Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان- سید جعفر تشکری هاشمی گفت: در مصوبه شورای شهر تهران برای طرح ترافیک به صراحت قید شده که حرکت خودرو در محدوده طرح ترافیک به عنوان عارضه محسوب می شود ،مبلغی هم تحت عنوان عوارض لحاظ شده است و منطبق بر اصل عدالت اجتماعی است.

به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، کسی که می خواهد برای تردد از محدوده طرح ترافيك استفاده کند طبیعی است باید قواعدی را رعایت کند؛ البته در مصوبات قبلی شورا تعدادی از روزها مشخص شد تا افراد بدون پرداخت وجه بتوانند در محدوده كاهش آلودگي هوا تردد کنند و وارد محدوده های زوج يا فرد سابق بشوند اینکه با عنوان عدالت بخواهیم قواعد اجتماعی را نادیده بگیریم درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکری هاشمی گفت: طرح ترافیک فعلی مدل خوبی نیست و بارها هم اعلام کردیم و نیاز است ساختار آن بازنگری شود و چگونگی تردد خودروها، نابسامان بودن موتورسیکلت ها باید بررسی شود؛ همچنین مشاهده می شود که خودروهای پلاک شهرستان در محدوده طرح ترافیک آزادانه فعالیت می کنند اما به معنی مجاز بودن نیست.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دوره قبلی؛ خودروها در صورت ورود غیرمجاز باید مبلغی را پرداخت می کردند كه موضوعی بی اثر بود و زمینه ساز تخلفات دیگر اما در مصوبه اخیر قید شده که اگر خودرویی به صورت غیرمجاز وارد طرح شود حتما باید مورد اعمال قانون پلیس قرار گیرد.

اما  احمد علوی عضو دیگر شورای شهر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هم اکنون خودروهای گران قیمت برای ورود به طرح ترافیک یک مبلغ خاصی را پرداخت می کنند و خودروهای پایین تر هم همان مبلغ برایشان لحاظ می شود، این عادلانه نیست زیرا عدالت به معنای پرداخت مبلغ یکسان نیست.

به گفته این عضو شورای شهر تهران، کسی که خودروی میلیاردی دارد، طبیعتا باید مبلغ بیشتری را پرداخت کند اما سیستم فعلی طرح ترافیک طوری بنا شده که افراد پولدار به راحتی عوارض خریداری می کنند و مشکلی ندارند و آن نفری که مشکل مالی دارد حتی برای امور درمانی هم نمیتواند وارد طرح ترافیک شود.

علوی گفت: در شرایط کنونی خودروهای پلاک شهرستان ملزم نیستند که داخل تهران عوارض سالیانه خود را پرداخت کنند. چون تا زمانی که در سایت تهران من باکس لازم را باز نکنند، عوارض برای آنها محاسبه نمی شود. یعنی جایی نیست که این عوارض ثبت قطعی شود.

به گفته این عضو شورای شهر تهران، هنگامی که مالکان خودروهای پلاک شهرستان برای پرداخت عوارض سالیانه به شهرداری شهر خود مراجعه می کنند، چون سیستم یکپارچه وجود ندارد، عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک تهران برای آنها لحاظ نمی شود.

علوی گفت:  در این شرایط این خودروها، به صورت رایگان در تهران تردد میکنند و لازم است این سیستم یکپارچه شود و روی سیستم سایر شهرها هم عوارض ثبت شود. همچنین  می توان پلاک این خودروها و میزان تردد را به پلیس اعلام کرد تا برای جریمه اقدام شود.

گفتنی است به دلیل یکپارچه نبودن سیستم مدیریت شهری در کشور، خودروهای پلاک شهرستانی که در تهران تردد می کنند، هنگام گرفتن عوارض سالانه از شهرداری شهر خودشان، هزینه ای بابت تردد در محدوه طرح ترافیک تهران پرداخت نمی کنند.

بیشتر بخوانید

نتیجه افزایش ساعت طرح ترافیک در تهران اعلام شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح ترافیک شورای شهر تهران شهرداری تهران خودروهای پلاک شهرستان طرح ترافیک محدوده طرح شهر تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد

سرهنگ محمد قاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری به تشریح دو مورد از ماموریت‌های این پلیس در ۲۴ ساعت گذشته پرداخت و گفت: یکی از این ماموریت‌ها مربوط به دستگیری یکی از سوداگران مرگ است. ماموران عملیات کلانتری ۱۷۵ فرماندهی انتظامی شهرری با انجام اقدامات اطلاعاتی از نگهداری مقادیر قابل توجهی موادمخدر در یک منزل باخبر شده و در جریان تحقیقات تکمیلی خود متوجه شدند که یکی از سوداگران مرگ قصد دارد تا این مواد را در سطح استان تهران توزیع کند.

وی افزود: در این راستا ماموران به سرعت وارد عمل شده و پس از هماهنگی قضائی و اخذ مجوز‌های لازم در بازرسی از این منزل ۱۱ کیلوگرم مخدر حشیش را کشف و ضبط کردند. همچنین در این رابطه یک متهم را که در تدارک اقداماتی برای انتقال این مواد بود، دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. در آنجا متهم تحت بازجویی قرار گرفته و پس از اعتراف به جرم خود به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری همچنین از کشف ۲۰ فقره سرقت با دستگیری دو سارق حرفه‌ای تجهیزات خودرو خبر داد و گفت: به دنبال مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت از محتویات خودرو شهروندان در محدوده شهرستان ری، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس آگاهی شهرستان ری قرار گرفت و در تحقیقات انجام شده از سوی آنان مشخص شد، متهمان با پرسه زنی در مناطق جرم خیز و شناسایی خودرو‌هایی که قفل صندوق عقب آنها از ایمنی کمتری برخوردار است، در فرصت مناسبی قفل صندوق عقب خودرو را تخریب کرده و محتویات آن را به سرقت برده‌اند.

طرهانی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم هویت متهمان را مورد شناسایی قرار دادند، گفت: بلافاصله هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوز‌های لازم دریافت شد. سرانجام تیمی از ماموران در روز گذشته متهمان را در حال سرقت مشاهده و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی ادامه داد: پس از انتقال متهمان به اداره پلیس و انجام تحقیقات تخصصی و مواجهه با ادله و مستندات پلیس، آنان به ۲۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده شهرستان ری و جنوب تهران اعتراف کردند. در ادامه نیز متهمان پس از تشکیل پرونده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار