Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-01@14:59:39 GMT

۶ صبحانه مفید که مغز را فعال می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۵۲۵۲

۶ صبحانه مفید که مغز را فعال می‌کند

این ۶ ماده غذایی در صورتی که در وعده صبحانه گنجانده شوند تأثیرات بسیاری در عملکرد مغز خواهند گذاشت.

به گزارش جنوب نیوز، ۶ غذای مغز در وعده صبحانه می‌تواند عاملی برای "ارتقای وضعیت مغزی" فرد در طول روز باشد.این ۶ ماده غذایی در صورتی که در وعده صبحانه گنجانده شوند تأثیرات بسیاری در عملکرد مغز خواهند گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلات

محصولات دارای غلات در وعده صبحانه دارای اهمیت هستند، چرا که بدن ما کربوهیدرات را به گلوکز تبدیل می‌کند. گلوکز نیز سوخت دارای اولویت مغز است. غذاهای غنی از غلات و یا دارای غلات کامل دارای ویتامین بی هستند، ویتامینی که برای تمرکز و سالم ماندن مغز حائز اهمیت است. توصیه کلی این است که نیمی از غلات مصرفی خود را از غلات کامل تأمین کنید. برای رسیدن به انرژی ثابت و عملکرد مغزی بهتر، توصیه شده است که غلات خود را با پروتئین مصرف کنید. چند ترکیب ساده غلات و پروتئین می‌تواند قدرت مغز را در طول صبح افزایش دهد.

تخم مرغ

کولین به عنوان شبه ویتامین B که در تخم مرغ وجود دارد نقش مهمی در عملکرد مغز و حافظه دارد. این پروتئین با ثابت نگاه داشتن قند خون به فرد کمک می‌کند تمرکز کند و برای مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشد. مهم نیست که تخم مرغ در وعده صبحانه به صورت املت، همزده و یا پخته مصرف شود، آنچه اهمیت دارد این است که تخم مرغ منبع غنی مواد مغذی است که مغز و بدن را در تمام طول صبح تأمین می‌کند.

انگور

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف انگورهای مختلف نقش مهمی در بهبود "دفاع آنتی اکسیدانی" ما دارد و سلامت مغز را ارتقا می‌دهد.

بادام

بادام منبع عالی از ویتامین E است و ۳۷ درصد میزان توصیه شده جذب روزانه این ویتامین با خوردن ۲۳ عدد بادام تأمین می‌شود.

جو

جو دارای آهن، روی، پتاسیم و ویتامین‌های بی و همچنین مواد مغذی است که به رشد مغز و عملکرد آن با ظرفیت کامل کمک می‌کند. "فیبر" موجود در جو به احساس سیری تا وعده بعدی کمک می‌کند.

سیب

سیب‌ها سرشار از کرستین هستند، کرستین یک آنتی اکسیدان است که از سلول‌های مغز محافظت می‌کند مصرف یک سیب در وعده صبحانه با پوست حائز اهمیت است چرا که حجم بالایی از کرستین سیب در پوست آن وجود دارد.
 
منبع:نمناک

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: وعده صبحانه عملکرد مغز تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۵۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان مفید

دیگر خبرها

  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • ۹ میوه مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان مفید
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • حرکت باورنکردنی یک گوزن به سبک ژاپنی‌ها
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • دستاوردهای عملیات‌ وعده صادق ‌در عرصه علم و فناوری چه بود؟
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان