتند، به‌علاوه زمانیکه مصطفی فرزند ارشد امام (ره) به شهادت می‌رسد، دیگران نقل کرده‌اند که امام خمینی خم به ابرو نیاروده و در تشییع جنازه فرزند شرکت کردند، در حالی‌که حالت حزن به خود راه ندادند، اما زمانیکه روضه حضرت علی اکبر خوانده می‌شود، ایشان به شدت گریه کرده و حالت بی‌قرار داشته‌اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: اگر به زندگی حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه گذری شود، شاهد نگارش کتاب‌هایی توسط وی هستیم، این کتاب‌ها عمیق و پرمعنا هستند که حتی علمای بزرگ نیز بعدها به تفسیر این کتاب‌ها، روی می‌آورند، همه آنان به این نکته اذعان دارند که شخصیتی که چنین کتبی را به رشته تحریر درآورده است، باید خود تمام این نکات را درک کرده و به آنان رسیده باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآور شد: از جمله کتاب‌های شاخص امام خمینی (ره) می‌توان به اسرار نماز و چهل حدیث اشاره کرد، کتابی دیگر نیز راجع به اراده انسان توسط ایشان نوشته شده است که بسیاری از مسائل تخصصی را ذکر کرده‌اند و باتوجه به اختصاصی بودن آن، بسیاری از مردم عامه از وجود چنین کتابی آگاهی ندارند، از همین کتاب می‌توان دریافت که امام خمینی (ره) برنامه‌ها و شخصیت خاصی داشته‌اند.

صغیرا ادامه داد: در کتاب چهل حدیث به گناهانی مانند غیبت، تهمت و ... پرداخته شده و یا امام (ره) در کتاب اشعار، حالاتی را ذکر کرده‌اند که ارتباط با پروردگار متعال و اهل بیت عصمت و طهارت، متجلی است که به‌عنوان مثال، نمونه این ارتباط و عرفان را می‌توان در مصرع « فارغ از خود شدم و کوس عن الحق بزدم» یافت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در آیه ۹۶ سوره مریم پروردگار می‌فرمایند « إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا  » کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام می‌دهند، پروردگار متعال، قلوب را متوجه آنان می‌کند و محبت آنان را در دل‌های مردم قرار می‌دهد.

صغیرا به ویژگی تواضع امام خمینی (ره) اشاره و بیان کرد: رهبر ایران، دنیا را منقلب کرد و جامعه‌ای را حرکت داد، باوجود داشتن چنین قدرتی دارای تواضع در برابر مردم بود، به‌طوری که این تواضع را می‌توان در انتخابات نظاره کرد و با وجود آنکه امام (ره) با انتخاب بنی صدر به‌عنوان رئیس جمهور مخالف بود اما اولویت را انتخاب مردم دانست، در صورتیکه می‌تواند امر خود را به کرسی بنشاند.

صغیرا در پایان با اشاره به کنترل نفس در رسیدن اولیا به مقامات الهی، تصریح کرد: اگر انسان نسبت به موضوعی شناخت نداشته باشد نمی‌تواند در آن کار موفق شود، از جمله این موراد نگه داشتن افسار نفس در دست بوده و طبق آیه قرآن، نفس هر انسانی امرکننده به بدی و اطاعت از خداوند نیازمند خودسازی است، به‌علاوه انسان در مسیر سیر و سلوک باید از استاد و راهنمای مسیر بهره ببرد، قدم نخست خواستن است و اگر این مهم محقق شود در مراحل بعد پروردگار، هدایت‌ها را به سمت شخص سرازیر می‌کند، یکی از موارد مهم در انسان‌سازی، پس از انجام واجبات و ترک محرمات، خدمت به خلق خداوند بوده و با کمی دقت و تمرین می‌توان متوجه شد که انسان وظیفه سنگینی برای رسیدن به مقامات الهی ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه چهارمحال و بختیاری انقلاب اسلامي ايران امام خميني ره پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب رضای انقلاب به بازار نشر راه یافت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، کتاب رضای انقلاب به زندگی حاج شیخ رضا مطلبی می‌پردازد که نقش موثری در انقلاب اسلامی داشته است..
او روحانی اهل اصفهان است که قبل از انقلاب در محله‌ای آذری‌نشین، به عنوان امام جماعت مسجد فلاح که بعد‌ها به مسجد جامع ابوذر (همان مسجدی که ششم تیر سال ۶۰ واقعه بمب گذاری و حادثه‌ای که برای مقام معظم رهبری در آن اتفاق افتاد) منصوب و مشغول فعالیت شد.
حجت‌الاسلام فخرزاده نویسنده کتاب رضای انقلاب در این کتاب به زندگی روحانی مخلص و یار وفادار انقلاب پرداخته که به گفته خودش همه کارهایش را برای رضای امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی انجام می‌داد.
کتاب رضای انقلاب شامل ۷ فصل از جمله زندگینامه، دوران حیات حوزوی، مبارزات ۱۵ خرداد و منبر‌های حاج شیخ رضا مطلبی تدوین شده است.

دیگر خبرها

  • کتاب رضای انقلاب به بازار نشر راه یافت
  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • طنین نوای لبیک حجاج در حسینیه امام خمینی(ره)
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد