Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش و جوانان ایران به دهکده المپیک زمستانی پکن از دستاورد نهایی و اصلی بی‌بهره ماند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ هم‌زمان با برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن و اعزام کاروان ۲ نفره اسکی و ورزش‌های زمستانی ایران به دهکده، سیدرضا صالحی‌امیری و سیدحمید سجادی نیز راهی پکن شدند تا به دیدارهای چندجانبه و گفت‌وگوهای محوری بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از سفر رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش‌وجوانان به کشور چین؛ بارها از سوی مقامات و سران عالی‌رتبه ورزش ایران این مهم یادآوری شده بود که هدف اصلی و مهم از این اعزام، دیدار ۲ مسئول بلندپایه ورزش ایران با توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و رایزنی با او بر سر مسائل و مشکلات داخلی خواهد بود.

تاکنون و طی دوره‌های اخیر بازی‌های المپیک تابستانی و زمستانی؛ بهترین فرصت برای مقامات ورزش کشورهای مختلف بوده تا دیداری با مقامات IOC داشته باشند و مدیران ورزش ایران هم معمولا از این فرصت برای انجام دیدارهای مدنظر و پی‌گیری‌های لازم برای برخی مسائل استفاده کرده‌اند.

با این حال اما از آن‌جا که از سوی دفتر رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به سجادی و صالحی‌امیری برای صبح فردا (دوشنبه) وقت ملاقات با توماس باخ اختصاص یافته و پرواز بازگشت این دو مدیر امشب (یک‌شنبه) خواهد بود، دیدار مهم و احتمالاً پر دست‌آورد دو جانبه بین سران ورزش ایران و جهان لغو شد.

این‌گونه به‌نظر می‌رسد که به دلیل شیوع سویه اومیکرون کرونا در چین و افزایش محدودیت‌های قرنطینه‌ای در دهکده بازی‌ها؛ به‌جز امشب پروازی تا پنج‌شنبه به سمت تهران از مبدأ پکن وجود نخواهد داشت و قوانین سخت‌گیرانه حاکم بر چین و پکن نیز کار تغییر زمان پرواز را غیرممکن کرده.

این اتفاق در واقع یادآور ماجرای رخ داده در المپیک ۲۰۱۲ لندن و قصه دیدار وزیر ورزش‌وجوانان و رئیس کمیته ملی المپیک وقت ایران با رئیس وقت کمیته بین‌المللی المپیک در دهکده بازی‌ها هم شده که به‌دلیل چند اختلاف‌نظر شخصی بین دو مسئول ورزش کشور، این فرصت برای اعتلای شرایط ورزشی و پرستیژی ایران از بین رفت.

با این حال اگر چه سیدرضا صالحی‌امیری و سیدحمید سجادی چندین دیدار با برخی مقامات بین‌المللی ورزشی در پکن داشته‌اند، اما به‌نظر می‌رسد که در نهایت با دستانی خالی از نتیجه به وطن باز خواهند گشت و به هدف نهایی خود نرسیده، به تهران خواهند رسید.

این اتفاق در شرایط رخ داده که فدراسیون جودو در وضعیت نابه‌سامان تعلیق بین‌المللی به‌سر می‌برد و وضعیت فدراسیون‌های ملی دوچرخه‌سواری و ژیمناستیک نیز چندان روبه‌راه نیست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: صالحی امیری رئیس کمیته ورزش ایران بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۳۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه در المپیک 2020 توکیو کاروان ورزش ایران با 66 ورزشکار شرکت کرده بود، اما قطعا در المپیک 2024 پاریس کاهش چشمگیری در این زمینه وجود خواهد داشت. البته دلیل اصلی این اتفاق غیبت تیم‌های ملی والیبال و بسکتبال هستند که هر کدام با 12 بازیکن در مجموع 24 نفر را به کاروان ورزشی ایران اضافه کرده بودند.

با اینکه هنوز تیم ملی والیبال امید اندکی برای کسب سهمیه المپیک دارد، کمیته ملی المپیک در پیش بینی‌های خود روی این تیم برای گرفتن مجوز حضور در المپیک حساب باز نکرده است. 

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک بعد از جلسه امروز هیئت اجرایی در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: "ما سه دستور جلسه داشتیم و ابتدا گزارشی از  بازی‌های المپیک اعلام شد و مقرر  شد ارائه بسته‌های حمایتی به فدراسیون‌ها ادامه داشته باشد و رشته‌های دوومیدانی، تیروکمان، تنیس روی میز و سنگنوردی که دنبال سهمیه هستند، حمایت شوند. حتی والیبال ساحلی و والیبال هم دنبال سهمیه هستند. جودو و شنا و بدمینتون هم دنبال وایلد کارت هستند. امیدوارم بیش از ۳۵ سهمیه به دست آوریم."

تاکنون سهمیه‌های قطعی ورزش ایران به عدد 30 هم نرسیده و باید دید طی یکی، دو ماه آینده کسب سهمیه‌ها تا چه عددی پیش خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین