Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعلام خبر توقف جریان گاز در خط لوله لوله یامال_اروپا، تلاش اروپا برای ثابت نگه داشتن قیمت گاز را از بین برد و باز هم قیمت‌ها را افزایش داد. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، قیمت گاز طبیعی به‌دنبال توقف جریان دوسویه گاز در خط لوله یامال_اروپا، افزایش‌یافته است.

قیمت گاز طبیعی در انگلیس 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 درصد بالا رفته و به 1.87 پوند در هر واحد رسیده‌است. قیمت گاز طبیعی در هلند هم با یک افزایش مشابه 3 درصدی به 78.50 یورو در هر مگاوات ساعت رسیده‌است.

این افزایش قیمت پس‌از آن صورت گرفت که اپراتور شبکه گاز آلمان (گسکید) اعلام کرد جریان گاز در خط لوله یامال_اروپا متوقف‌شده است.

توقف پروژه نورد استریم 2 به افزایش قیمت گاز در اروپا منجر می‌شودافزایش 5 درصدی قیمت گاز در اروپا به‌دنبال ادامه محدودیت عرضه از طرف روسیه

جریان گاز در این خط لوله از دسامبر 2021 به سمت شرق و روسیه در جریان بود و فشار بیشتری به عرضه‌کنندگان اروپایی می‌آورد. توقف جریان گاز در این خط لوله امیدها برای صادرات بیشتر به اروپا را از بین برده‌است.

قیمت گاز نسبت به اوج ماه دسامبر کمی پایین آمده بود اما خبر اختلال در این خط لوله کلیدی دوباره آن را به اوج می‌رساند.

حدود یک‌ششم عرضه گاز روسیه از طریق این خط لوله به اروپا و ترکیه صورت می‌گیرد و به‌خاطر درگیری‌های مداوم بین کرملین و غرب بر سر مسئله اوکراین، به‌شدت زیر نگاه رسانه‌ها قرار داشته‌است.

آژانس بین‌المللی انرژی قبلاً روسیه را متهم کرده بود عمدا صادرات گاز را پایین آورده تا قیمت آن افزایش‌یافته و اروپا برای اعطای مجوز خط لوله نورد استریم 2 تحت فشار قرار بگیرد. این خط لوله صادرات گاز روسیه به آلمان را دو برابر کرده و نقش اوکراین در شبکه گاز را به حداقل می‌رساند.

رئیس‌جمهور روسیه این اتهامات را رد کرده‌است.

انتهای پیام/5

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت گاز طبیعی جریان گاز خط لوله لوله یامال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۳۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ارسالی کشورهای غربی به اوکراین را قبل از تحویل آنها به ارتش اوکراین در میانه راه منهدم می‌کند.

وی با اشاره به حمله اخیر ارتش روسیه به راه‌آهن اوکراین و هدف‌قراردادن تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای ارتش اوکراین گتف: باید توجه داشت که این حمله علیه تجهیزات نظامی انجام شد.

این روزنامه‌نگار آلمانی در ادامه تأکید کرد که «به لطف کار خوب نیروهای امنیتی و اطلاعاتی روسیه، ارتش روسیه تجهیزات غربی‌ها را قبل از اینکه به دست نیروهای مسلح اوکراین برسد، منهدم می‌کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز جمعه اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند؛ آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

چهارشنبه گذشته «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6090214

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • توقف شطرنجبازان روسیه برابر تیم های مردان و بانوان ایران
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی