Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات با بیان این که شرکت پست باید به یک اپراتور پستی هوشمند در انقلاب اسلامی تبدیل شود گفت: مشکلاتی در این حوزه وجود دارد که دوستان بخش زیادی از آنها را تا کنون حل کردند و بخش زیادی از آن هم باقی مانده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وزیر ارتباطات در مراسم آیین افتتاح سیستم سورتینگ هوشمند مرکز تجزیه و مبادلات کشور گفت: عرصه ارتباطات و فناوری زندگی بشر را زیر و رو کرده و همه ی عرصه های زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است؛  آموزش و فرهنگ و اقتصاد و امنیت و سیاست و رسانه و همه ی این ها متأثر از این فناوری بسیار راهبردی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوره ی شیوع کرونا، وابستگی بشر به این فناوری کلیدی بیش از گذشته شده است، شاید کارهایی که قبلا تصور نمیشد در کمتر از ١ سال انجام شود با کار و مجاهدت شبانه روزی جوانان این کشور در مدت کوتاهی انجام شد که نمونه هایی در حوزه های مختلف وجود دارد.

وی افزود: ارتباط این فناوری با شرکت ملی پست این است که در این دوران که همه ی کسب و کارها تعطیل شدند و همه ی فرآیند ها به سمت غیر حضوری شدن رفت، آنجا که نیاز به حضور و جا به جایی بود، همچنان شرکت ملی پست حضور داشت؛ اگر چه کار بقیه کسب و کارها کم شد و دورکاری و کاهش ساعت کاری و از راه دور کار کردن و در کنار خانواده بودن بیش از گذشته برای بقیه ی کسب و کارها بود، اما شرکت ملی پست بر عکس کار و حضورش بیشتر شد و سیر محصولات و بسته های پستی مردم بیش از گذشته شد و در حال حاضر حداقل نسبت به مدت مشابه در گذشته دو تا سه برابر شده است و این بدین معناست که بین دو تا سه برابر بیشتر باید کار می‌شد آن هم در شرایطی که درآمد های شرکت ملی پست به دلیل الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات کاهش پیدا کرده بود.

وزیر ارتباطات در خصوص مدیرعامل جدید شرکت ملی پست اظهار داشت: «در دوره ی جدید شرکت ملی پست که با مدیریت دوست و برادر عزیزم جناب آقای دکتر لیائی از دیروز شروع شده است و از امروز ایشان به طور رسمی مسئولیت را به عهده گرفتند وان شاالله پست جمهوری اسلامی ایران تبدیل به یک اپراتور پستی هوشمند در انقلاب اسلامی تبدیل شود، لازمه ی این موضوع این است که اولا به سرمایه های انسانی شرکت ملی پست به شکل جدی توجه شود. مشکلاتی  در این حوزه وجود دارد که دوستان بخش زیادی از آنها را تا کنون حل کردند و بخش زیادی از آن هم باقی مانده است.

وی در ادامه گفت: به هر حال بالاترین سرمایه هایی که پست دارد نیروی انسانی و اعتمادی ست که مردم به پست دارند، بسیاری از خاطره های دوران کودکی خیلی از ما با همین نام گره خورده که یک اعتبار بسیار بزرگ برای شرکت ملی پست محسوب می‌شود،این دو سرمایه را پست به کار می‌گیرد که بتواند به یک پست هوشمند در انقلاب اسلامی که پشتوانه ی توسعه ی اقتصادی در کشور خواهد بود، تبدیل شود. لازمه ی این کار این است که در همه ی مراحل از قبول تا تفکیک و تجزیه و توزیع، بتوانیم هر چه قدر که می‌توانیم از فناوری های روز استفاده بکنیم که هم کار همکارانمان را در خود شرکت راحت بکنیم و هم کار مردم را و طعم شیرین استفاده از فناوری را در شرکت ملی پست به مردم عزیزمان بچشانیم. امروز یک گام بزرگ در این حوزه برداشته شده که افتتاح بزرگترین سامانه تفکیک هوشمند است که قدمی است برای اینکه بتوانیم به آن چشم انداز دست پیدا بکنیم.

زارع‌پور در انتهای سخنان خود افزود: نکته ی مهم دیگری که می‌خواهم به آن اشاره کنم، این است که انتظار من از دوستان در دوره ی جدید این است که ما همت شما و عزیزان در هیئت مدیره محقق شود افزایش رضایتمندی مردم است که سرمایه ی اجتماعی پست به آن وابسته است، و این سرمایه با افزایش رضایتمندی مردم، با ارتقای سطح کیفی خدمات، با متنوع کردن خدماتی که پست میتواند ارائه کند، با کاهش هزینه ی تمام شده ای که ما می‌توانیم واقعا رویش کار بکنیم، صورت می‌پذیرد و انتظار می‌رود که با همه ی اقدامات از این دست که همگی در راستای رسیدن به پست هوشمند در انقلاب اسلامی است، لبخند رضایت را بر لب مردم عزیزمان بیش از گذشته داشته باشیم که یاد و خاطره ی خوشی که از ما از پست و پستچی در گذشته داشتیم برای نسل جدید هم محقق شود.

محمود لیائی نیز، در گزیده‌ای از سخنان خود اظهار داشت: موضوعی که مقام عالی وزارت تاکید بسیاری بر آن داشتند بحث استفاده مفید و موثر، با بهره‌وری بالا از منابع انسانی شرکت پست است که قشر خیلی زحمت‌کشی هستند و دغدغه‌های بسیاری برای آنان وجود دارد و توان اصلی ما باید برای رفع این دغدغه ها باشد تا بتوانیم خدمتگذار خوبی برای عزیزان داخل شرکت ملی پست باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست اضافه کرد: نکته بعدی در خصوص جایگاه پست است که درحال حاضر باید به عنوان یک اپراتور هوشمند به آن نگاه بکنیم و تجربیات کشورهای مختلف را در آن بکار ببریم تا جایگاه ما در وضعیت بهتری قرار بگیرد که نمونه‌ای برای دیگر کشورها و مخصوصا جهان اسلام قرار بگیرد.»

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت ارتباطات شرکت پست وزارت ارتباطات شرکت پست هوشمند در انقلاب اسلامی بخش زیادی از آن وزیر ارتباطات شرکت ملی پست بیش از گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۵۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند

تین نیوز

انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی، نحوه درخواست ابطال ( غیر فعال نمودن )  کارت هوشمند رانندگان را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، بر  اساس نامه تاریخ 26 فروردین امسال انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی به کلیه شرکت های حمل و نقل بین المللی عضو و غیر عضو که به امضای احمد زمانیان رئیس هیئت مدیره این انجمن رسیده، ابطال و یا غیر فعال نمودن کارت هوشمند راننده و یا ناوگان حمل و نقل، در صورت احراز تخلف و رای صادره از سوی کمیسیون های ماده 11 و 14 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با دستور مراجع قضایی مبنی بر انجام این امر امکان پذیر است.

کمیسیون ماده 11 ، مرجع رسیدگی به شکایات و تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای و کمیسیون ماده 14 نیز از دیگر کمیسیون های بخش حمل و نقل جاده ای است که به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل جاده ای رسیدگی می کند. کمیسیون های ماده 12  نیز ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر است.

حمل بار بدون اخذ بارنامه دولتی، حمل بار اضافه بر ظرفیت مندرج در کارت خودرو، رعایت نکردن مقررات حمل بارهای عادی و ترافیکی، فقدان یا عدم بکارگیری تجهیزات ایمنی، در اختیار گذاشتن وسیله نقلیه به راننده ای که نام وی در بارنامه درج نشده، جابه جایی مسافر بدون اخذ صورت وضعیت، مسافرگیری در اطراف پایانه مسافربری، اخذ کمیسیون اضافی از راننده، عدم مسئولیت پذیری شرکت در خصوص پرداخت کامل و به موقع کرایه رانندگان از جمله مواردی هستند که در کمیسیون های حمل و نقل جاده ای قابل رسیدگی هستند.  سوء استفاده از کارت هوشمند رانندگان، تحمیل هزینه ها و مسئولیت های اضافی به رانندگان، عدم پرداخت حقوق دولتی، صدور بارنامه یا صورت وضعیت صوری، اجبار به حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت مقررات مربوط به سالن اعلام بار و درج اطلاعات نادرست در بارنامه نیز به عنوان بخش دیگری از موارد قابل طرح در کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند