Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اسماعیلی صبح یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد که در ده ماهه سال جاری ۱۴۰ هزار پرونده وارد دادگستری و شوراهای حل اختلاف شده و بالغ بر ۱۳۵ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته شده است.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در دادسرای استان ۴۷ روز است که از این نظر رتبه اول کشور را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی با اشاره به اینکه رشد فناوری اطلاعات در کشور بر هیچکس پوشیده نیست، ادامه‌داد: در این راستا خراسان‌جنوبی تلاش کرده است که در راستای ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان عزیز پیشرو باشد که این نکته را آمار اثبات می‌کند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز ۴۱ هزار و ۷۸۴ دادگاه آنلاین در خراسان‌جنوبی برگزار شده است که در کشور بی سابقه و نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش داشته است.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ما در بخش دستگردان دادگاه بین‌المللی را به صورت آنلاین برگزار کردیم، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۰ دادگاه الکترونیکی با کشورهایی چون آلمان، نروژ، کره جنوبی، آمریکا، کویت، سوئد، ترکیه، امارات و فرانسه داشته‌ایم.

اسماعیلی ادامه داد: به طور متوسطه روزانه در خراسان جنوبی ۱۶۰ دادگاه آنلاین برگزار می‌شود که بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه به سمت پرونده‌های تمام الکترونیکی رفته‌ایم، گفت: در حال حاضر ۳۹ هزار و ۵۶۶ پرونده قضائی تمام الکترونیک را انجام دهیم و حوزه قضائی درح و سده ما نیز تمام الکترونیک است.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری خراسان‌جنوبی افزود: در مجموع ۳۱ درصد پرونده‌های قضائی در خراسان‌جنوبی به صورت تمام الکترونیک و ۹۷ درصد ابلاغیه‌های ما نیز به صورت الکترونیک است.

اسماعیلی با بیان اینکه از ابتدای سال ۵۵۹ هزار و ۶۵۳ تردد به کلیه محاکم خراسان‌جنوبی داشتیم که مراجعات ۳۵ درصد کاهش داشته است، گفت: از ابتدای سال جاری ۴۶۰ پابند الکترونیک در دادگستری خراسان‌جنوبی اجرا شده و این برنامه ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: در خراسان‌جنوبی طلاق توافقی دو درصد، طلاق به درخواست زوجه ۱۰ درصد، مطالبه نفقه ۳۴ درصد و مطالبه مهریه ۵۲ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 5418027

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری خراسان جنوبی پابند الکترونیکی بیرجند دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیوع کرونا عکس استانها بارش برف جشنواره فیلم فجر گرگان ایلام تبریز دادگستری خراسان جنوبی خراسان جنوبی فناوری اطلاعات تمام الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا موسوی نژاد صبح سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه های هفته معلم در خراسان جنوبی برنامه سپاس معلم در روز دوازدهم اردیبهشت است که توسط مسئولان و ائمه جمعه و…است که در راستای تکریم معلمان برگزار می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: برنامه سپاس معلم در بیرجند در مدرسه متوسطه ۱۵ خرداد برگزار می شود.

۴۰ معلم و همکار فرهنگی خراسان جنوبی به دیدار مقام معظم رهبری می روند

موسوی نژاد یادآور شد: همچنین ۴۰ نفر از همکاران فرهنگی و معلمان عزیز خراسان جنوبی در روز دوازدهم اردیبهشت ماه با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.

وی گفت: برنامه تکریم از معلمان نمونه خراسان جنوبی (استانی و شهرستانی) در ۱۶ اردیبهشت برگزار می شود و از ۸۹ نفر از معلمان با همکاری استانداری و سازمان برنامه و بودجه تجلیل می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: در ۹۳ درصد مدارس خراسان جنوبی نماز جماعت اقامه می شود و درصد باقی مانده عمدتاً مدارس ابتدایی بوده اند.

موسوی نژاد افزود: همچنین از ابتدای سال تحصیلی تاکنون هزار و ۲۰۰ محفل قرآنی برگزار شده است که بسیاری از آنها در ماه مبارک رمضان برگزار شده است.

وی گفت: اجلاس نماز دانش آموزی در ۱۱ شهرستان برگزار شده است که در این برنامه از ۱۷۰ فعال در حوزه نماز دانش آموزی تجلیل شد.

۸۳ درصد معتکفین دانش آموز بوده اند

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: در اعتکاف ماه رجب ۲۲ هزار نفر شرکت کردند که طبق آمار اداره کل تبلیغات اسلامی ۸۳ درصد معتکفان دانش آموز بودند.

موسوی نژاد گفت: برای مهر ۱۴۰۳ سهمیه جذب ما از طریق استخدامی از محل ماده ۲۸ هزار و ۲۸۰ نفر است که امیدواریم با این اقدام مشکل نیروی انسانی ما بسیار کاهش یابد.

وضعیت نیروی انسانی برای مهر ۱۴۰۳

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: انتظار بر این است که ۳۴۹ نفر فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان متعهد به خدمت نیز در مهر ۱۴۰۳ شروع به کار کنند.

موسوی نژاد گفت: در مجموع استخدامی ها و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان پیش بینی بر ورود نزدیک هزار و ۵۰۰ نفر به آموزش و پرورش استان است اما از طرف دیگر تا ابتدای ۱۴۰۴ تعداد هزار و ۵۹ معلم ما بازنشسته می شود.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری تعداد ۴۸۰ کودک بین ۶ تا ۱۱ سال که تحصیل باز مانده بودند، شناسایی و به چرخه آموزش برگشتند.

توزیع شیر رایگان در مدارس خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای توزیع شیر رایگان در مدارس خراسان جنوبی اختصاص یافت که امیدواریم این مهم در سال های آتی نیز ادامه پیدا کند.

موسوی نژاد با اشاره به اهمیت امتحانات نهایی یادآور شد: با توجه به تأثیرگذاری معدل در آزمون ورودی به دانشگاه ها، خانواده ها این مهم را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: پیش بینی ما بر این است که نزدیک ۱۸ هزار ورودی پایه اول دبستان در خراسان جنوبی داشته باشیم.

کد خبر 6092688

دیگر خبرها

  • ترکیه به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل می‌پیوندد
  • ورود ترکیه به عنوان حامی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود