Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری محله _ سحر جعفریان:. در محله فرحزاد زندگی می‌کند و سرگرم تحصیل در کلاس نهم است. می‌خواهد در آینده دندانپزشک شود و بر تعداد مدال‌های قهرمانی کلکسیون ورزشی‌اش بیفزاید. همه این ویژگی‌ها به خودی خود برای جذاب شدن یک مصاحبه کافی‌ است. گفت‌وگوی ما با این نوجوان قهرمان که خود را برای مسابقات جهانی پیش رو در ترکیه آماده می‌کند، مقابل شماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

افتخارآفرینی ملی در گرو استعدادپروری

«امید رضایی»، پدر و مربی هستی، از استعداد ذاتی دخترش می‌گوید: «استعداد دخترم فقط برخاسته از فضای خانه و علاقه‌مندی من به موتور نیست. گاهی توانایی‌هایی در او با این سن کم می‌بینم که می‌توانم ادعا کنم این استعداد در او ذاتی است؛ کاش استعدادهایی مانند هستی هرگز هدر نروند، چون هم سلامت فرد و هم سلامت جامعه را تأمین می‌کند؛ سلامت جسمی، روحی و اجتماعی که مهم‌ترین ارمغان آن می‌تواند پیشرفت‌های ورزشی و افتخارآفرینی‌های بزرگ ملی باشد.» رضایی می‌افزاید: «هر مسابقه‌ای در سطح کشوری و جهانی در راندهای مختلف برگزار می‌شود که هر راند هزینه زیادی دارد. به‌طور مثال، در حال حاضر هر راند خارج از کشور، آن هم در حوزه کشورهای خلیج‌فارس، حدود ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود. واضح است که هر خانواده‌ای بضاعت تأمین این هزینه‌ها را ندارد. کاش تدبیری اندیشیده شود تا نخبه‌های ورزشی، ضمن شناسایی، از حمایت‌های عضویت در تیم‌های ملی و شرکت در اردوها برخوردار شوند.»

جای خالی برخی حمایت‌ها

آخرین افتخارآفرینی هستی، دی ماه در مسابقات دی. ‌ام. ‌ایکس امارات بود. او توضیح می‌دهد: «دختران بسیاری هستند که به این رشته ورزشی علاقه دارند، علاقه‌ای که برای به ثمر رسیدن، نیاز به حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی از سوی سازمان‌ها و نهادهای مرتبطدارد. البته تاکنون فدراسیون موتورسواری و اتومیبل‌رانی بانوان، به‌ویژه خانم فیروزه سیدمهدی، به‌عنوان نایب فدراسیون، حمایت‌های دلگرم‌کننده‌ای از من و امثال من کرده‌اند. اما هنوز هم جای خالی حمایت‌هایی مانند تبلیغات، اطلاع‌رسانی، آموزش تخصصی و اسپانسرهای قوی احساس می‌شود. در مورد حامی مالی باید بگویم که توجه به بانوان قهرمان موتورسوار می‌تواند سودآوری‌های مالی مطلوبی به همراه داشته باشد.»
 

برای هدفم گاز می‌دهم

او که تاکنون در ۱۳ مسابقه ملی و بین‌المللی شرکت کرده، یکی از ماکت‌های موتور را که گوشه‌ای از میز تحریرش جا دارد در دست می‌چرخاند و می‌گوید: «پدرم مربی من شد و با مهربانی تجربه‌هایش را در اختیارم گذاشت. از طرفی مطالعه و تحقیق درباره این رشته ورزشی را هم خودم دنبال کردم. سال ۱۳۹۶ با همان موتور که هدیه گرفتم در مسابقات کشوری بانوان، رده سنی ۷ تا ۱۲ ساله، مقام نخست را کسب کردم. تشویق و همراهی‌های پدر و مادرم، مرا باانگیزه‌تر می‌کرد. به هر حال این رشته ورزشی برای بانوان خطرناک تلقی می‌شود و از سویی پرهزینه هم است. بنابراین اگر دلگرمی آنها نبود، شاید امروز این افتخارها و موفقیت‌ها را در این سن تجربه نمی‌کردم.»

او می‌افزاید: «بعضی‌ها تصور می‌کنند این رشته ورزشی مردانه است یا چون برای بانوان خطرناک محسوب می‌شود، نباید در آن فعالیت کنند. به همین دلیل گاهی افراد از من می‌پرسند که نمی‌ترسی؟ یا اگر آسیب ببینی چه؟ من هم پاسخ می‌دهم آدم برای هدفش می‌جنگد. البته دقیق ترش این است که من برای هدفم با جمع امتیازهای لازم گاز می‌دهم! من و موتورم قهرمان هستیم.»
 

موتور؛ هدیه تولد ۹ سالگی

در اتاقش، علاوه بر کتابخانه و میز تحریر، می‌توان ماکت انواع موتور و پوسترهایی از قهرمانان موتورسوار راتماشا کرد و با نگاهی گذرا به اطراف می‌شود از علاقه و آرزوهای او آگاه شد؛ علاقه‌ای که به واسطه پدر در اوایجاد شده و رشد کرده است. هستی می‌گوید: «پدرم به موتورسواری علاقه داشت. در مسابقات مختلفی هم شرکت می‌کرد تا اینکه با وارد شدن آسیب جدی به پایش، تصمیم گرفت مسابقات موتورسواری را کنار بگذارد. موتور همیشه جزو جدانشدنی زندگی ما بوده و همین نکته باعث شد تا من هم به موتورسواری، به‌عنوان رشته ورزشی، علاقه‌مند شوم تا اینکه پدرم در جشن تولد ۹ سالگی‌ام یک موتور ۷۰ سی‌سی به من هدیه داد که آن زمان بیش از ۳ میلیون تومان قیمت داشت. بهترین هدیه‌ای بود که تا آن زمان گرفته بودم. هنوز هم آن موتور را دارم.»
 

کد خبر 653984 برچسب‌ها موتور و موتور سوار همشهری محله کودکان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: موتور و موتور سوار همشهری محله کودکان رشته ورزشی حمایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۳۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انتخاب رشته دکتری تخصصی ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشورشرکت کرده اند، تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تمدید شد.

پذیرش وفارغ التحصیلی، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می‌توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه www.azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت نمایند. متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضای ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند. 

داوطلبان لازم است با کد شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور وکد ملی اقدام به ورود به سامانه نموده وپس از پرداخت وجه ثبت نام نسبت به انتخاب رشته/محل‌های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاهی بر خبر‌های ورزشی یازدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • ورزشی‌های دهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • تیم شطرنج مردان ایران نایب قهرمان شهرهای آسیا شد
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • ورزشی‌های نهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • انریکه: می‌توانیم بگوییم قهرمان لیگ هستیم؛ برای پیروزی مقابل دورتموند، کاملا آماده‌ایم
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • هدفم شکستن رکوردهای استقامت ایران است