Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده سینما و مشاور فرهنگی و هنری رییس مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام خود یادداشتی درباره فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر منتشر کرده است.

در متن این یادداشت آمده است:

پرده اول؛ اولین دیدار

اولین بار هادی را افطار هفتم تیر ۹۵ دیدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افطاری که باعث و بانی ساخت «ماجرای نیمروز» شد. مرد لاغر و قدکشیده‌ای که هیچ شباهتی به حاج احمد متوسلیان «ایستاده در غبار» نداشت. خیلی نگاهش کردم تا باور کنم او حاج احمد فیلم است. در جمع خودشان خوش‌خنده و با حال و گرم اما با من سرد.

پرده دوم؛ سارق کمال

فیلمنامه «ماجرای نیمروز» تمام و انتخاب بازیگرها شروع شد. محمدحسین مهدویان از روز اول اصرار به هادی حجازی‌فر برای نقش کمال داشت، برای من کمال قهرمان فیلم بود اما در هادی قهرمان بودن را نمی‌دیدم. قرارداد مالی را بهانه کردم برای نبستن، اما هادی آن نقش را می‌خواست و بست. روزهای آخر فیلمبرداری کنار کشیدمش و گفتم هر چه پول به بقیه بچه‌ها داده‌ام، یک تنه خرابش کردی اما نوش جانت. کمال قهرمان شده بود.

پرده سوم؛ موسی و کمال

وقت عقد قرارداد «لاتاری» امضاء قرارداد «ماجرای نیمروز-رد خون» را از جواد عزتی و هادی گرفته بودم. «لاتاری» حال بچه‌ها را خوب و آزار و اذیت‌های بعضی‌ها حال همه را از «ردخون» بد کرده بود. هادی بابت موانع شروع تولید که فلان دستگاه امنیتی بر سر راه ما گذاشته بود، دو فیلم سینمایی را از دست داد، اما زیر قولش نزد و دستی که داده بود را تا آخر ایستاد، هرچند از من دلخور شد. او می‌دانست که فیلم بی او ساخته نمی‌شود و دلش نیامد به خاطر هزینه‌هایی که کرده بودم، با اینکه تاریخ قراردادش به پایان رسیده بود، ما را رها کند و برود.

پرده چهارم؛ شام آخر

داستان‌های شب اختتامیه روی آنتن شبکه ۳ و حرف‌های زشت و درخور شأن آن مثلاً دو منتقد برنامه «هفت» دنیا را بر سرم خراب کرد، صبح ۲۲ بهمن نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاد اما میدانم که جشنواره هیچ جایزه مهمی به هیچکدام از بچه‌ها نداد و شام آخر من و بچه‌ها بعد از اختتامیه دور میز کبابی بهار بود! من از سینما رفتم و آن تیم برای خود راه‌های جدیدی را انتخاب کرد.

پرده پنجم؛ داستان عاشورا

هادی مدتی بعد از شام آخر از این پروژه به آن پروژه رفت، نوشت، بازی کرد، حتی فیلم سینمایی اولش را نوشت، اما خوشبختانه پروژه اولش آن شهر بلاصاحب نشد. عاشورا او را برای ساخت سریال لشکرش انتخاب کرده بود. تنهای تنها بود. از روز اول تا روز آخر. آنقدر تنها که فکر می‌کنم حدود ده بار پروژه‌اش خوابید و دوباره با زور و کفش‌های آهنی پایش آن‌ را راه انداخت، گهگاه من را هم داخل ثواب می‌کرد و باری را برایم کنار می‌گذاشت. دقایقی از فیلم را هم دیدم، اما باور نمی‌کردم کنار هم قرار گرفتن سکانس‌ها چیزی باشد که امشب دیدم.

پرده ششم؛ موقعیت مهدی

«موقعیت مهدی» اعجاز هادی‌ است بر پرده سینما. نقاشی‌ای زیبا از عشق و آتش و خون و کجاست سیدمرتضی آوینی که برای هادی هم قلم بزند و از او بخواهد که «ای بلبل عشق، درست است که دیر آمدی» اما تو هم «جز برای شقایق‌ها مخوان». امشب به او گفتم فلان سکانست برای دنیا و آخرتت کافی است، امشب دوست داشتم بارها هادی را در آغوش بگیرم و دست و پایش را ببوسم. مهم نیست که دیگران بگویند فلانی زیادی ذوق‌زده شده اما هادی به تصویر کشید که دستاورد ما از دفاع مقدس «بزرگ‌ترین دستاورد ما انسان‌هایی بوده‌اند به نام بسیجی» و مهم نیست دیگران چه خواهند گفت. مهم این است که هادی به هر راهی برود، روزی آن مرغان دریایی برایش خواهند خواند.

پرده هفتم؛ پرده آخر

به کارنامه ما سینماگران که نگاه کنیم، مسیر زندگی کاری ما را حاکمان عوض کرده‌اند. اگر فلان دلاور قدیمی تبدیل به بساز بفروش می‌شود، اگر فلانی از عرش سینما به مشابه فلان فیلمساز تبدیل می‌شود، اگر فلان فیلمساز راهش را عوض می‌کند، اگر فلان فیلمساز همه ژانرها را امتحان می‌کند و از تخصص خودش دور می‌شود، اگر فلانی می‌رود و پشت سرش را نگاه نمی‌کند، همه و همه از کج‌فهمی مدیران فرهنگی کشور بوده که جایی که باید او را بغل می‌کردند، لگد زده‌اند و جایی که باید او را ارشاد می‌کردند، به او جایزه می‌دهند. این می‌شود که مسیر هنرمند به دست مدیران فرهنگیِ کج‌فهم به جایی می‌رود که فردا همه می‌گویند وای فلانی هم فلان شد. امیدوارم در دولت جدید شاهد کج‌فهمی نباشیم.

در خانه اگر کس است،
یک حرف بس است.

کد خبر 655290 برچسب‌ها فيلم سينمايى جشنواره فيلم فجر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فيلم سينمايى جشنواره فيلم فجر موقعیت مهدی اگر فلان بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است

امیر برومند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ۱۸۸ طرح هادی روستایی با اعتبار هزار و ۴۱۴ میلیارد ریال در استان بوشهر در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: از این تعداد، ۳۸ طرح هادی با اعتبار ۳۳۷ میلیارد ریال از محل عوائد حاصل از فروش زمین‌های روستایی، ۹۰ طرح هادی با اعتبار ۸۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای که معادل ۶۵ درصد تخصیص از اعتبارات ابلاغ شده سال جاری و آسفالت معابر به مساحت ۱۶۰ هزار مترمربع در ۶۰ روستا با اعتبار ۲۴۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات قیر رایگان و با مشارکت دهیاری‌ها در حال اجرا هستند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۴۵ طرح هادی روستایی از محل اعتبارات تملک دارایی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در استان بوشهر اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر آسفالت ۸۳۵ هزار متر مربع معابر روستایی استان به طول ۱۰۴ کیلومتر در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این طرح‌ها با اعتبار ۵۱.۷ میلیارد تومان از محل قیر رایگان در قالب ۱۰۳ روستا با مشارکت دهیاری‌ها اجرا شده است.

برومند اجرایی شدن ۱۰۸ طرح هادی به مساحت ۱۵۶ هزار متر مربع در روستاها را از فعالیت‌های بنیاد مسکن استان بوشهر در سال گذشته دانست و بیان کرد: این طرح‌ها که شامل زیرسازی، ایجاد جدول، آسفالت، سنگ فرش معابر، و ساخت پیاده‌رو است با اعتبار ۴۷۰ میلیارد ریال اجرا شد.

کد خبر 6091193

دیگر خبرها

  • حذف عملی ایران از کریدورهای تجاری
  • «نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • استعدادیابی آینده سازان فوتبال در استان یزد
  • ببینید | استوری مشکوک یکتا ناصر و منوچهر هادی؛ ماجرای چیست؟
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند