Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:57:26 GMT

دستگیری هفت شکارچی غیرمجاز در استان قزوین

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۴۷۹۳

دستگیری هفت شکارچی غیرمجاز در استان قزوین

مهدی طاهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس اخبار واصله از همیاران و دوستداران محیط زیست مبنی بر ورود شکارچیان غیر مجاز جهت شکار گونه های جانوری در مناطق مختلف استان قزوین، در عملیات اول، مامورین یگان حفاظت سر محیط بانی الموت شرقی به محل گزارش شده اعزام شدند و قبل از هرگونه  شکار  و از بین بردن گونه های جانوری یک شکارچی غیرمجاز را غافلگیر و دسگیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از متخلف یک قبضه سلاح شکاری گلوله زنی، مهمات و ادوات شکار و صید کشف و ضبط شده است.

طاهری افزود: در عملیات دوم در منطقه الموت غربی، مامورین یگان واحد رازمیان پیگیر گزارشی در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع این منطقه شدند و پس از سه ساعت زیر نظر داشتن  یک شکارچی غیرمجالز موفق شدند او را قبل از اقدام به شکار با یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز (قاچاق) و مهمات دستگیر کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: در عملیات سوم در منطقه حفاظت شده باشگل تاکستان مامورین یگان این منطقه حین گشت زنی شبانه چهار شکارچی غیر مجاز را شناسایی و بعد از ساعت ها تعقیب و گریز موفق به دستگیری آنها شدند.

وی ادامه داد: در عملیات چهارم، مامورین یگان حفاظت اداره کل و شهرستان قزوین با همکاری مامورین یگان حفاظت منطقه طارم سفلی موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر شکارچی غیر مجاز  شده  که در این منطقه  مبادرت به شکار یک راس بز وحشی کرده بود، شدند و از متخلف یک قبضه سلاح شکاری، مهمات و ادوات شکار و قسمتی از لاشه حیوان شکار شده کشف و ضبط شد.

طاهری گفت: پرونده این متخلفین پس از تنظیم صورتجلسه اولیه به مراجع قضایی ارجاع و ادوات کشف شده از آنها تا صدور رأی قطعی به صورت امانی زیر نظر اداره  کل باقی می مانند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست استان قزوین قزوین حیات وحش یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست استان قزوین قزوین سازمان حفاظت محیط زیست استان قزوین قزوین حیات وحش یگان حفاظت محیط زیست مامورین یگان استان قزوین یگان حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضائیان صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کد خبر 6089533

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد