Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@20:35:03 GMT

به درب ریموتی اعتماد کنیم یا نکنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۳۵۳۷

به درب ریموتی اعتماد کنیم یا نکنیم؟

همه اوقات خود را با تجهیزات و ابزار های اتوماتیک که اغلب آنها با انرژی برق کارمیکنند میگذرانیم، این تجهیزات غالبا برای تسهیل زندگی ما افریده شده اند، همانطور که ما برای ارامش زندگی میکنیم بسیاری از ابزار ها نیز در تلاشند تا ارامش را به ما هدیه دهند.

امنیت یکی از معقوله های مهم زندگی امروزه ماست، انسان ها از بدو تولد نیاز های خود را به گونه های مختلف ابراز میکنند، یکی از این نیاز ها مساله ارامش و امنیت است که همواره تلاش زیادی در جهت خلق و حفظ آن میکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روز ها حفظ امنیت به مراتب سخت تر از زمان های قبل است، برای تامین امنیت همواره نیاز مند سیستم ها و تجهیزات پیشرفته آن هستیم که برخی از آنها گران و برخی ارزان هستند اما یک ویژگی مثبت در همه آن ها مشترک است و ان هم این هست که همه آن ها حتی وقتی خاموش هستند مشغول به بهبود امنیت ما هستند.

طبق آمار، سرقت و ناهنجاری های مشابه آن از اماکن دارای دوربین مداربسته تا ۶۸ درصد کاهش یافته است ، این امار تنها برای اماکن مجهز به دوربین مداربسته یا حتی ماکت آنهاست ، امار بازیابی سارقان با نتایج حاصل شده از تصاویر دوربین های مداربسته نیز اماری چشمگیر در این نمودار است.

بسیاری از تجهیزات امنیتی رایج هم اکنون در منازل و ساختمان های بسیاری از ما در حال استفاده است، اما بهتر است نکاتی در خصوص آموزش استفاده از آنها، چگونگی کارکرد و ... را نیز بدانیم.

دوربین مداربسته یکی از آن تجهیزاتی است که بسیار محبوب، پرفروش و کارآمد است این تجهیزات دنیایی دارند که ورود به آن اصلا کار ساده ای نیست ، دوربین های مداربسته به چند دسته ساختاری بولت ، دام، اسپیدادام، بی بی کم و ... تقسیم میشوند که هر کدام از آنها کاربرد مخصوص به خود را دارند، دوربین مداربسته بولت ساختاری استوانه ای دارد که توسط یک پایه که مجهز به حفره هایی برای اتصال پیچ و رولپلاک است به دیوار یا سقف متصل شود، دوربین های نیم دایره یا کروی دام غالبا به صورت زیر سقفی با امکان گردش به طرفین مورد استفاده قرار میگیرند.

دوربین های بی بی کم که به دوربین پرستار کودک معروف اند کاربری جداگانه از مدل های فوق دارند، این دوربین ها اغلب مجهز به انتن های برد کوتاه – متوسط هستند که میتوانند تصاویر و امواج دریافتی را به مودم های اینترنتی یا گوشی تلفن همراه منتقل نمایند که بتوان تصاویر آن هارا از راه دور کنترل کرد، همینطور دوبین های اسپیددام که به دوربین ۳۶۰ درجه معروف است معمولا دارای بدنه های بزرگ با موتور های قدرتمند قابل گردش و زوم به ضریب بالا مانند ۲۰x / ۲۵x هستند.

پروتکل های امنیتی

همواره ما در ذهن خودمان سناریوهایی برای اتفاقات مختلف طراحی میکنیم، بسیاری از سرقت ها نیز تحت کنترل همین سناریو ها هستند ، سناریو ها میتوانند حضور فیزیکی نیز داشته باشند ، برای مثال کرکره برقی بخشی از سناریو امنیتی فروشگاه ها و دفاتر کار است و هرچه تجهیزات و محاسبات بیشتری در اقدامات امنیتی بیشتر شود این امنیت نیز تقویت میشود.

همینطور ما میتوانیم برخی امکانات را برای سیستم های خود در نظر بگیریم برای مثال برخی دستگاه های دوربین مداربسته میکروفون داخلی نیز دارند که میتوانیم از قابلیت شنود نامحسوس انها استفاده کنیم ، یا اینکه برخی از دستگاه های دزدگیر دارای رله ازاد هستند که آن را میتوان به انواع مدل ها سناریو بندی کرد، برای مثال میتوانیم با اتصال رله ازاد به سیستم نورپردازی منزل از راه دور روشنایی منزل را کنترل کنیم، یا آن را به درب های برقی وصل کنیم که درصورت نیاز بتوانیم آن را از راه دور باز یا بسته نگه داریم.

یک ساختمان متشکل از پی و فنداسیون، بنا متشکل از آجر ، سنگ یا سفال ، بلوک و ... و شاکله اصلی آن که از بتون و آهن است تشکیل میشود که این ساختمان را میتوانیم با در دست داشتن تجهیزاتی هوشمند کنیم تا ارتباط در اجزای آن برقرار باشد.

برای مثال کابل کشی ها ، لوله کشی ها و نازک کاری در ساختمان ها به تازگی به یکی از مهم ترین بخش های آن بدل شده است ، سیستم های هوشمند برای کنترل عبور و مرور و برای حفاظت از پیکره ساختمان ها بسیار مهم هستند، این سیستم ها اکثرا تحت فرکانس ها و مهم تر از همه انرزی برق کارمیکنند که این انرژی بایستی به صورت سالم و کامل از کابل هایی منتقل شود.

همین موضوع باعث کارکرد صحیح سیستم ها مشود، کارکرد صحیح آنها علاوه بر ماندگاری و دوام باعث حفظ امنیت محل نیز خواهد بود.

معرفی کوتاه سیستم ها

اینجا به معرفی کوتاه تعدادی از سیستم های امنیتی مورد استفاده در منازل و اماکن تجاری میپردازیم.

۱ – دزدگیر اماکن

این دستگاه متشکل از یک عدد دستگاه مرکزی که قابلیت اتصال سیم کارت یا تلفن ثابت را دارد، یک عدد باتری بک آپ و یک عدد بلندگو و به تعداد مورد نیاز سنسور است، وظیفه حسگر و چشمی های این دستگاه آن است که در صورت تحریک هر گونه محرک سیگنال لازم را به دستگاه مرکزی ارسال میکند ، سپس دستگاه مرکزی همزمان با پخش صدای بلندگو و تحریک آژیر در کمتر از ۲ ثانیه اقدام به شماره گیری خطوط تعریف شده و اعلام سرقت میکند، همینطور این دستگاه قابلیت کنترل از راه دور را نیز داراست .

۲ – درب های اتوماتیک

واژه درب اتوماتیک متشکل از چند دسته کالاست، یکی از دسته محصولات جک های پارکینگی ، دیگری درب شیشه ای اتوماتیک، درب های اسلایدینگ یا فولدینگ، درب های کرکره ای و ... است.

این تجهیزات علاوه بر تامین امنیت و استاندارد محیط در تسهیل عبور و مرور و رفت آمد عابر پیاده و ماشین رو نیز بسیار دخیل است، فرض کنید در یک روز زمستانی با بارش سنگین برف ناچار میشدید برای باز کردن درب برای وارد شدن به داخل پارکینگ از خودرو پیاده شده درب را باز کنید خودرو را به داخل پارکینگ هدایت و مجدد پیاده شده و آن را میبستید، این معقوله بسیار سخت به نظر میرسد، پس بهرین گزینه همان درب های اقتصادی و کار راه انداز اتوماتیکی هستند که با قابلیت کنترل از طریق ریموت کنترل میشوند.

از دسته محصولات مرغوب و درجه یک ایرانی میتوان به جک پارکینگی سیماران اشاره کرد که یکی از برند های قدرتمند و قدیمی ایرانی در زمینه تولید سیستم های حفاظتی و نظارتی و لوازم خانگی است.

۳ – دوربین مداربسته

عضو جدایی ناپذیر امنیت اماکن، دوربین مداربسته یکی از حیاتی ترین اعضای کلمه امنیت است، از مزایای داشتن دوربین مداربسته میتوان به امنیت بالای تصاویر بر بستر دیسک فیزیکی، امکان پوشش دوجانبه ، امکان انتقال تصاویر بر بستر اینترنت و کنترل از راه دور و ... اشاره کرد.

دوربین های مداربسته از قابل اعتماد ترین و محبوب ترین تجهیزات امنیتی و مراقبتی هستند.

آیا می توانیم به این تجهیزات اعتماد کنیم؟

همه تجهیزاتی که نام بردیم برای آرامش و امنیت ما ساخته و پرداخته شده اند ف ما برای داشتن این موارد هزینه هایی میپردازیم که با داشتن آنها به امنیت خود دلگرم شویم ، پس در شرایط فعلی بهترین کار داشتن تجهیزات امن و مطمئنی است که امنیت و آرامش ما را با داشتن بیمه های سرقت و گارانتی های مدت دار تضمین میکنند.

مجموعه شرکت های صنایع الکترونیک سها با برند فروشگاه اینترنتی سها ای شاپ یکی از مراجع بزرگ و معتبر خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی در کشور است ، این مجموعه با اخذ نمایندگی از بزرگترین برند های ایرانی و جهانی و همچنین پوشش سراسری خدمات پس از فروش و پشتیبانی کشوری توانسته به بیش از ۱.۰۰۰.۰۰۰ مشتری وفادار در سراسر کشور خدمات رسانی کند.

کد خبر 1600149

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دوربین مداربسته راه دور دوربین ها برای مثال سیستم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۳۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، به گفته فرمانده کل انتظامی کشور، درحال حاضر ماموران ما مجهز به ۲۰ هزار دوربین البسه هستند و به ۱۵۰ هزار دوربین دیگر هم نیاز داریم.

سردار رادان می‌گوید، پلیس به لحاظ زیرساختی و فنی، آمادگی کامل دارد، اما پول کافی برای تجهیز البسه به دوربین نداریم.

­نمایندگان مجلس شورای اسلامی سال گذشته موضوع دوربین‌های لباس را به قانون تبدیل کردند و براساس این قانون پلیس موظف است با بودجه‌ای که دولت به آنها می‌دهد، تا پایان امسال علاوه بر البسه، اماکن و خودرو‌ها را نیز به دوربین مجهز کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • تصاویر دوربین مداربسته از تعقیب و آزار دختران نوجوان توسط اوباش | صحنه مجروح شدن جوان با غیرت کاشمری با چاقو | ویدئو
  • تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو
  • شهر را تقدیم تاس‌اندازها نکنیم
  • عهد کردیم خودسانسوری نکنیم
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • سردار فدوی خطاب به اسرائیل: التماس کردید حمله نکنیم، اما تصمیم حیدری گرفته شد
  • «رزاق» بودن خداوند را در فرزندآوری فراموش نکنیم
  • مقایسه دوربین وان پلاس 12 در مقابل آیفون 15 پرو! (فیلم)
  • بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب