Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@20:49:11 GMT

۱۰ نشانه اُمیکرون در کودکان

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۳۶۱۵

۱۰ نشانه اُمیکرون در کودکان

شمس الله نوری پور،فوق تخصص کودکان و رئیس بیمارستان کودکان مفید در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که «وضعیت مراجعه کودکان مبتلا به اُمیکرون به این مرکز درمانی چگونه است؟»،گفت:  با شیوع اُمیکرون که کودکان را درگیر می‌کند و با توجه به بازگشایی مدارس  و کامل نبودن پوشش واکسیناسیون در این گروه سنی، مشاهده می‌کنیم مراجعات بیمارستانی در دو هفته اخیر به ویژه در چند روز اخیر دو سه برابر افزایش داشته و به همین نسبت میزان بستری نسبت به دی ماه نیز بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بخش کووید بیمارستان مفید 29 تخت دارد، افزود:یکسری بیماران، بیماران قطعی کرونا و یکسری مشکوک به کرونا هستند؛ به شکلی که تقریبا نیمی از بخش کرونایی و نیمی مشکوک هستند.

رئیس بیمارستان کودکان مفید تصریح کرد: با توجه به اینکه سویه غالب جامعه اُمیکرون است حدس زده می‌شود این کودکان بستری نیز مبتلا به اُمیکرون باشند.

نوری پور درباره «مهمترین علائم اُمیکرون در کودکان»، گفت: یکسری از ابتلای کودکان می‌تواند بدون علامت باشد و بعضی با علامت است.

این فوق تخصص کودکان متذکر شد: آبریزش بینی، گلودرد، سردرد، گرفتگی صدا، سرفه، تب، بی حالی، لرز،گاهی علائم گوارشی مثل اسهال و استفراغ از جمله علائم در کودکان است.

رئیس بیمارستان مفید ابراز داشت:گاهی نیز ممکن است درگیری ریه اتفاق بیفتد و در موارد شدید ممکن است تنگی نفس و کبودی لبها وجود داشته باشد.

منبع: الف

کلیدواژه: ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان

 علیرضا مالکی رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از ۳ تا ۵ سالگی است، متاسفانه به علت عدم مراجعه، تعداد زیادی از بیماران از سن مناسب کاشت حلزون خارج شده اند.

  مالکی افزود: از والدین عزیز بیماران ناشنوا در کلّ استان می‌خواهم تا در زمان لازم و قبل از اینکه خیلی دیر شود برای شروع فرایند درمان به مرکز کاشت حلزون واقع در بیمارستان فوق تخصصی الزهراء (س) زاهدان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده اند و در نوبت کاشت حلزون در بیمارستان تخصصی الزهرا (س) زاهدان قرار دارند.

 مالکی افزود: با حضور نیرو‌های متخصص و کادر درمانی خبره و تجهیزات به روز، در مرکز فوق تخصصی کاشت حلزون زاهدان خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های زیاد ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی؛ نشانه تحریم‌ناپذیری ایران
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد
  • کشف پیکر کودکان و زنان در گورهای جمعی بیمارستان ناصر