Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@06:03:48 GMT

ارائه مشاوره‌های رضوی در سراسر کشور

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۴۱۱۵

ارائه مشاوره‌های رضوی در سراسر کشور

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  رضا آذریان گفت: کلینیک‌های تخصصی روان‌شناسی و مشاوره مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی شامل کلینیک حرم مطهر واقع در صحن پیامبر اعظم (ص) در مجاورت باب الهادی (ع) ویژه زائران، کلینیک غدیر در مجاورت حرم مطهر برای زائران و مجاوران، کلینیک بعثت در بلوار بعثت ویژه کارکنان و مجاوران و همچنین کلینیک زائرسرای رضوی ۴ مرکزی است که خدمات تخصصی مشاوره در آن‌ها ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مشاوره‌های زوج و خانواده، کودک و نوجوان، تربیتی، اختلالات بالینی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره حقوقی، شغلی و تحصیلی و حوزه روان‌سنجی، مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این کلینک‌ها است.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی گفت: تاکنون بیش از ۴۰ هزار خدمت تخصصی روان‌شناسی و مشاوره به زائران و مجاوران بارگاه امام هشتم در کلینیک‌های تخصصی آستان مهر رضوی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید

آغاز ارائه خدمات مشاوره تخصصی دارویی رایگان در مشهد



او گفت: در مدت یک‌سال اخیر، برنامه‌های پژوهشی و حرفه‌ای متعددی نظیر برگزاری کارگاه‌های حرفه‌ای و دوره‌های تخصصی، به ویژه برگزاری سه دوره مدرسه فصلی روان‌شناسی اسلامی با حضور اساتید ملی، به کارنامه علمی این مرکز افزوده شده و با کسب مرجعیت علمی و حرفه‌ای و ایجاد سرمایه اجتماعی، مورد توجه و استقبال مجامع نخبگان قرارگرفته است.

فعال شدن ۳۱ کانون خادمیاری روان‌شناسی در استان‌ها
به گفته وی، از سال ۹۹ و با ابلاغ سند سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی، که در آن بر حمایت از مناطق کم برخوردار تاکید شده است، مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی نیز با مشارکت خادمیاران و خیران، توسعه فضا‌های خدمت خود در سراسر کشور را دنبال کرد و توانست با مشارکت اعضاء هیات علمی و روان‌شناسان و مشاوران سراسر کشور، اقدامات مهمی انجام دهد.

آذریان گفت: فعال‌سازی ۳۱ کانون خادمیاری مشاوره، روان‌شناسی و مددکاری اجتماعی در تمامی استان‌های کشور و توفیق ارائه خدمت بیش از ۸۰ هزار ساعت مشاوره به افراد کم برخوردار جامعه از دستاورد‌های این حوزه بوده است. همچنین با مشارکت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور موفق به توسعه پایگاه‌های مشاوره‌ای در ۳۰ نقطه کشور با همکاری خادمیاران و خادمین علمی استان‌ها شده‌ایم.

انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلینیک های روانشناسی آستان قدس رضوی آستان قدس رضوی روان شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۴۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز

مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ۶ مرکز در البرز خدمات رایگان تخصصی سلامت روان به شهروندان ارایه می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ار کرج، ‌مجید نیک‌نژاد صبح امروز در حاشیه بازدید از  مراکز ارائه دهنده تخصصی سلامت روان یا همان مراکز " سراج " در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان البرز 6 مرکز تخصصی سلامت روان به اختصار "سراج " وجود دارد که به بیمارانی که از سطوح پایین تر برای درمان های تخصصی سلامت روان و پیگیری های مداوم بعد از ترخیص ارجاع شده اند ، به صورت رایگان خدمات تخصصی ارائه می کند. وی افزود: درمان های تخصصی سلامت روان گاها طولانی مدت و با هزینه های بالا انجام می شود اما مراکز سراج که دو مرکز در کرج و چهار مرکز دیگر در شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد، فردیس و اشتهارد  راه‌اندازی شده‌اند  که با حضور روانپزشک ، روانشناس و یک مددکار اجتماعی این خدمات را ارائه می دهند و برای بیمارانی که امکان مراجعه حضوری ندارند درمان در منزل و پیگیری تلفنی انجام می‌شود.

وی افزود: بیمارانی که از مراکز بهداشتی، بهزیستی، مدارس و دیگر سازمان‌ها ... به این مراکز ارجاع داده می‌شوند بیمارانی هستند که از اختلالات شدید روان یا افکار پرخطری مانند خودکشی و ... رنج می برند و علاوه بر درمان و پیشگیری از عود مجدد بیماری، ، خانواده های این بیماران نیز آموزش های لازم را دریافت می‌کنند.

وی یکی از نقاط قوت مراکز سراج را حضور مددکار اجتماعی دانست و تصریح کرد: مددکار فعال در این مراکز با ارتباطی که با دستگاه های مربوطه ایجاد می کند آسیب های اجتماعی مراجعین مثل فقر، بیکاری ، بی سوادی و ...بررسی و  پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی 
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد