Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان، مردم این سه روستای شهرستان قروه چشم انتظار تدبیر مسئولان برای رفع مشکل بی آبی و کم آبی روستا‌های خود هستند و انتظار دارند با تلاش و همت آنان این مشکل رفع شود.

کاهش بارندگی، عدم صرفه جویی در مصرف آب، عدم رعایت الگوی صحیح کشت، حفر چاه‌های غیر مجاز و استحصال بی رویه از منابع آب زیرزمینی با حفر چاه‌های مجاز و غیرمجاز باعث کاهش آب‌های زیرزمینی و کمبود آب شرب در شهرستان قروه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جبار کلوندی، مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان قروه گفت: مشکلات مربوط به کم آبی در سه روستای جداقایه، سلطان آباد و دوسر و در حال حاضر آبرسانی به این روستا‌ها به صورت سیار انجام می‌شود.

او می گوید: روستا‌های جداقایه و سلطان آباد تحت پوشش خدمات امور آب و فاضلاب قروه نبودند، اما با این وجود طبق روال چند سال گذشته، آبرسانی به این روستا‌ها جهت تامین آب شرب به صورت سیار انجام می‌شود.

به گفته وی روستای دوسر تحت پوشش امور آب و فاضلاب است، ولی با توجه به آلودگی منابع آب روستا به آرسنیک، آبرسانی آب شرب این روستا به صورت سیار و ۲۴ ساعته انجام می‌شود.

کلوندی گفت: برای هر سه روستای مذکور پروژه‌هایی تعریف شده است و با احداث مخزن، خط انتقال، شبکه توزیع و تجهیز چاه از برنامه‌های مد نظر برای رفع مشکلات کم آبی این سه روستا است و در صورت تامین اعتبار و انجام پروژه ها، آبرسانی سیار به روستا‌های مذکور حذف خواهد شد.

هیچ روستایی با کمبود شدید آب آشامیدنی در قروه مواجه نیست

رییس امور آبفا شهرستان قروه گفت: با این وجود، در حال حاضر هیچ روستای شهرستان قروه با کمبود شدید آب مواجه نیست، ۵۴ روستا قبل از ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، با مشکل کمبود آب مواجه بودند که با حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه، مشکل آن‌ها رفع شد.

کلوندی علت اصلی کاهش آب در روستا‌ها و شهر‌ها را افت شدید منابع آب زیرزمینی دانست و از مردم‌خواست با توجه به این موضوع و همچنین کاهش دبی تولیدی چاه ها، الگوی مصرف و استفاده بهینه از آب را رعایت کنند.

وی می گوید به اقدامات امور آبفا در سال جاری برای مقابله با بحران آب در روستا‌های شهرستان قروه گفت: تحت پوشش در آوردن روستا‌های قزلجه کند و شکوه آباد با ۵۳۵ اشتراک، به مدار آوردن شبکه توزیع به طول ۲۰ کیلومتر و احداث خط انتقال آب به طول هفت کیلومتر از جمله این اقدامات است.

به گفته کلوندی به مدار درآوردن ۱۱ کیلومتر خط انتقال آب روستا‌های باریک - سوتپه و اتصال آن به چاه و مخزن و رفع مشکل آب روستا‌های سوتپه، آب باریک و حسن آباد محمد نظر، تجهیز و به مدار آوردن ایستگاه پمپاژ شیروانه جهت آبرسانی به روستای قاورمخ دره و به مدار آوردن مخزن روستا‌های طوغان، قاورمه دره، فیروزآباد و قزلجه کند از اقدامات امور آب و فاضلاب شهرستان قروه جهت آبرسانی پایدار از طریق منابع آب سالم و بهداشتی در سال جاری است.

کلوندی گفت: از به مدار آوردن یک دهنه قنات با دبی سه لیتر در ثانیه در روستای نیازبلاغ جهت افزایش آب روستا‌های احمدآباد و نیاز بلاغ، تعویض، تجهیز و تقویت پمپ چاه روستا‌های میهم‌سفلی، ولی آباد، شکوه آباد، قاسم آباد و تقی آباد از توابع شهرستان قروه خبر داد.

مدیر امور آبفا قروه در ادامه از توسعه شبکه آب روستای جداقایه به طول ۲.۵ کیلومتر، نصب ۷۰ فقره انشعاب آب و شستشوی شبکه آب به طول ۱۰.۵ کیلومتر در روستا‌های شوراب حاجی، شوراب خان و میهم سفلی و شستشوی ۱۷ باب مخزن در روستا‌های آصف آباد، شجاع آباد، میهم علیا و شانوره و واگذاری ۶۸۰ فقره انشعاب آب خبر داد.

کلوندی گفت: اصلاح توسعه شبکه آب به طول ۲.۶ کیلومتر، اصلاح توسعه شبکه فاضلاب به طول ۲.۶ و واگذاری هزار و ۶۱۰ فقره انشعاب آب و فاضلاب از جمله این اقدامات است.

او می گوید: ۱۰۶ روستا از ۱۲۴ روستای شهرستان تحت پوشش امور آب و فاضلاب قرار گرفته اند و ضریب بهره مندی روستا‌های شهرستان از آب آشامیدنی ۸۶ درصد است که حدود ۸ درصد از متوسط استانی بالاتر است.

این مسوول گفت: از این تعداد سه مورد به دادگاه معرفی شد و ۳۷ مورد نیز به انشعابات مجاز تبدیل شد.

افتتاح دو پروژه تامین آب شرب روستایی در قروه

کلوندی می گوید: در روستای شکوه آباد از طریق خط انتقال به طول ۱.۲ کیلومتر و انجام شبکه توزیع به طول ۸.۵ کیلومتر، ۲۹۵ فقره انشعاب با حجم مخزن ۳۰ متر مکعب با اعتباری افزون بر ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی انجام شده است.

به گفته او: این پروژه با خط انتقال پنج کیلومتر، شبکه توزیع ۹ کیلومتر و ۲۴۰ فقره انشعاب با حجم مخزن ۴۰۰ متر مکعب، با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی به بهره برداری رسید.

قروه در ۹۰کیلومتری شرق سنندج مرکز استان واقع شده است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت سیزدهم کم آبی وزارت نیرو امور آب و فاضلاب شهرستان قروه فقره انشعاب روستا ها شبکه توزیع خط انتقال آب روستا منابع آب تحت پوشش سه روستا کم آبی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم

یاسر اکبریان با اشاره به اینکه اولویت مهم دولت سیزدهم رفع محرومیت است، اظهارکرد: تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در راستای رفع محرومیت است‌
به گفته وی با توجه به اهتمام دولت سیزدهم در آبرسانی به روستا‌های مناطق محروم از ابتدای دولت تا پایان سال گذشته آبرسانی به ۱۶۱ روستا انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: آبرسانی به این تعداد روستا جمعیت ۷۸ هزار نفری را تحت پوشش قرار داده است.
اکبریان با اشاره به اینکه آبرسانی به روستا‌های محروم در قالب جهاد آبرسانی و رفع محرومیت در دست اقدام است، بیان کرد: برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب استان تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • افتتاح بازارچه کسب و کار دانش آموزی در روستای قاسم‌آباد بجستان
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • حکایت تسنیم از دانش‌آموزانی که رنج علم دارند + فیلم
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم