Web Analytics Made Easy - Statcounter

فارس پلاس؛ پهلوی به روایت صهیونیست‌ها؛ «ایتای مک» حقوقدان و نویسنده صهیونیست که به اعلام خود در زمینه «توقف فروش ادوات نظامی رژیم صهیونیستی‌ به رژیم‌های مرتکب جنایات جنگی» فعالیت می‌کند، تعدادی از  اسناد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی درباره پهلوی را در «لوبلاگ» منتشر کرده است.

این اسناد بیش از ۱۰۰۰۰ صفحه در موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی و اجتماعی است و بازه زمانی سال‌های ۱۳۳۲ تا ۱۳۵۷ را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده معتقد است که این اسناد در مقایسه با اسناد مربوط به سایر کشورهای جهان به شدت سانسور شده بود.  این اسناد روابط استثنائی و گسترده رژیم صهیونیستی با یک کشور خارجی را افشا می‌کند. رابطه با دیکتاتوری شاه از منظر سیاسی، اقتصادی و امنیتی برای این رژیم استراتژیک بود.

به عنوان نمونه، رژیم پهلوی طبق این اسناد مهم‌ترین و در برخی از سال‌ها تنها تامین کننده نفت رژیم صهیونیستی در جهان بوده است. کمپانی‌های صهیونیست‌ها نظیر شرکت‌های نساجی، کشاورزی، لوازم خانگی، تامین آب، ساخت‌و‌ساز، هواپیمایی، کشتیرانی، گاز، لاستیک‌سازی و حتی پروتزهای مصنوعی به صورت گسترده در بازار ایران فعال بودند.

 

 

همچنین ایران سال‌ها یکی از مقصدهای اصلی صادرات محصولات صهیونیستی در جهان بود. نویسنده لوبلاگ در ادامه نوشت که این اسناد گواهی بر عمق دخالت اسرائیل در رژیم شاه، اهمیت راهبردی این رابطه برای اسرائیل و هراس از پیامدهای سقوط شاه است؛ نگرانی که سال‌های پیش از پایان حکومت [پهلوی] قابل لمس شده بود.

توافقات مخفی ۲ رژیم بدون اطلاع مقامات ایرانی!

رژیم شاه در مارس ۱۹۵۰ (اسفند ۱۳۲۸ - فروردین ۱۳۲۹) عملاً دولت جعلی صهیونیست‌ها را به رسمیت شناخت ولی علنی نکرد. نویسنده لوبلاگ در ادامه نوشت که شاه از سال ۱۹۶۱ (۱۳۴۰) در تل‌آویو دفتر نمایندگی مخفی دایر کرد و صهیونیست‌ها نیز دارای نمایندگی دائمی در تهران بود.

نویسنده مقاله در بخشی از مطلب خود به نکته‌ای جالب اشاره می‌کند. نمایندگان رژیم جعلی اسرائیل در ایران به دلیل ماهیت حساس نوع قراردادهای وقت تهران - تل‌آویو، عموماً توافقات را از طریق «حلقه سیاستمداران و وفاداران اطراف شاه» و نیز «افراد بلندپایه تشکیلات نظامی» رژیم پهلوی انعقاد و اجرا می‌کردند نه از مسیر وزارت امور خارجه و وزارت‌خانه‌های دولتی ایران!

نمایندگان تل‌آویو گاهی حتی مراودات را مستقیم با شخص شاه و وزیر دربار او (عمدتاً اسدالله علم عهده دار این سمت بود) پیش می‌بردند.

نماینده رژیم صهیونیستی در ایران: ثبات داخلی و سلطنت شاه با سرکوب حاصل شد

رژیم جعلی صهیونیستی همواره در تلاش بود تا مداخله خود در دستگاه امنیتی و سرکوب شاه را پنهان کند، به ویژه رابطه نزدیک با ساواک که مسئول شکنجه و قتل مخالفان تاج و تخت بود. آگاهی رژیم صهیونیستی از سرکوب سیاسی شاه از تلگراف ۲۲ آپریل ۱۹۵۵ (۱ اردیبهشت ۱۳۳۴) سفارت اسرائیل در لندن مشخص می‌شود.

این تلگراف توضیح می‌دهد که یک دیپلمات ایرانی به طرف صهیونیستی گفته "حکومت ایران در سراسر کشور، کمونیسم را ممنوع اعلام کرده" و آمریکایی‌ها نیز از این اقدام راضی هستند.

هشت سال بعد، در سندی از «ناتانیل لورچ» مدیر بخش خاورمیانه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز ۱۸ شهریور ۱۳۴۲ آمده است که راهپیمایی مذهبی در ایران تبدیل به تظاهرات گسترده‌ای علیه رژیم شاه گردید. استفاده از تظاهرات مذهبی برای اعتراض سیاسی حکومت را شگفت زده کرد. بنا به نوشته «لورچ»، موعد راهپیمایی در همان ماهی است که سند تنظیم شده است!

در ادامه سند وزارت خارجه رژیم صهیونیستی آمده است: حکومت برای سرکوب شورش‌ها(!) از حجم بالایی از قوا استفاده کرده  و رسماً اعلام شد که ۸۶ نفر کشته و ۱۹۳ نفر مجروح شدند. روزهای گذشته به آرامی گذشت. رژیم اوضاع در تهران و استان‌ها را تحت کنترل خود در آورده است.

در سندی از «زوی دورل» رئیس دفتر نمایندگی اسرائیل در ایران به تاریخ ۱۳ دی ۱۳۴۲ آمده است: «ثبات داخلی و سلطنت انحصاری شاه با سرکوب مخالفان مذهبی و سایر مخالفان رژیم در خرداد ۴۲ حاصل شد ... روند فروپاشی جبهه ملّی (ائتلاف ملی‌گرایان مخالف شاه) ادامه دارد.»

در گزارش‌های رژیم جعلی صهیونیستی آمده است که شاه اپوزوسیون ساختگی پرورش می‌داد! طبق بررسی‌های میز خاورمیانه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، شاه به جای حفظ نظام تک حزبی «ایران نوین»، از ادامه موجودیت «حزب مردم» به عنوان یک حزب اپوزوسیون ساختگی پشتیبانی می‌کرد تا زیست پارلمانی در ایران را به ویژگی‌های دموکراتیک آغشته کند.

اسناد منتشر شده توسط خود صهیونیست‌ها حاکی از ارتباط شدید رژیم طاغوتی شاه با رژیم غاصب فلسطین دارد. عواید حاصل از این ارتباط برای صهیونیست‌ها به اندازه‌ای مهم بود که هر چه در توان داشت برای حفظ رژیم طاغوت از طریق سازمان سرکوب و خفقان ساواک اعمال فشار کرد و پس از سقوط رژیم شاه نیز تا کنون از هیچ تلاشی برای براندازی در نظام حاکمیت ایران اسلامی کوتاهی نکرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم اسرائیل رژیم شاه اسناد طبقه بندی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی صهیونیست ها رژیم شاه سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۵۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه

به دنبال حمله راکتی مقاومت فلسطین، آژیر خطر در سدیروت به صدا درآمد.

رادیو سراسری رژیم اشغالگر اذعان کرد که ۲ راکت از غزه به سمت سدیروت شلیک شده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد برای اولین بار در یک ماه گذشته، شهر اشدود با موشک های مقاومت فلسطین در غزه مورد حمله قرار گرفت.

این در حالی است که توپخانه رژیم صهیونیستی بیت حانون، جبالیا، اردوگاه نصیرات و سایر مناطق مرکزی نوار غزه را هدف حملات خود قرار داده است.

در همین راستا، وزارت بهداشت نوار غزه جدیدترین آمار شهدا ‌و مجروحان حملات ارتش رژیم صهیونیستی را منتشر و اعلام کرد که در جریان این حملات از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، ۳۴ هزار و ۴۸۸ شهروند فلسطینی شهید شدند.

وزارت بهداشت نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب ۳ مورد جنایت شد که در نتیجه آن، ۳۴ نفر شهید و ۶۸ نفر دیگر مجروح شدند.

این وزارتخانه افزود: با احتساب این شهدا، تعداد شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۳) تا کنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و تعداد زخمی ها به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد