Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس موسسه انقلاب و اتحادیه رسانه‌های یمن در گفتگوی اختصاصی با تسنیم تاکید کرد، عملیات‌های طوفان یمن تحول مهمی در مسیر جنگ با ائتلاف متجاوز به وجود آورد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از صنعاء، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور در پی تشدید حملات ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی-آمریکایی به صنعاء و به دنبال حضور گسترده مزدوران وابسته به امارات در استان شبوه واقع در شرق یمن، طی دو هفته اخیر سه عملیات گسترده موسوم به «طوفان یمن» را در خاک متجاوزان به ویژه امارات اجرا کرد و اهداف مهم و حیاتی را در عمق خاک امارات، هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته سومین عملیات نیرو‌های مسلح یمن تحت عنوان «عملیات طوفان یمن 3» در عمق امارات انجام شد. در جریان دو عملیات گذشته که به فاصله کوتاهی از عملیات سوم انجام شد نیز یمنی‌ها تاسیسات مهم و حیاتی در امارات از جمله فرودگاه ابوظبی و پالایشگاه نفتی «المصفح» و... را هدف قرار دادند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاکید کرده‌اند که این عملیات در پاسخ به تجاوز‌ها و محاصره اعمال شده از سوی ائتلاف سعودی-اماراتی علیه مردم یمن صورت گرفته است و تا زمانی که محاصره ادامه دارد، بانک اهداف روی میز است و عملیات علیه دشمن ادامه خواهد داشت.

آخرین عملیات نیرو‌های یمنی در زمانی انجام شد که «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به امارات سفر کرده و در حال دیدار با مقام‌های این کشور بوده است.

بسیاری از رسانه‌ها و ناظران سیاسی یکی از اهداف این سفر را رایزنی برای همکاری‌های نظامی و امنیتی به ویژه در برابر حملات نیرو‌های یمنی تفسیر کرده‌اند. حملات یمن به امارات همچنین تبعات اقتصادی سنگینی برای ابوظبی و فرار سرمایه گذاران از این کشور خواهد داشت و پس از حمله اخیر، شاخص بورس امارات با افت همراه بود.

در همین زمینه مصاحبه‌ای با «عبدالرحمان الاهنومی» رئیس موسسه انقلاب و اتحادیه رسانه‌های یمن انجام داده‌ایم.

رئیس موسسه انقلاب و اتحادیه رسانه‌های یمن، عملیات‌های اخیر این کشور را که طی آن نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن، عمق امارات و عربستان سعودی را مورد هدف قرار دادند، تحول مهمی در روند نبرد با ائتلاف متجاوز دانسته و تاکید کرد: ارتش یمن توانست از خلال این عملیات‌ها معادله بازدارندگی نظامی متوازن مقابل رژیم‌های امارات و عربستان برقرار کند؛ رژیم‌هایی که تصور می‌کردند از حملات هوایی و موشکی یمن مصون هستند.

وقوع چند انفجار و تیراندازی گسترده در شهر عدن یمنشیخ عیسی قاسم: تجاوز علیه یمن جنگی کثیف استارتش یمن حمله پهپادی گروه «الوعد الحق» به امارات را تائید کرد

عبدالرحمن الاهنومی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در صنعا اعلام کرد: ریاض و ابوظبی همچنان به نقض حاکمیت یمن و سیاست بیهوده و تجاوزات خود علیه ملت این کشور ادامه می‌دهند. همچنین تسلیم شدن عربستان در برابر اراده و خواست آمریکا و اجرای نقشه‌های واشنگتن و لندن و نیز تسلیم شدن امارات در برابر دشمن صهیونیستی در دریاها به ویژه در ساحل غربی یمن و سواحل شرقی این کشور ادامه دارد و علاوه بر آن اخیراً اماراتی‌ها به تشدید جنگ و مدیریت آن در استان شبوه روی آورده‌اند که همه این‌ها واکنش قاطع یمنی‌ها را در پی داشت.

وی تاکید کرد: عملیات‌های «طوفان یمن اول و دوم و سوم» در راستای تنبیه کردن رژیم‌های عربستان و امارات و پایان دادن به استبداد و عربده کشی آنها انجام شد و پاسخی به تشدید تجاوزات و ادامه محاصره علیه یمن بود. این عملیات‌ها همچنین در چارچوب دفاع مشروع یمنی‌ها در مقابله با تجاوزات ائتلاف اماراتی- سعودی- آمریکایی انجام گرفت و در عین حال آغاز یک مسیر طولانی نظامی در برابر رژیم‌های سعودی و اماراتی است؛ تا زمانی که این رژیم‌ها خواسته یمن را اجرا کرده و از این کشور خارج شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: تلاش ریاض و ابوظبی برای کم اهمیت جلوه دادن ارزش و اهمیت حملات یمن به امارات و عربستان امری طبیعی است؛ به ویژه اینکه امارات صرفا یک محیط سرمایه‌گذاری است و هرگونه شوک امنیتی به آن منجر به فرار سرمایه‌گذاران و توقف تاسیسات و منافع اقتصادی به ویژه مالی این کشور خواهد شد؛ زیرا امارات نیز مانند عربستان سعودی چیزی یک بورس مالی نیست.

عبدالرحمان الاهنومی در پایان گفتگوی خود با خبرنگار تسنیم تاکید کرد: شرکت‌های سرمایه گذاری نیاز به یک محیط امن دارند. بنابراین گزارش‌های رسانه‌ها و اهمیت دادن به این عملیات‌های یمن و تحلیل آنها، ضربه بزرگی به موقعیت امارات به عنوان یک محیط سرمایه گذاری و همچنین ضربه بزرگی به عربستان سعودی که به ادعای خودش یک قدرت منطقه‌ای است، وارد می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار امارات انصارالله یمن اخبار عربستان سعودی اخبار امارات انصارالله یمن امارات و عربستان ائتلاف متجاوز عملیات ها طوفان یمن رسانه ها انجام شد رژیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد