Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:34:12 GMT

ستاره‌هایی که خاموش شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۴۷۶۵

ستاره‌هایی که خاموش شدند

نخستین  مراسم سالگرد انصاریان روز گذشته(شنبه) در قطعه ۲۲۲ بهشت زهرا با حضور خانواده این پیشکسوت فوتبال به همراه جمع کثیری از علاقه‌مندان به انصاریان و چهره‌هایی مثل جواد کاظمیان، سید جواد هاشمی (مجری مراسم)، حسن کامرانی‌فر (دبیرکل فدراسیون فوتبال)، حسین شریفی (روابط عمومی فدراسیون فوتبال)، رضا درویش (مدیرعامل باشگاه پرسپولیس)، ابراهیم شکوری، محمد علیزاده، حسین فرکی، ناصر محمدخانی، مجتبی محرمی، روح‌الله عبادزاده، موسی سلامت (جانباز پرسپولیسی)، داوود عابدی (مجری و گزارشگر شبکه خبر)، المیرا شریفی‌مقدم (گوینده و مجری تلویزیون)، مهدی فنونی‌زاده، بهزاد داداش‌زاده، سیامک و شهاب اشعریون، محسن افشانی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. با اجرای برنامه دمامزنی و مداحی شهروز حبیبی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشکوه‌ برگزار شد.

تعداد زیادی از ورزشکاران کشورمان در سال‌های اخیر به دلیل ایست قلبی، سکته، تصادف و اتفاقاتی از این قبیل از دست رفته‌اند. مرگ ورزشکاران باعث شده تا با شنیدن اسم‌شان، تنها به بخش شادابی و نشاط ورزش فکر نکنیم. برای مرور آمار مرگ و میر ورزشکاران بر اثر اتفاقاتی که به آن اشاره شد، باید به ۷۸ سال قبل برگردیم! در سال ۱۳۲۲ احمد خطیبی، بازیکن باشگاه کوهستانی تهران و از اعضای اولین تیم ملی تاریخ فوتبال ایران در حالی که ۲۶ ساله بود به علت بیماری سرطان جان خود را از دست داد. محسن آزاد، بازیکن تیم‌های شاهین، تاج و از اعضای تیم ملی فوتبال در نخستین دوره بازی‌های آسیایی (۱۹۵۱ دهلی نو) در سال ۱۳۳۹ در حالی که ۳۷ سال داشت، در اثر تصادف با اتومبیل کشته شد.

در سال ۱۳۴۳ حسن کردستانی، بازیکن تیم تاج در سن ۴۰ سالگی و زمانی که سر پُست خود در ژاندارمری بود به علت تیراندازی و جنون آنی یک سرباز وظیفه درگذشت.  در سال ۱۳۴۶ غلامرضا تختی، کشتی‌گیر نامدار کشورمان و فاتح ۳ طلای المپیک و جهان  در سن ۳۷ سالگی به علتی مشکوک چهره در نقاب خاک فرو کشید. سه سال بعد و در سال ۱۳۴۹ یکی از قهرمانان نام‌آشنای کشتی ایران در جهان یعنی جهانبخت توفیق در حالی که ۳۸ سال داشت، در لندن به علت بیماری درگذشت.

در خرداد ماه ۱۳۵۱ ژانت کهن‌صدق، ۲۳ ساله فارغ‌التحصیل تربیت بدنی و قهرمان دو و میدانی و سیمین شفیقی، ۲۸ ساله دانشجوی سال آخر ادبیات و کاپیتان تیم ملی بسکتبال زنان، به اتفاق برای تدریس عازم دبیرستان بودند. آن‌ها با اتومبیل از دانشکده ملی حرکت کرده نزدیک پل ونک با اتومبیل کرایه خط شمیران تصادف کرده و چشم‌های‌شان برای همیشه بسته شد. در سال ۱۳۵۴ کرمعلی نیرلو، هافبک تیم‌های تاج و عقاب، زننده اولین گل فوتبال ایران در المپیک ۱۹۶۴ توکیو در سن ۴۲ سالگی به علت سرطان درگذشت. در سال ۱۳۵۵ عبداله ساعدی، هافبک تیم ملی فوتبال در المپیک ۱۹۶۴ توکیو و جام ملت‌های ۱۹۶۸ آسیا هم در یک سانحه رانندگی جان باخت.

اردیبهشت ماه ۱۳۶۱ سید رسول حسینی، قهرمان ۵۷ کیلوی تیم ملی در مسابقات جهانی اسکوپیه در سن ۲۶ سالگی در سالن کشتی شهرستان ساری در اثر سقوط دروازه هندبال به سرش جان سپرد. در اسفند ماه ۱۳۶۲ مجید پاشامقدم، بازیکن ۲۷ ساله تیم ملی بسکتبال که کیفیت فنی بسیار بالایی داشت و این کیفیت در حدی بود که او را در تیم منتخب آسیا هم قرار داد در هنگام تمرین تیم هما به علت سانحه برخورد توپ و آنوریس رگ مغز دارفانی را وداع گفت. در سال ۱۳۶۶ فریدون بهنام‌پور ۲۸ ساله، قهرمان سال ۱۹۸۳ کشتی فرنگی آسیا در حادثه رانندگی در کشور ترکیه جان باخت.

در سال ۱۳۷۰ امیر دولت‌آبادی، در عنفوان جوانی در ترکیب استقلال درخشید و خیلی زود تبدیل به ستاره شد. ستاره آن روزهای استقلال در سن ۲۱ سالگی و در جاده تهران - قم از فرط خستگی در کنار اتوبان توقف می‌کند تا در اتومبیل استراحت کند. در حالی که او در اتومبیل خواب بود یک دستگاه تریلر به اتومبیل او برخورد می‌کند که منجر به فوت او می‌شود و شاید حالا کمتر کسی حتی نام او را به یاد داشته باشد!

در اسفند ماه ۱۳۷۵ حسین عسگری، کاپیتان ۳۶ ساله تیم سایپا به علت سرطان درگذشت. در فروردین سال ۱۳۷۷ سیروس قایقران، کاپیتان و هافبک سابق تیم ملی فوتبال در سن ۳۷ سالگی و زمانی که سرمربی تیم مسعود هرمزگان شده بود به قصد سفر به تهران از بندر انزلی با اتومبیل خود در حال رانندگی بود که در برخورد با کامیون خاور، به همراه پسرش راستین به کام مرگ فرو رفتند. سال ۱۳۸۰ علی زارعی، دوچرخه‌سوار تیم ملی جوانان در جاده ساوه بر اثر برخورد با کامیون جانش را از دست داد.

در اردیبهشت در ماه ۱۳۸۲ اتومبیل جابر عباس‌زاده، در مسیر اردبیل به آستارا به دره سقوط کرد و دارنده سه مدال کشتی فرنگی آسیا درگذشت. پنج ماه بعد محمد حضرتی، نایب قهرمان کشتی فرنگی نوجوانان جهان در مسیر دامغان، دیده از دنیا فروبست.  در سال ۱۳۸۳ جلال خاوندی، فوتبالیست اردبیلی تیم ملوان انزلی در حالی که تنها ۲۳ سال سن داشت در یک سانحه رانندگی جاده‌ای جان خود را از دست داد.

در اردیبهشت سال ۱۳۸۵ رضا حسن‌زاده مدافع تیم تراکتورسازی در ۳۲ سالگی و در جریان سفر تیمش به بوشهر در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد. در دی ماه ۱۳۸۶ آیدین نیکخواه‌بهرامی ۲۶ ساله، بعد از قهرمانی بسکتبال در آسیا به همراه نامزدش در کمربندی نمک آبرود به نوشهر، پس از برخورد اتومبیل به گارد ریل کنار جاده چشم از جهان فرو بستند. در اردیبهشت سال ۱۳۸۷ فریبرز مرادی، مدافع سابق و ملی پوش تیم پرسپولیس زمانی که ۴۳ سال داشت مشغول تعمیر کولر خانه‌اش بود دچار برق گرفتگی شد و درگذشت.

فروردین سال ۱۳۹۰ مسعود استیلی، بازیکن سابق تیم‌های بهمن کرج، کشاورز، پاس و پرسپولیس زمانی که ۴۳ سال داشت در تصادف به بیمارستان منتقل و بعد از دو روز درگذشت. در تیر ماه سال ۱۳۹۰ روح‌الله داداشی، ورزشکار پرورش اندام در یک دعوای خیابانی و توسط یک جوان ۱۸ ساله در کرج به قتل رسید. مرداد ماه همان سال بابک معصومی، فوتسالیست تیم ملی و از قهرمانان به نام این ورزش بعد از چند سال مقابله با سرطان در ۳۹ سالگی درگذشت.

بهمن سال ۱۳۹۰ جواد رخ‌پور، جودوکار آبادانی پس از این‌که در حین مسابقه از ناحیه سر صدمه دید، بدون توجه به وضعیت خود، تا آخر مسابقه به رقابت ادامه داد. رخ‌پور پس از این مسابقه به بیمارستان منتقل شد اما پزشکان نتوانستند برای او کاری کنند و بر اثر ضربه مغزی از دنیا رفت تا یکی از غم‌انگیزترین مرگ‌های ورزشکاران به وقوع بپیوندد.‌ در مرداد ماه ۱۳۹۳ حسین معدنی، مربی سابق تیم ملی والیبال ایران در سن ۴۳ سالگی به دلیل سرطان پانکراس فوت کرد.

شهریور سال ۱۳۹۴ بیت‌الله عباسپور، در رشته پرورش اندام موفق به کسب افتخارات بسیار زیادی شده و در رسانه‌های جهان با نام اختصاری «بیتو» مشهور بود. مدت‌ها درگیر بیماری التهاب رگ بود در سن ۳۶ سالگی درگذشت. پس از مرگ او بسیاری از ورزشکاران پرورش اندام از جمله آرنولد شوارتزنگر (قهرمان سرشناس پرورش اندام) درگذشت بیت‌الله عباسپور را تسلیت گفتند. مهر ماه ۱۳۹۴ هادی نوروزی، کاپیتان ۳۰ ساله پرسپولیس بر اثر ایست قلبی و مرگ ناگهانی درگذشت.

فروردین ۱۳۹۵ مهرداد اولادی، مهاجم تیم‌های پرسپولیس، استقلال و تیم ملی چند ماه پس از درگذشت هادی نوروزی به علت ایست قلبی در سن ۳۱ سالگی درگذشت. شهریور سال ۱۳۹۵ بهمن گلبارنژاد، دوچرخه سوار تیم ملی معلولان ایران که در دوران دفاع مقدس یکی از پاهای خود را هم از دست داده بود، در بازی‌های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ مشغول رقابت بود، در یک شیب تند دچار حادثه شد و در پی این حادثه و شدت آن، این دوچرخه سوار دار فانی را وداع گفت.

مرداد سال ۱۳۹۶ زینب ساسانیان، قهرمان جوان دوچرخه سواری کشورمان در سن ۲۴ سالگی در یک سانحه رانندگی جان باخت. شهریور سال ۱۳۹۷ مجید غلام‌نژاد، دفاع راست اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان و باشگاه‌های استقلال و سایپا که برای تفریح با خانواده بیرون از شهر بندرعباس و به منطقه سیاهو رفته بود، در اثر غرق شدگی درگذشت. اسفند سال۱۳۹۸ سیامند رحمان، قهرمان سنگین‌وزن وزنه‌برداری پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن و پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو، به دلیل حمله قلبی در سن ۳۱ سالگی درگذشت. خبری همه علاقه‌مندان به ورزش را در بهت و حیرت فرو برد.

در دو سال اخیر، ورزشکاران مختلفی بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که بدین شرح است: الهام شیخی (بازیکن فوتسال بانوان)، احمد آهنگی (مدیرعامل پیشین تیم سپیدرود رشت)، ابراهیم ابراهیمی (پیشکسوت تکواندوی ایران)، احمد طاهری (مربی سابق فوتسال)، شهرام گوهرچین (داور بین‌المللی شطرنج)، حمید منوچهری (مدیر پیشین تیم‌های ملی پایه و نفت تهران)، مسعود حاج‌رسولی (قهرمان بوکس و استاد دانشگاه)، بهروز کلهر (قهرمان بوکس و پیشکسوت سابق اسکی)، محسن باوی (بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال اهواز)، علیرضا نیکبخت (بازیکن اسبق تیم فوتبال صنعت نفت آبادان)، محمدجواد نیک‌بین (جودوکار سابق)، عبدالحسین زاهدی (ورزشکار و رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام لامرد)، امین مقیمی‌پور (ورزشکار، قهرمان ووشو)، محمود یاوری (سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال)، کیوان نیک‌نفس (دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال)، مهرداد میناوند (بازیکن سابق تیم ملی فوتبال)، علی انصاریان (بازیکن سابق تیم ملی فوتبال)، سعید زمان‌نژاد (دارنده مقام‌های قهرمانی کشور و جهان در رشته بوکس)، دکتر مهرداد ناظمی (فیزیوتراپ اسبق تیم ملی)، نادر دست‌نشان (مربی فوتبال)، حمید جاسمیان (بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال)، کاظم محمدی (بازیکن سابق تیم ملی فوتسال)، حسین شیبانی (قهرمان سابق پرورش اندام)، ناصرشریفی (پیشکسوت فوتسال قم)،  جاسم سلطانی (بازیکن فوتسال)، عباس انصاری‌فرد (مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس)، مهین کوره‌چیان (بازیکن سابق تیم ملی بسکتبال زنان ایران)، روح‌الله شیشه‌گرها (ملی پوش سابق تیم ملی تنیس روی میز)، ارحیم ابویی (پیشکسوت کشتی) و پرویز سیروس‌پور (مربی، دبیر و رئیس پیشین فدراسیون کشتی).

برچسب‌ها فوتبال دوومیدانی علی انصاریان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال دوومیدانی علی انصاریان فوتبال دوومیدانی علی انصاریان جان خود را از دست یک سانحه رانندگی سابق تیم ملی فوتبال بازیکن سابق تیم ملی سالگی درگذشت اسبق تیم ملی پرورش اندام بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو سابق تیم ملی جودو ایران درگذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر ملکی پور قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا و عضو سابق تیم ملی بزرگسالان به دلیل عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت.

گروه ورزشی خبرگزاری مهر این مصیبت را به جامعه جودو و خانواده ملکی پور تسلیت می گوید.

کد خبر 6089704

دیگر خبرها

  • سمیر نصری: رونالدینیو و نازاریو استعدادهای بزرگ‌تری نسبت به مسی و رونالدو بودند
  • استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید! + عکس
  • عضو سابق تیم ملی جودو ایران درگذشت
  • ادعای ستاره سابق بارسا: مسی کاپیتان خوبی نبود
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • رایان گیگز در ۵۰ سالگی برای سومین‌بار پدر می‌شود
  • ستاره سابق رئال: رفتم چون دیگر فوتبال را نمی‌خواستم
  • خبر خوب برای نکونام؛ ستاره مصدوم استقلال «آقا وسط» بازی کرد!
  • کنایه تلخ فوتبالیست دوست‌داشتنی سابق درباره قیمت دلار | فیلم
  • سکوت ستاره معصومی همسر سابق مهدی قایدی شکست، اما ماجرا پیچیده‌تر شد!