Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@14:02:59 GMT

ممکن است به‌تازگی به درون آب افتاده باشد!

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۴۵۱۹

ممکن است به‌تازگی به درون آب افتاده باشد!

معاون میراث فرهنگی استان هرمزگان درباره شیء کشف شده در خلیج فارس گفت: از شواهد پیداست که نمی‌توان آن را به دوره پیش از اسلام نسبت داد.

به گزارش ایمنا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، عباس نوروزی معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز یکشنبه هفدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در مورد اخبار منتشرشده در مورد کشف شیء ناشناخته در خلیج فارس گفت: خلیج‌فارس جای حساسی است پس اگر چیزی کشف‌شده باید به مراجع مربوطه اعلام می‌شد تا بتوانیم اظهارنظر دقیق‌تری نسبت به آن داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه که فرم شیء موجود در عکس حالت قالبی دارد، افزود: ظواهر امر نشان می‌دهد که این شیء چیزی نیست که بخواهیم با توجه به ظواهر آن، آن را به‌پیش از اسلام منصوب کنیم.

نوروزی افزود: اگر این شیء از جنس فایبرگلاس است احتمال آن وجود دارد که از کشتی جداشده باشد، اما از فردا بررسی میدانی را در این زمینه با همکاری منطقه آزاد قشم آغاز خواهیم کرد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان بابیان اینکه خلیج‌فارس دیرزمانی است که میزبان تمدن‌های پیرامونی است اما برای نسبت دادن این شیء به سابقه تاریخی باید بررسی‌های دقیقی بر روی آن انجام شود، ادامه داد: کشتی‌های زیادی در خلیج‌فارسغرق شده‌اند و کمتر پژوهشی در این حوزه انجام شده است و لذا فردا با پژوهشکده باستان‌شناسی زیرآب صحبت خواهیم کرد و توضیحات سمانه لشگری که کارشناس باستان‌شناسی اعلام‌شده‌اند نیز را خواهیم شنید تا بتوانیم تصمیمات آینده را بگیریم.

وی افزود: در موارد متعددی در گذشته نیز چنین برداشت‌ها و اظهاراتی نیز وجود داشته است، اما هر نظر قطعی به بررسی‌های دقیق بستگی دارد.

نوروزی تأکید کرد: معمولاً حجم رسوب وسیعی در خلیج‌فارس وجود دارد که هر شی‌ء خارجی را به‌سرعت می‌پوشاند و این‌که ظاهر این شیء حالت صیقلی دارد، ممکن است حتی به‌تازگی به درون آب افتاده باشد.

به گزارش ایمنا، برخی منابع محلی می‌گویند این محراب سمبل کُره زمین و نماد چهار دین الهی کلیمیان، مسیحیان، زرتشتیان و مسلمانان است و جنس آن فایبرگلاس است که در سال ۹۲ توسط اسماعیل دلشاد یکی از جانبازان سرافراز کشورمان و در قالب برنامه‌ای در دریا نصب شد.

کد خبر 553740

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خلیج فارس باستان شناسی زیر آب باستان شناسی خلیج فارس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میراث فرهنگی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۴۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • اصواگرایان به دنبال تسویه حساب درون گروهی در مجلس دوازدهم؟/ پیش‌بینی متفاوت رشیدی کوچی از پارلمان آینده
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • دو نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی در ماهشهر افتتاح شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • وزیر فرهنگ: در خلیج فارس همه منابع غنی انرژی را داریم