Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@14:13:08 GMT

رابطه مصرف آدامس و زایمان زودرس

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۳۳۱۹

‍‍‍‍‍‍

به گزارش مدیسن نت، این مطالعه در مالاوی آفریقا، که یکی از بالاترین نرخ‌های زایمان زودرس در جهان را دارد، انجام شد. کارشناسان هشدار می‌دهند که هنوز خیلی زود است که بگوییم همه زنان باردار باید جویدن آدامس زایلیتول را برای جلوگیری از زایمان زودرس شروع کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، هر ساله حدود ۱۵ میلیون نوزاد قبل از هفته سی و هفتم بارداری متولد می‌شوند و بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، این تعداد در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوزادانی که خیلی زود به دنیا می آیند در بدو تولد و در اواخر زندگی نسبت به نوزادانی که کامل به دنیا می آیند، مشکلات سلامتی بیشتری دارند.

دکتر «جرستی آگارد»، سرپرست تیم تحقیق از کالج پزشکی تکزاس، در این باره می‌گوید: «زایلیتول برای کاهش التهاب و بهبود سلامت دهان و دندان شناخته شده است. سلامت دهان و سلامت بقیه بدن ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. زایمان زودرس یک مشکل چالش برانگیز است و این یک مداخله ساده علمی واقعاً خوب می‌تواند باشد.»

این مطالعه بیش از ۱۰ سال بطول انجامیده و بیش از ۱۰۰۰۰ زن از هشت مرکز بهداشتی در مالاوی را شامل بوده است. همه زنان در مورد مراقبت‌های بهداشتی دهان و دندان و سایر راه‌های جلوگیری از زایمان زودرس آموزش دیدند. همچنین از نیمی از زنان خواسته شد در طول بارداری خود یک یا دو بار در روز آدامس زایلیتول را به مدت ۱۰ دقیقه بجوند.

زنان بارداری که آدامس می‌جویدند، در مقایسه با زنانی که فقط آموزش دیده بودند، کمتر با احتمال زایمان زودرس روبرو بودند- ۱۲.۶٪ در مقابل ۱۶.۵٪.

علاوه بر این، این مطالعه نشان داد که تعداد کمتری از نوزادان متولدشده از مادرانی که آدامس جویده بودند، در هنگام تولد ۲.۵ کیلوگرم یا کمتر وزن داشتند. همچنین بهبودهایی در سلامت دهان و دندان زنان مشاهده شد.

آگارد می‌گوید: «مردم گاهی فکر می‌کنند هیچ کاری نمی‌توانیم درباره زایمان زودرس انجام دهیم، اما این درست نیست. ما یک گلوله جادویی نداریم، اما ترک سیگار و درمان بیماری‌های زمینه‌ای همه مواردی هستند که می‌توانند نرخ تولد زودرس را کاهش دهند و به نظر می‌رسد جویدن آدامس زایلیتول نیز برای زنان باردار در مالاوی تفاوت ایجاد کرد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «مطالعات در ایالات متحده به بهبود سلامت دندان در دوران بارداری با تمیز کردن عمیق دندان‌ها یا جرم گیری و پلانینگ برای از بین بردن پلاک و جرم روی دندان‌ها و زیر لثه‌ها پرداخته اند، اما به نظر می‌رسد که این کار به اندازه جویدن آدامس زایلیتول موثر نیست.»

به گفته محققان، زایلیتول ممکن است میکروبیوم دهان را تغییر دهد و منجر به لثه‌های سالم‌تر، التهاب سیستمیک کمتر و در نتیجه زایمان زودرس کمتر شود.

به گفته محققان گام بعدی انجام مطالعات مشابه در سایر نقاط جهان است. این مسئله به تعیین اینکه آیا این مداخله در مکان‌هایی که ممکن است نرخ پایین‌تری از زایمان زودرس مرتبط با سلامت دهان و دندان وجود داشته باشد مفید است یا خیر کمک می‌کند.

منبع: مهر این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد ایران خودرو قیمت محصولات خود را افزایش داد + جزییات بارداری بیماری لثه دوران بارداری زایمان زودرس آدامس بدون قند بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط خطر مرده زایی در صورت ابتلا به کووید۱۹ در بارداری چرا غربالگری دوران بارداری دارای اهمیت است؟ آیا هوای آلوده باعث «پسرزایی» می‌ شود! زایمان زودهنگام باعث بستری کودک در بیمارستان می‌شود خشونت علیه نوزاد با دست‌کاری تاریخ تولد ویژگی‌های تغذیه مادران باردار ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها رییس کانون بازنشستگان: اختیار وام بدون ضامن دست ما نیست عبدالکریم حسن و رد پیشنهادات ایرانی در زمستان بیت کوین در کانال ۴۱ هزار دلاری چگونه از گوشی دوم به عنوان دوربین مداربسته استفاده کنیم؟ پیولی: تا یک ماه سیگار محبوبم را نمی‌ کشم! آغاز عرضه برنج با قیمت ۳۲ هزار تومان چه تعداد از مردم واکسینه نشدند؟ آمادگی مجلس برای اصلاح قوانین استفاده از سلاح روشی جدید برای تعیین محل دقیق آلودگی ریه ناشی از کرونا بخاری برقی چند؟ + جدول رابطه مصرف آدامس و زایمان زودرس مصرف این ۷ گیاه دارویی معجزه می‌ کند وعده حمایت دولت از فعالیت های اقتصادی تحقق پیدا می کند نتفلیکس شکست می خورد؟ ۱۰ نشانه اومیکرون در کودکان آغاز نشست علنی مجلس به شکلی متفاوت + فیلم تور ارزان یزد چند؟ (جدول) ارزان قیمت ترین تلویزیون سامسونگ چند؟ (جدول) قیمت پراید ۱۸۹ میلیون تومان شد (جدول) اینفلوئنسرها چقدر مالیات باید بپردازند؟ سربازان کمکی آمریکا برای اوکراین به آلمان رسیدند نقش جدید چین در جهان بازار NFT گیم‌ استاپ راه اندازی می شود صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۱۱/۱۷) ثبت بدترین سقوط ارزش سهام توسط متا تایید واکسن‌ های سینوفارم و سینوواک برای کودکان در تایلند سردردهای خطرناکی که نیاز به پزشک دارند نکات ایمنی هنگام پارو کردن برف صفحه نمایش گوشی های هوشمند ضدگلوله می شود! نمایش فیلم شب طلایی ابراهیم حاتمی کیا در جشنواره فجر آیا احتمال ابتلای دوباره به اومیکرون وجود دارد؟ پیگیری دستور رییسی برای آزادسازی سواحل چهار روش برای تقویت هوش ابزاری که سرطان ریه را در مراحل اولیه تخشیص می دهد آخرین وضعیت آب و هوای کشور چند نفر در کنکور ۱۴۰۱ثبت نام کرده اند؟ آیا محبوبیت اینستاگرام افول می کند؟ دندان پزشکی در صدر آمار قصور پزشکی چگونه رفتارهای اعتیادی را درمان کنیم؟ بیماری های قلبی چه علائمی دارند؟ آیا پیام‌ رسان واتساپ ایمن است؟ خانه‌ ای که در ۶ دقیقه ناپدید می‌شود + فیلم خوشنویسی ربات ها در المپیک + فیلم بیماران با چه شرایطی به مراکز درمانی مراجعه کنند؟ تخریب پل تاریخی به خاطر جف بزوس + فیلم واکسن کرونا، ایمنی کامل ایجاد نمی کند توئیتر ویژگی جدید خود را آزمایش می کند اعلام شرایط اختصاصی کنکور قیمت ماهی سر به فلک کشید (جدول) رییسی: ایران آمادگی رسیدن به نتیجه با عربستان را دارد DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بارداری بیماری لثه دوران بارداری زایمان زودرس آدامس بدون قند زایمان زودرس سلامت دهان دهان و دندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۳۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نجات یک گربه از سیل دبی امارات (فیلم) شکار دیدنی پرنده توسط یک گربه وحشی (فیلم) واکنش باورنکردنی یک گربه پس از شنیدن صدای ویولنسل! (فیلم)

دیگر خبرها

  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی