Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:32:26 GMT

نکات مهم درباره اوزون تراپی زانو

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۳۵۴۷

نکات مهم درباره اوزون تراپی زانو

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، برای خیلی از ما انسان‌ها، کلمه اوزون با لایه اوزون به ذهن متبادر می‌شود، لایه بالایی جو که مقادیر زیادی از اشعه های UV خورشید که به سمت زمین متصاعد می ‌شود را جذب می‌کند. ولی امروزه استفاده از اوزون کاملاً هدف جدیدی را به دنبال دارد و هیچ ربطی به حفاظت در مقابل اشعه خورشید ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهم‌ترین موارد استفاده درمان با اوزون در تسکین درد مفصل زانو می‌باشد. اگر چه تزریق اوزون در تسکین درد اکثر مفاصل کاربرد دارد اما امروزه تجویز تزریق اوزون برای تسکین درد مفصل زانو به امری رایج بدل شده است.

دلایل عمده درد زانو چه چیزهایی است؟

آرتروز یک اختلال التهابی رایج در زانو است که همراه با درد، خشکی، احساس ساییدگی، زوال غضروف و ایجاد خار زانو مشخص می‌گردد. بیماری آرتروز زانو به تدریج و با گذشت زمان شدیدتر می‌شود و اصطلاحاً دجنراتیو است. درمان کنونی این بیماری حول کنترل زانودرد توسط تجویز داروهایی نظیر ایبوپروفن می‌گردد که عملاً هیچ کاری برای کند کردن پیشرفت این اختلال انجام نمی‌دهد.

تزریقات اوزون چیست؟

اوزون یک گاز طبیعی است که از سه اتم اکسیژن تشکیل شده است. تزریقات اوزون در اروپا برای سال‌های متمادی برای درمان سرطان، ایدز، آرتریت و بیماری‌های دیگر استفاده شده است، از آنجایی که اعتقاد داشتند که این امر التهاب را کاهش می‌دهد و تعداد رادیکال‌های آزاد درون بدن را متعادل می‌کند.

اوزون‌تراپی برای آرتروز زانویی

این یک باور غلط است که آرتروز بیماری است ک فقط افراد مسن را هدف قرار می‌دهد. در حالی که سن و سال یک فاکتور از فاکتورهای خطرات احتمالی برای این بیماری است. وراثت، آسیب‌های مکرر مفاصل زانو، جنسیت، فربگی و شرایط مهم قبل از ولادت هم از فاکتورهای مرتبط هستند.

تا این زمان، درمان شناخته شده‌ای برای آرتروز وجود ندارد، هرچند در طول این مدت درمان هایی برای اثر کردن علائم ضعیف‌ کننده این بیماری در مسیر پیشرفت ادامه دارد، برای مثال، استفاده تسکینی از اوزون‌تراپی برای زانوی آرتروزی نوید بزرگی است به کسانی که از این بیماری رنج می‌برند.

مزایای این روش درمانی

تزریق گاز اوزون برای کسانی که از آرتروز زانویی رنج می‌برند مزایای درمانی چشمگیری را به دنبال دارد.

۱. تسکین موثر درد

۲. کاهش التهاب در مفصل

۳. کاهش سختی مفصل و انعطاف‌پذیری بیشتر زانو

۴. کمک به بهبودی عملکرد سیستم ایمنی بدن

تزریق گاز اوزون این پتانسیل را دارد که پیشرفت آرتروز زانویی را کاهش داده و نیاز به جراحی برای جایگزین کردن مفصل را به تعویق بیندازد. اوزون تراپی به کسانی که از درد زانو رنج می‌برند این فرصت را می‌دهد که قدرت و استقلال حرکتی خود را بازیابند و به زندگی پرفعالیت خود بازگردند که این امر نهایتاً منجر به بهبود شرایط زندگی خواهد شد.

اوزون تراپی چگونه عمل می‌کند؟

سابقا وقتی اوزون برای استفاده در بدن انسان معرفی شد، ۶ کارکرد اصلی برایش منظور گردید.

۱. اوزون یک عامل مسمومیت زدای طبیعی است. همانطور که اوزون در تصفیه آب، هوا و استخر استفاده می‌شود که آنها را تمیز و پاک نگاه دارد، همین کار را می‌ تواند در زانوی شما انجام دهد. همچنین اوزون می‌ تواند با سم ترکیب شود چون مقادیر اضافی بارالکتریکی منفی دارد. از آنجایی که بیشتر سموم در محیط زیست و فلزات سنگین بار الکتریکی مثبت دارند، اوزون با آنها ترکیب شده و آنها را به ماده‌ای تبدیل می‌ کند که اثر منفی بیشتری روی زانوها ندارد و سپس بدن می‌ تواند آنها را بزداید.

۲. اوزون یک ویروس‌کش، آنتی بیوتیک، ضدقارچ و ضد انگل طبیعی است. هنگامی که اوزون به این ارگانیسم‌ها متصل می‌شود، آنها را منفجر کرده و از بین می‌برد. اوزون حدود ۴۵۰۰ برابر در از بین بردن این ارگانیسم‌ ها قوی‌ تر از سفیدکننده‌ های کلر است و البته سفیدکننده‌ ها خیلی برای بدن سمی هستد در حالی که اوزون اینگونه نیست.

۳. یک تقویت کننده طبیعی سیستم ایمنی بدن است. دقیقاً همانطور که سیستم ایمنی خودش برای دفاع و بهبود بدن اوزون تولید می‌کند، استفاده کردن از روش درمانی با اوزون برای بدن به سیستم ایمنی کمک می‌کند که از شما بهتر محافظت کند.

۴. التهاب را تعدیل کرده و کاهش می‌دهد. در تحقیقات نشان داده شده است که اوزون تراپی به شکلی موثر التهاب سیتوکین (دسته‌ای از مولکول‌های پروتئینی محلول در آب) را در بدن کاهش می‌دهد. همچنین اوزون باعث ایجاد واکنش‌های ضدالتهابی طبیعی بدن می‌شود. کاهش دادن و محو کردن التهاب یک قدم حیاتی در هدف‌گیری برای درمان آرتروز زانو می ‌باشد.

۵. به میتوکندری اجازه استراحت و تجدید قوا می‌دهد. میتوکندری ها سلوله ایی اندامی بدن هستند که داخل سلول‌ هایی هستند که انرژی تولید می‌کنند. اوزون به آنها استراحت می‌ دهد و باعث می‌ شود میزان بیشتری انرژی تولید کنند و این اغلب منجر به کاهش چربی می‌ شود.

۶. شرایط خون را بهبود می بخشد. اوزون تراپی به سلول‌های خونی کمک می‌کند که عملکرد خوبی داشته باشند، همچنین جنبندگی سلول را بهبود می بخشد، خون را تصفیه می‌ کند گردش خون و متابولیسم را بهتر می‌ کند و اسید اوریک بدن را کاهش می‌ دهد.

فرآیند اوزون تراپی چگونه است؟

این فرآیند به سادگی و سرعت تزریق آمپول آنفولانزا می‌باشد. اوزون با یک سوزن خیلی نازک به مفصل یا محل مورد نظر تزریق می‌شود. تزریق هر یک یا دو هفته یکبار تکرار می‌ شود تا حداکثر بهبودی حاصل شود. اوزون تراپی معمولاً به از بین رفتن کامل علائم منجر می‌شود. حتی در شرایط حاد درد زانو که سالهای متمادی وجود دارد.

چقدر طول می‌کشد که نتایج مشاهده شود؟

خیلی از بیماران نتایج مثبت را بلافاصله مشاهده می‌کنند و در ادامه بعد از هر درمان کاهش درد را تجربه می‌کنند. پزشکان توصیه می‌کنند که بیماران درمان‌ های چندگانه را انجام دهند. معمول است که بیماران کاهش چشمگیر درد را بعد از ۶ الی ۱۰ دوره درمانی تجربه کنند (یا مطلقاً هیچ دردی را حس نکنند). از منظر نظری، هر بهبودی را که شما برای بافت پیوندی تجربه می‌ کنید دائمی است.

امنیت اوزون‌تراپی

درمان‌های اوزون محور برای دهه های متوالی استفاده شده است. اثر آن در تحقیقات درمانی ثابت شده است. پزشکان درمان‌های اکسیداسیون را برای بیش از یک دهه استفاده کرده اند، بنابراین پزشکانی هستند که در تزریق اوزون متبحرند.

در مورد عوارض جانبی باید بگوییم که این روش درمانی هیچ عارضه جانبی ندارد. تمام بخش‌های اوزون‌تراپی طبیعی هستند: مواردی چون اکسیژن، ویتامین‌ها و مواد معدنی. تنهایی دارویی که استفاده می‌شود لیدوکائین است که برای بی‌ حسی قبل از تزریق استفاده می‌ شود.

مقایسه اوزون تراپی و تزریق‌های استروئیدی

هم تزریق‌های استروئیدی و هم اوزون-اکسیژن در بیمارانی با آرتروز زانو موثر هستند. هرچند تحقیقات نشان داده است که اثر تزریق اوزون زمان بیشتری نسبت به تزریقات استروئیدی در مفصل زانو باقی می ماند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5417901

منبع: مهر

کلیدواژه: جراحی زانو آرتروز کسب و کار کسب و کار گروه خودروسازی سایپا دکوراسیون منزل لوازم خانگی بانک پارسیان خرید آنلاین طراحی سایت اوریگامی قیمت لوازم خانگی رپرتاژ آگهی زامیاد آموزش زبان خارجی گروه صنعتی ایران خودرو سئو سایت تزریق اوزون اوزون تراپی آرتروز زانو سیستم ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۳۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، احمد باهوش بیان کرد: یکی از ارکان اصلی در تولید ۷۵ درصدی گاز و محصولات جانبی مجتمع گاز پارس جنوبی برای مصرف کشور، بهره‌مندی از توان و دانش ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر کارگر ارزشمند و خلاق در بزرگ‌ترین مجموعه تولید گاز کشور است.

وی به حجم تولید گاز شیرین و تزریق به خط سراسری در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکوهای سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت کردیم که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب، شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

کد خبر 6089889 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها