Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، امروز ۱۷ بهمن و در روز هفتم جشنواره در خانه جشنواره فیلم‌های «نگهبان شب» به کارگردانی «رضا میرکریمی» و «موقعیت مهدی» به کارگردانی «هادی حجازی‌فر» نمایش داده خواهد شد.

ساعت نمایش این فیلم‌ها به شرح زیر است: 

در بخش سودای سیمرغ؛ فیلم «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی به مدت ۱۱۸ دقیقه، ساعت ۱۳ در سالن اصلی نمایش داده خواهد شد و نشست رسانه‌ای آن ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محسن کیایی، تورج الوند، لاله مرزبان، علی اکبر اصانلو، صفورا خوش طینت، فهیمه هرمزی، زهرا اسلامی، پرهام غلاملو، محمدصادق ملک، علی غابشی، مهراد اکبرآبادی، ایمان سلگی، نوید بانی با حضور افتخاری ویشکا آسایش و کیومرث پوراحمد بازیگران ساخته جدید این کارگردان و تهیه کننده سینما هستند. فیلمی که قرار است یک داستان اجتماعی را به تصویر کشد.

میرکریمی بعد از موفقیت در ساخت فیلم سینمایی «قصر شیرین» به سراغ یک داستان متفاوت رفته و نگهبان شب را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده کرده است. میرکریمی که چند سالی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر بود، در حالی پا به جشنواره چهلم فجر می گذارد که بعد از چند سال جدایی بخش ملی و جهانی، بار دیگر این دو بخش در بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

یک حبه قند (۱۳۸۹)، خیلی دور، خیلی نزدیک (۱۳۸۳) و زیر نور ماه (۱۳۷۹) از مهم‌ترین فیلم‌های این کارگردان مطرح کشورمان هستند.

 دومین فیلمی که قرار است امروز روی پرده خانه جشنواره برود، یک اثر در حوزه دفاع مقدس است. فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی و بازیگری هادی حجازی‌فر که قرار است ساعت ۱۶ نمایش داده شود. این فیلم سینمایی، یک مینی‌سریال است که برای تلویزیون ساخته شده است و یک نسخه سینمایی از آن برای حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر آماده شده است. تهیه‌کنندگی نسخه سینمایی این فیلم را حبیب‌الله والی‌نژاد بر عهده داشته است.

فیلم موقعیت مهدی روایتی از زندگی شهید مهدی باکری است. از زمانی که شهردار بود تا زمانی که به خواستگاری می‌رود و ازدواج می کند و به جبهه می‌رود و در آنجا برادر کوچکش حمید شهید می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مهدی باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد برخلاف مشکلاتی که برایش پیش آمده به منطقه برگردد و در کنار او باشد. حمید می‌پذیرد و همراه می‌شود. حالا بعد از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد.»

هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا، وحید آقاپور و روح‌الله زمانی، بازیگران این فیلم سینمایی‌اند. حجازی فر بازیگر سینما و تئاتر که با آثار مطرحی همچون «ایستاده در غبار» در نقش حاج احمد متوسلیان مطرح شد، در اولین تجربه کارگردانی فیلم بلندش با موضوع شهید مهدی باکری در جشنواره فیلم فجر حاضر شده است.

فیلم «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر به مدت ۹۷ دقیقه، ساعت ۱۶ در سالن اصلی نمایش داده خواهد شد و نشست رسانه‌ای این فیلم ساعت ۱۸:۳۰ در سالن اصلی برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش‌، در بخش اکران آثار مستند بلند و داستانی نیز اثر «تفنگ برادرم» به کارگردانی «کامران جاهدی» به مدت ۷۶دقیقه در سالن ۳-۲ نمایش داده می‌شود.

همچنین فیلم «نگهبان شب» ویژه سایر مهمانان در دومین سانس ساعت ۱۹:۳۰ در سالن پخش می‌شود.

ساعت ۲۱:۳۰ نیز در سالن اصلی و در بخش سودای سیمرغ، فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» در سانس آخر اکران خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود سانس‌های اول و دوم نمایش آثار بخش سودای سیمرغ مختص منتقدان و اهالی رسانه و سانس‌های سوم و چهارم مختص سایر مهمانان خواهد بود.

جشنواره چهلم در خانه جشنواره از دوشنبه ۱۱ بهمن و در سینماهای مردمی از سه‌شنبه ۱۲ بهمن آغاز شده است.

در روز ششم نشست‌های فرهنگی در خانه جشنواره یک‌شنبه ۱۷ بهمن نشست‌ فرهنگی سینمای ملی ایران، مسائل و راهبردها (دانشگاه امام صادق)، نشست فرهنگی سینما و عصر دیجیتال، نشست فرهنگی سینما، جامعه (آرمان‌ها، واقعیت)، نشست فرهنگی سینما و آموزه‌های اخلاقی و نمایش فیلم «نیاز» به کارگردانی «علیرضا داوودنژاد» برگزار خواهد شد. 

نشست فرهنگی؛ سینمای ملی ایران، مسائل و راهبردها (دانشگاه امام صادق) با سخنرانی دکتر «سید مجید مطهری‌نژاد» عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق، دکتر «سیدمجید امامی» عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق ساعت ۱۳ در دانشگاه امام صادق برگزار می‌شود و در سایت آپارات نیز قابل مشاهده است. 

نشست فرهنگی؛ سینما و عصر دیجیتال با سخنرانی دکتر «مجید شیخ‌انصاری» عضو هیات علمی دانشگاه هنر ساعت ۱۵ در سالن ۴ برگزار خواهد شد.

نشست فرهنگی؛ نشست فرهنگی سینما، جامعه (آرمان‌ها، واقعیت) دکتر «مصطفی مهرآئین» جامعه‌شناس ساعت ۱۸:۱۵ در سالن ۵ برگزار خواهد شد. 

نشست فرهنگی؛ سینما و آموزه‌های اخلاقی با سخنان «علیرضا داوودنژاد» ساعت ۱۹:۳۰  در سالن  ۴ برگزار خواهد شد. 

نمایش فیلم «نیاز» به کارگردانی «علیرضا داوودنژاد» نیز ساعت ۲۰:۳۰ در سالن ۴ نمایش داده خواهد شد.

کد خبر 655320 برچسب‌ها فيلم سينمايى جشنواره فيلم فجر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فيلم سينمايى جشنواره فيلم فجر نمایش داده خواهد شد دانشگاه امام صادق نشست فرهنگی سینما جشنواره فیلم فجر برگزار خواهد شد هادی حجازی فر خانه جشنواره فیلم سینمایی سالن اصلی موقعیت مهدی نگهبان شب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی باشه‌آهنگر، حامد بهداد، ابوالفضل جلیلی، نیکی کریمی، محمود کلاری، رضا کیانیان و محمدحسین لطیفی، ۱۶ فیلم سینمایی نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را داوری می‌کنند.

اسامی فیلم‌های سینمایی به این شرح است: «۷۶۰۰» از بهروز باقری، «احمد» از امیرعباس ربیعی، «آپاراتچی» از قربانعلی طاهرفر، «آسمان غرب» از محمد عسگری، «آفتاب گرگ و میش» از محسن دانشور بیری، «بی‌تار» از جمیل رستمی، «پدران» از سالم صلواتی، «خورشید آن ماه» از ستاره اسکندری، «سون‌سوز» از رضا جمالی، «شوماه» از مژگان بیات، «عروسک» از اصغر یوسفی‌نژاد، «عزیز» از مجید توکلی، «کاژه» از مجتبی سعیدزاده، «مسخ نرگس» از حامد علیزاده، «میرو» از حسین ریگی و «نوروز» از سهیل موفق.

نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

بخش اصلی جشنواره شامل فیلم‌های داستانی سینمایی و کوتاه، مستند، انیمیشن، فیلمنامه و نماهنگ منطبق با موضوع جشنواره است که گستره زیست‌بوم، آیین‌های فرهنگی و مذهبی، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی، تاریخ اقوام، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیت‌های گردشگری را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • نگاهی متفاوت به جنگ در تئاتر/ روایتی به پنج گویش متفاوت از  سرانجام وقایع جنگ
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • اولین ملاقات سرمربی جدید با خبرنگاران: فردا ساعت ۹