Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@17:10:06 GMT

مرحوم الیاس قمی، خادم با اخلاص اهل‌بیت (ع) بود

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۳۴۸۸

مرحوم الیاس قمی، خادم با اخلاص اهل‌بیت (ع) بود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم ترحیم مرحوم حاج الیاس قمی پدر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد. در این مراسم که همزمان با سالروز شهادت امام هادی (ع)، در مسجد امام صادق (ع) - میدان فلسطین- برگزار شد، مقامات کشوری و لشگری، وعاظ، مداحان و اهالی فرهنگ و هنر و جمع کثیری از دوستداران مرحوم حضور داشتند.

بنابراین گزارش در این مراسم، حجت‌الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم دولابی، عضو مجلس خبرگان رهبری، بعد از ذکر مصائب اهل بیت و خصوصاً امام هادی (ع)، با بیان اینکه مرحوم الیاس قمی؛ خادم با اخلاص آستان اهل‌بیت (ع) بود گفت: مرحوم الیاس قمی، علاوه بر داشتن سجایای اخلاقی و انسان دوستی، خالصانه به ائمه اطهار (ع) و خصوصاً سالار شهیدان عشق می‌ورزید و به تمام معنا خادم این خانواده بود، ایشان بارها از محل سکونت خود در کرج با پای پیاده به زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) مشرف شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران، ثمره تلاش‌های صالحان و ایثار ائمه اطهار ازجمله امام هادی (ع) است گفت: اگر خون‌دل خوردن اهل‌بیت و به‌ویژه امام هادی نبود امروز معارف شیعه و حتی این انقلاب به‌دست ما نمی‌رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: شاید در هیچ زمانی، شیعه به‌اندازه زمان امام هادی علیه‌السلام مظلوم نبود و همواره جرم شیعیان این بود که عاشق و دلباخته اهل‌بیت بودند، بارها به‌خاطر این عشق، مورد ظلم و ستم قرار گرفتند اما امروز به یمن انقلاب و خون شهدا، ما از زلال معارف این بزرگواران بهره می‌بریم، این در حالی است که باید بدانیم برای هر صندلی مسئولیت در این کشور، خون‌های زیادی ریخته شده و مسئولان نه‌تنها باید پاسخگوی خون شهدای انقلاب اسلامی، بلکه باید پاسخگوی خون شهدای اسلام در طول زمان نیز باشند.

کد خبر 5417837 فاطمه علی آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران سازمان صداوسیما میدان فلسطین شهرستان کرج سازمان اوقاف و امورخیریه سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام محمد قمی فعالیت های قرآنی ماه رجب انقلاب اسلامی ایران قرآن کریم قرآن آیت الله صافی گلپایگانی دهه فجر اعمال ماه های سال سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شیعه شورای عالی قرآن انقلاب آیت الله خامنه ای سازمان دارالقرآن الکریم امام هادی اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۳۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی امام و رهبری

دیگر خبرها

  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • «به یادِ ماموستا فخری»
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر