Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@08:03:16 GMT

کشف زمین خواری ۱۵۷ هکتاری در کشور

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۴۷۴۰

کشف زمین خواری ۱۵۷ هکتاری در کشور

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا مقیمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای اجرای طرح های تشدید مبارزه با زمین خواری و تصرف غیر قانونی اراضی ملی با اشراف اطلاعاتی و تلاش جهادی و راه‌اندازی گشت های مشترک با عوامل یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و راه و شهرسازی و سایر سازمان های مربوطه، مراتب به صورت ویژه طی یک ماه گذشته در سراسر کشور در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارآگاهان با بررسی های اسنادی و بروز رسانی نقشه ها و همچنین بازدیدهای میدانی و حضور در محل های هدف، ملی و دولتی بودن اراضی تصرف شده در استان های کرمان، اردبیل و فارس را که متصرفان غیرقانونی با شیوه و شگرد تسطیح، شخم زدن، کاشت، ساخت و ساز تفرجگاه و منزل مسکونی اقدام به زمین خواری کرده بودند را احراز و کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش زمین ها را یک هزار و ۶۵ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این خصوص میزان ۱۵۷ هکتار از اراضی ملی و دولتی که متعلق به بیت المال بود شناسایی و رفع تصرف و به منابع طبیعی کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازگردانده شد.

سردار مقیمی خاطرنشان کرد: در این راستا متهمان دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

برچسب‌ها زمین خواری پلیس امنیت اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زمین خواری پلیس امنیت اقتصادی زمین خواری پلیس امنیت اقتصادی زمین خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از رفع تصرف از بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، ناصر عتباتی، اظهار داشت: در سال 1402 دستگاه قضایی استان در راستای صیانت از اراضی ملی و طبیعی، با اقدامات خود از بیش از 2 هزار و 100 هکتار از اراضی ملی که مورد تعرض و تصرف عده‌ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی خود و پای کار آوردن ادارات متولی رفع تصرف کرد.

وی افزود: اقدامات قانونی که در این رابطه انجام شد شامل رفع تصرف بیش از 349 هکتار در اجرای تبصره ماده 55 و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم 182 فقره در مساحتی بالغ بر 159 هکتار، اجرای احکام خلع ید در هزار و 137 فقره به مساحت بیش از هزار و 247 هکتار بود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در سال 1402 نیز پرداخت و گفت: دستگاه قضایی استان در سال گذشته به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در استان و شهرستان‌ها با محوریت سازمان جهاد کشاورزی استان، 2 هزار و 686 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در سطح استان به مساحت بیش از 82 هکتار را شناسایی و در اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به تعداد 802 مورد به مساحت بیش از 15 هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد 213 مورد به مساحت بیش از 6 هکتار با تعداد هزار و 15 مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی ممانعت به عمل آمد.

وی همچنین به رفع تصرفات غیرمجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی هم اشاره و تصریح کرد: در سال 1402 از بیش از 65 هکتار از تصرفات غیرمجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان نیز رفع تصرف به عمل آمده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • فرد مهاجم با سلاح سرد در ملارد با اقدام بموقع پلیس زمین‌گیر شد
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه
  • توقیف ۳ میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان
  • توقیف شمش‌های قاچاق در ساری
  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد