Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری افه اسپانیا، از میان ۳.۵ میلیون رای دهنده در داخل و ۴۲ کشور خارجی، کاستاریکایی ها رئیس جمهور جدید و ۵۷ نماینده مجلس را برخواهند گزید.

برای این دوره از انتخابات، رکورد بی سابقه ای از ۲۵ نامزد ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند که مردم این کشور را در انتخاب خود سردرگم کرده است و تقریباً یک سوم از کسانی که قصد شرکت در انتخابات را دارند، می گویند هنوز بلاتکلیف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظرسنجی های انجام گرفته حاکی از آن است که انتخابات به احتمال فراوان به دور دوم در آوریل(اسفند) کشیده شود.

آخرین نظرسنجی که روز سه‌شنبه توسط مرکز تحقیقات و مطالعات سیاسی دانشگاه کاستاریکا منتشر شد، نشان داد که ۳۱ درصد از افرادی که تصمیم داشتند روز یکشنبه رای دهند، بلاتکلیف مانده‌اند و هیچ یک از نامزدها بالاتر از ۱۷ درصد رای نداده‌اند. این نظرسنجی از ۱۰۰۶ نفر از طریق تلفن بین ۲۷ ژانویه و ۱ فوریه(۷ تا ۱۲ بهمن) مورد نظرسنجی قرار گرفت و دارای حاشیه خطای مثبت یا منفی ۳.۱ درصد است.

خانم «لائورا چین چیّا» رئیس جمهوری سابق کاستاریکا (۲۰۱۴-۲۰۱۰) در مصاحبه با افه گفت که کشورش بخاطر شرایط اضطراری بهداشتی و تعدد کاندیداها، انتخاباتی غیرمعمول را در پیش رو خواهد داشت؛ با این وجود تاکید کرد که روند انتخاباتی نشان از پختگی دموکراتیک کشور دارد.

به گفته این مقام ارشد سابق کاستاریکا، انتخاباتی مهم و بزرگ خواهد بود و تا این لحظه تنها چیزی که می توان با اطمینان گفت این است که دور دومی در کار خواهد بود.

طبق نظرسنجی ها، دور دوم انتخابات در ۳ آوریل (۱۲ اسفند) با دو کاندیدای برتر قابل پیش بینی است. زیرا در نظرسنجی های اجام شده هیچ یک از نامزدها حتی از نزدیک به ۴۰ درصد آراء موردنیاز برای پیروزی در دور اول انتخابات برخوردار نبودند.

در این کارزار انتخاباتی که پس از پیامدهای سنگین پاندمی بر این کشور، با پیشنهادها و راهکارهای اقتصادی کاندیداها برجسته شده بود و موضوع داغ دیگری برای دو قطبی کردن مردم در آن نبود.

به گفته رونالد آلفارو، یکی از کارشناسان سیاسی کاستاریکا، حداقل در سال ۲۰۱۸ مواضع کاملاً متضاد رئیس جمهور کنونی «کارلوس آلوارادو» و محافظه کار مذهبی فابریسیو آلوارادو، کاستاریکاها را به پای صندوق های رای کشاند. اما این بار هیچ مسئله غالبی وجود ندارد.

ابریسیو آلوارادو که چهار سال پیش در دور دوم رای گیری به کارلوس آلوارادو شکست خورد، این بار برای حزب جمهوری جدید خود نامزد شده است. اما او در این نظرسنجی تنها حدود ۱۰ درصد از حمایت را به دست آورد.

خوزه ماریا فیگورس که در نظرسنجی ها کمی از او بالاتر قرار گرفته، نامزد حزب آزادی ملی است که توسط پدرش خوزه فیگورس فرر (رئیس جمهور سه دوره کشور) تأسیس شده است. فیگورس جوان‌  نیز از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ رئیس جمهور کاستاریکا بود.

یکی دیگر از رقبا، سیاستمدار باتجربه دیگری به نام لینث سابوریو برای اتحاد اجتماعی مسیحی است. سابوریو در دوره مدیریت آبل پاچکو از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ به عنوان معاون رئیس جمهور کاستاریکا خدمت کرد.

بحران اقتصادی و بهداشتی ناشی از پاندمی که درصد فقر و بیکاری را به ترتیب تا حد ۲۶درصد و ۱۴درصد تشدید کرده، تنها موضوع موردبحث نامزدهای انتخاباتی بود که با وعده هایی ازجمله بستن موسسات انتفاعی و کاهش مالیات تا برنامه های عظیم زیرساختی و ایجاد شغل برای احیای اقتصادی همراه شد.

دادگاه عالی انتخابات کاستاریکا (TSE) اعلام کرد تمهیدات بهداشتی و امنیتی لازم برای برگزاری انتخابات در شرایط همه گیری کاملا آماده است.

امروز ششم فوریه (۱۷ بهمن)، ۳.۵ میلیون نفر از شهروندان کاستاریکا برای انتخاب رئیس جمهوری و ۵۷ نماینده مجلس قانونگذاری برای یک دوره چهارساله ۲۰۲۲-۲۰۲۶ به پای صندوق های رای می روند.

برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری کاستاریکا آمریکای لاتین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری کاستاریکا آمریکای لاتین انتخابات ریاست جمهوری کاستاریکا آمریکای لاتین رئیس جمهور نظرسنجی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد