Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: منتظر مصوبه هیئت دولت درباره مبلغ عیدی بازنشستگان هستیم و به محض اینکه این مصوبه به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شود فرآیند پرداخت آن انجام می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، میرهاشم موسوی در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (بیمه دانشجویان)‌ در جمع خبرنگاران با اشاره به آماده بودن مراکز درمانی و بیمارستانی سازمان تأمین اجتماعی در سویه جدید کرونا (اومیکرون) گفت: در این بخش قبلا اطلاع‌رسانی شده است و تمام مراکز درمانی در آماده‌باش کامل هستند و خوشبختانه هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و تمام تمهیدات و تجهیزات تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ایثارگری کادر درمان، پرستاران و پزشکان در ایام کرونا خاطر نشان کرد: این عزیزان همچنان وسط میدان هستند و به تلاش و خدمت خود می‌پردازند.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: در ارتباط با پرداخت هزینه‌های درمان بیماران کرونایی و همچنین اومیکرون مثل گذشته هیچ تفاوتی در ارتباط با تعهدات سازمان تأمین اجتماعی صورت نگرفته و همچنان خدمات به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

موسوی همچنین در ارتباط با مبلغ عیدی و همچنین زمان پرداخت آن به بازنشستگان خاطرنشان کرد: ما همچنان منتظر مصوبه هیئت دولت درباره مبلغ عیدی هستیم و به محض اینکه این مصوبه به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شود فرآیند پرداخت آن انجام می‌شود.

وی همچنین در ارتباط با میزان حقوق بازنشستگان در سال آینده نیز گفت: در ارتباط با این موضوع نیز منتظر نظرات مجلس و سازمان برنامه و بودجه هستیم.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی درباره اجرایی شدن بیمه رانندگان تاکسی خاطرنشان کرد: در این بخش آمادگی لازم برای پوشش بیمه رانندگان تاکسی را داریم و این موضوع نیز به سازمان تاکسیرانی اعلام شده است اما اختلافی بین سازمان تاکسیرانی و اتحادیه آنها وجود دارد که این موضوع ارتباطی به سازمان تأمین اجتماعی ندارد.

موسوی ادامه داد: ما ظرفیت قانونی را برای پوشش گروه‌های مختلف ازجمله رانندگان تاکسی را فراهم کرد‌ه‌ایم. همچنین از هفته گذشته پالایشی در ارتباط با بیمه رانندگان تاکسی آغاز شده و قرار است به ازای خروج هر کدام از افرادی که در حال حاضر راننده تاکسی نیستند، فرد جدیدی در پوشش بیمه راننده و تاکسی قرار بگیرند.

وی افزود: این بخشنامه و دستورالعمل توسط سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شده و کار در حال اجرا است و امیدواریم با رفع مشکل بین اتحادیه و سازمان تاکسیرانی این فرآیند با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با بهره‌برداری پروژه‌های این سازمان در ایام دهه فجر گفت: در این ایام بیش از 34 هزار متر مربع پروژه درمانی افتتاح خواهد شد و این میزان به ظرفیت مراکز درمانی تأمین اجتماعی اضافه خواهد شد.

موسوی در ارتباط با پوشش بیمه‌ای داروها گفت: این موضوع نیز بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه انجام خواهد شد و هر مصوبه‌ای را ابلاغ کنند ما نیز آن را اجرا خواهیم کرد.

وی در ارتباط با نسخه الکترونیک و اجرای آن تصریح کرد: پس از اینکه از یکم دی ماه سال جاری نسخه الکترونیک الزامی شد علیرغم اینکه به سیستم درمان سازمان فشار آورد اما خوشبختانه در این فرآیند شاهد رشد خوبی بوده‌ایم به طوریکه تا قبل از ابتدای دی ماه میزان نسخه پیچی 40 درصد در تهران بود که این میزان در حال حاضر به 75 درصد رسیده است. علاوه بر اینکه میزان نسخه‌پیچی در سطح کشور به بیش از بالای 90 درصد رسیده است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در پایان گفت: البته ما تمهیداتی را در برخی از مواقع از جمله قطعی و کندی سیستم پیش‌بینی کرده‌ایم تا مشکلاتی در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان پیش نیاید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی رانندگان تاکسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۴۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک گفت: در صنعت استان بیماری با عنوان بیکاری پنهان وجود دارد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است که در سال‌های آینده مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی قیاسی عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: 23 هزار و 180 نفر  عضو خانه کارگر اراک هستند که حدود 12 هزار نفر از این تعداد فعال هستند و به طور مداوم حق عضویت خود را پرداخت می‌کنند. پرداخت حق عضویت برای مدت سه سال، 400 هزار تومان و برای یک سال 200 هزار تومان است.

وی افزود: خانه کارگر اراک تشکل ساکن و راکدی نیست و 2 بار در سال مراسمی را برگزار می‌کند. خانه کارگر استراحتگاه‌هایی را برای کارگران و خانواده‌های آنها در نظر  گرفته است. سامانه رفاهی ایرانیان برای کارگران ساختمانی راه اندازی شده است که کارگران باید ابتدا در این سامانه ثبت نام کنند این سامانه بیمه کارگران ساختمانی را مادام العمر می‌کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک تصریح کرد: سال گذشته 3 هزار و 650 نفر کلاس آموزشی رایگان اعم از کلاس‌های کمک درسی، کامپیوتر، خیاطی و غیره برای خانواده‌های عضو خانه کارگر اراک برگزار شد که امیدواریم تا پایان سال افزایش صد برابری داشته باشد.

قیاسی بیان کرد: کارگران ساختمانی استان مرکزی 13 هزار و 250 نفر هستند که از خدمات بیمه‌ای استان استفاده می‌کنند. در شهرستان اراک 4 هزار و 300 کارگر از بیمه استفاده می‌کنند. از اواخر سال 99 هیچ کارگر ساختمانی بیمه نشده است که سازمان تأمین اجتماعی این مهم را به جهت کسری منابع اعلام نکرده است، در حالی که سازمان تأمین اجتماعی ملزم به بیمه کردن تمام کارگران ساختمانی است.

وی ادامه داد: سال گذشته سازمان تأمین اجتماعی 12هزار میلیارد تومان در استان مرکزی پرداخت کرده است. این سازمان یک سازمان هزینه درآمدی است و ساختار سازمان تأمین اجتماعی باید اصلاح شود اما این اصلاح نباید منجر به نادیده گرفتن حق کارگر شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک تصریح کرد: 50 درصد حوادث کارگاهی و 55 درصد فوت حوادث کارگاهی در سطح کشور مربوط به کارگران ساختمانی است که وضعیت استان مرکزی نیز به همین صورت است. در استان مرکزی 12 هزار نفر پشت نوبت بیمه قرار دارند که 4 هزار نفر مربوط به شهر اراک است. 

قیاسی افزود: سال 1401  نیز 57 درصد افزایش حقوق وجود داشت، ولی تورمی ایجاد نشد. تورم امسال 45 درصد بود، اما دستمزد پایه تنها 35 درصد افزایش یافت و سایر سطوح در نظر گرفته نشد و رشد نداشت که این امر برای بخش تولید ضرر دارد. متأسفانه اصل سه‌جانبه‌گرایی رعایت نمی‌شود چراکه اگر در قانون کار اصل سه جانبه‌گرایی تعریف شده بود تعیین دستمزد به این صورت نبود. دولت نباید در تعیین دستمزد دخالت داشته باشد.

 وی بیان کرد: صنعت استان حال خوبی ندارد. در صنعت بیماری با عنوان بیکاری پنهان وجود دارد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است که در سال‌های آینده مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. یکی از مشکلات بزرگ جامعه کارگری بحث مسکن است. مسکن کارگری برای صنعت در نظر گرفته شده اما برای کارگران ساختمانی لحاظ نشده است. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲