Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی فیروز روز در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: طرح کاروان نیکوکاری با رویکرد اجتماع محور در راستای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی در روستای سنقرآباد شهرستان درگزین با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و جمعیت هلال احمر شهرستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین آحاد جامعه، ظرفیت سازی و توان افزایی جوامع محلی و تقویت مشارکت مردم در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی و طبق تفاهم نامه منعقد شده بین دو نهاد به مدت یک سال اجرا می‌شود، گفت: از جمله شاخص‌های انتخاب روستای هدف طرح (سنقرآباد) می‌توان به وجود مشکلات زیست محیطی مانند فرسایش خاک، تخریب و تصرف بالای اراضی ملی و چرای بی رویه، مشکل اشتغال جوانان، ضعف دانش کشاورزی و باغداری و… اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس آموزش و ترویج اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رزن خاطرنشان کرد: اقداماتی دیگر مانند برگزاری کارگاه‌های کشت گیاهان دارویی، آشنایی با روش‌های نوین باغداری و کشاورزی، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و همچنین برنامه ریزی و انجام اقدامات اولیه در راستای ایجاد ۵ هکتار بوستان روستایی در جهت مبارزه با فرسایش بادی در راستای حل مشکلات موجود روستا نیز در پیش گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر نیز در راستای آموزش کمک‌های اولیه به جوانان و بخصوص بانوان روستا برنامه ریزی های لازم را انجام داده که در آینده نزدیک اقدام به برگزاری کلاس آموزشی خواهد کرد.

فیروز روز تصریح کرد: همچنین برای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی یک گروه رصد از جوانان روستا تشکیل شد تا به عنوان همیار طبیعت به محض مشاهده تخلف، یگان حفاظت اداره منابع طبیعی را در جریان قرار داده تا در اسرع وقت به محل، مراجعه و برخورد لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه اعضای کاروان نیکوکاری متشکل از هشت نفر از جوانان داوطلب و کارشناس هلال احمر و کارشناس منابع طبیعی است، اضافه کرد: این داوطلبان باید از افراد بومی و دارای تحصیلات دانشگاهی و حوزوی باشند.

کارشناس آموزش و ترویج اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رزن تصریح کرد: از جمله طرح‌های پیش بینی شده جهت اجرای طرح کاروان نیکوکاری در طول یک سال می‌توان به تهیه و توزیع بسته‌های آموزشی و ترویجی، دیوار نویسی و نصب تابلوهای ترویجی، اجرای طرح کودک و طبیعت در مدارس، ارائه آموزش‌های امدادی و کمک‌های اولیه برای داوطلبین روستا، تشکیل و تجهیز گروه‌های مردمی پیشگیری و اطفا حریق، ایجاد تعاونی و تشکل‌های منابع طبیعی و آموزش و مهارت افزایی در راستای کارآفرینی و بهبود معیشت اشاره کرد.

کد خبر 5417951

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان رزن جمعیت هلال احمر همدان منابع طبیعی و آبخیزداری همدان دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بارش برف شیوع کرونا عکس استانها جشنواره فیلم فجر گرگان تبریز ایلام اداره منابع طبیعی کاروان نیکوکاری منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۳۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌های اسلامی می‌توانند بسترساز تحقق شعار سال باشند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،فرماندار بردسکن در مراسم تجلیل از شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های شهرستان گفت شورا‌های اسلامی می‌توانند بسترساز تحقق شعار سال باشند.

علی دهقان زاده با بیان اینکه شورا‌های اسلامی نمایندگان مردم هستند از آنها خواست در مسیر خدمت رسانی به مردم کوتاهی نکنند و به عنوان موتور محرکه جهش تولید ر راستای جذب سرمایه‌گذاران به روستا‌ها اهتمام جدی داشته باشند.
فرماندار بردسکن از شورا‌های اسلامی خواست از حالت روزمرگی خارج و با خلاقیت و ایده در راستای توسعه و عمران روستا‌ها حرکت کنند و روستا‌ها به عنوان محور تولید در راستای طرح تحول روستایی و آمایش سرزمین که مورد تاکید دولت سیزدهم و استاندار خراسان رضوی است گام بردارند.

وی از بخشداران خواست با تشکیل کارگروهی مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم روستا‌هایی که بتوانند موفق عمل کنند آنها را به لحاظ اعتباری مورد تشویق قرار دهند.
اوگفت با پیگیری‌های انجام شده اجرای طرح پنل‌های خورشیدی مورد موافقت قرار گرفته است و چاه موتور‌های کشاورزی می‌توانند برای جلوگیری از خاموشی طرح پنل‌های خورشیدی را به مرحله اجرا در بیاورند. فرماندار بردسکن عنوان کرد در شهرستان بردسکن ۷۴ شورا و ۶۴ دهیاری وجود دارد که در این ۷۴ شورا شهری و روستایی ۲۲۷ نفر عضو این شورا‌ها هستند.
امام جمعه موقت بردسکن هم در این مراسم سیاست زدگی را یکی از آفت‌های خطرناک در شورا‌های اسلامی دانست وگفت: شورا‌های اسلامی نباید وارد جنجال‌ها و بازی‌های سیاسی شوند بلکه باید در راستای حل مشکلات مردم اهتمام جدی داشته باشند و به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان صدای مردم باشند و از مدیران مطالبه‌گری کنند.
حجت الاسلام علی اصغر ارزانی افزود: شورا‌های اسلامی باید با فساد مبارزه کنند و با ساخت و ساز‌های غیر مجاز و تخلف مبارزه جدی داشته باشند نه اینکه در برخی مواقع اقدام به قانون فروشی کنند.
امام جمعه موقت بردسکن گفت: شورا‌های اسلامی باید با روحیه انقلابی و بسیجی در راستای خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنند و ارتباط تنگاتنگی با مردم داشته باشند و خود را خادم و خدمتگزار مردم بدانند.

 

دیگر خبرها

  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • شورا‌های اسلامی می‌توانند بسترساز تحقق شعار سال باشند
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • اجرای ۱۲ برنامه شاخص آموزش و پرورش در مهریز
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟