Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:00:11 GMT

نسل چهارم دانشگاه کارآفرین تحقق می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۵۴۵۶

نسل چهارم دانشگاه کارآفرین تحقق می‌یابد

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، عرفان خسرویان روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس پیشین و سرپرست جدید دانشگاه فنی و حرفه ای که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن اجتماعات دانشکده فنی دکتر شریعتی برگزار شد،   نوع کار آفرینی در این دانشگاه را مهارتی خواند و اظهار داشت: برای تحقق امر کارآفرینی باید اکوسیستم مهارتی کشور، ساخته شود همانطور که اکوسیستم علم و فناوری در دو دهه گذشته ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای در کمترین زمان ممکن در آموزش نیروی انسانی می تواند نیاز بازار را بر طرف کند و فرد در یک زمان بسیار کوتاهی پس از دانشگاه، هویت شغلی پیدا می‌کند، بنابراین بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری جلوگیری خواهد شد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای توضیح داد: سرانه سالانه تربیت فوق دیپلم نظری در کشور حدود ۱۵ میلیون تومان است در صورتی که این سرانه برای تربیت فوق دیپلم مهارتی بسیار کمتر است در صورتی که حداقل باید ۱.۵ برابر سرانه نظری باشد. و اگر سهم ۵ درصد تبصره ۱۸ برای تجهیز کارگاه های فنی حرفه ای اتفاق بیفتد یک تحول اساسی در بوم مهارتی کشور اتفاق خواهد افتاد.

خسرویان ادامه داد: بنابراین باید وابستگی دانشگاه‌ها به بودجه عمومی با شیب متناسبی کاهش یابد ولی به دلیل وابستگی به بودجه های دولتی امروز گرفتار نفرین منابع هستیم و دانشگاه دچار ابهام نقش اجتماعی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای بر اساس استانداردهای دانشگاه خود شایستگی‌ها و توانایی‌هایی را به دست می‌آورند که در طول زندگی کاری خود پس از فارغ التحصیلی، به عنوان سرمایه انسانی ارزشمند و تحول آفرین شناخته شوند. در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای تکمیل کردن ارتقای دانشگاه به نسل چهارم تلاش می‌کنیم به عنوان واسطه میان کارآفرینان جوان، اساتید و سرمایه‌گذاران عمل کرده و به مکانی برای گردهم‌آیی این افراد برای انجام کار مشترک تبدیل شویم.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای یادآور شد: این دانشگاه پیشران در کسب و کارهای مهارتی است و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در صورتی‌که از ظرفیت این دانشگاه آگاه شوند اقبال زیادی را نشان خواهند داد.

خسرویان همچنین گفت:‌دانشگاه فنی و حرفه‌ای با رویکرد تحول‌گرایی و خلق ثروت می‌تواند با تکیه بر ظرفیت‌ها و مزیت‌های رقابتی خود به سمت حل مسایل کشور حرکت کند و به ‌عنوان پیشران در کسب و کارهای مهارتی نقش‌آفرین باشد، برای اینکه این دانشگاه پیشران تحول نظام آموزش عالی باشد، ما باید این مجموعه ی عظیم دانشگاهی را متمایز از سایر دانشگاه‌ها قرار دهیم، زیرا دانشگاه فنی و حرفه ای در نقطه حرکت خود در نظام جامع مهارت و اشتغال قرار گرفته است و سایر دانشگاه‌ها در حوزه توسعه علم و فناوری هستند.

وی تصریح کرد: با شکل گیری نهادهای واسطی مانند پارک های علم و فناوری و مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه ای، می توان ظرفیت تبدیل آموزش دانشگاهی را به محصولات قابل کاربرد جامعه و صنعت تبدیل کرد و این موضوع باعث ایجاد تحرک در برقراری ارتباط دانشگاه و صنعت می شود بنابراین ساماندهی و سامان یابی ظرفیت ها و ماموریت های دانشگاه فنی و حرفه ای در راستای حل چالش ها و مسائل اولویت دار کشور در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: با عنایت به اینکه برنامه هفتم توسعه آخرین برنامه در تحقق اهداف چشم انداز ۱۴۰۴ و همچنین نخستین برنامه در پیاده سازی رهنمودهای گام دوم انقلاب اسلامی است، پیشنهاد می شود راهبردهای مهارت محوری و کارآفرین پروری در نظام آموزش عالی کشور دیده شود و اینجانب نسبت به تحقق ماموریتم در راستای ایجاد تحول در مجموعه دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، راهبردهای تحقق مهارت آفرینی و رسیدن به یک دانشگاه کارآفرین پرور را در دستور کار قرار داده ام.

به گزارش ایرنا، آیین تکریم ابراهیم صالحی عمران رییس پیشین و معارفه عرفان خسرویان رییس جدید دانشگاه فنی و حرفه ای امروز با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشکده شریعتی این دانشگاه برگزار شد.

در پایان این مراسم از چهار طرح مراکز فنی و حرفه‌ای در استان‌های مختلف از جمله ایلام، خوزستان، گلستان با حضور وزیر علوم به صورت مجازی بهره برداری شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیات همراه در بدو ورود به دانشکده شریعتی، بر سر مزار شهدای گمنام دانشکده، حضور یافتند و با نثار گل و قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند و سپس ضمن بازدید از کارگاه آموزشی و دستاوردهای آثار هنری اساتید و دانشجویان گروه هنر، مرکز نوآوری و خلاقیت و شتابدهی مد و لباس و گلخانه، مرکز توسعه، آموزش و مهارت آموزی پوشاک کشور را افتتاح و در ادامه در مراسمی در سالن اجتماعات دانشکده شریعتی، ضمن قدردانی از زحمات صالحی عمران رییس پیشین دانشگاه فنی و حرفه‌ای، خسرویان را به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی کرد.

برچسب‌ها دانشجو کارآفرینی مهارت اموزی دانشگاه فنی وحرفه ای پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشجو کارآفرینی مهارت اموزی دانشجو کارآفرینی مهارت اموزی دانشگاه فنی وحرفه ای دانشگاه فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای دانشگاه ها وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با فعالیت کارگران معنا و مفهوم می‌یابد

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی اصغر غفاری آثار همزمان با روز جهانی کارگر با حضور در کارخانه بینا رزن، اظهار داشت: کارگران در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، نقش به سزایی دارند.

فرماندار رزن در آیین تجلیل از کارگران با اشاره به نامگذاری سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: کارگران در همه حوزه‌ها تأثیرگذارند و چرخه تولید جامعه دست این قشر زحمتکش است.

وی با قدردانی از کارگران و تبریک هفته کار و کارگر افزود: محور تحقق شعار سال کارگران سخت‌کوش واحدهای صنعتی و تولیدی هستند و رسیدگی به مطالبات قشر را جزو برنامه‌ محوری خود می‌دانیم.

غفاری‌آثار افزود: پویایی تولید به دست‌های توانمند و زحمت کش کارگران گره خورده و موتور محرکه اقتصاد هر جامعه‌ای را کارگران تشکیل می‌دهند.

فرماندار رزن در راستای پیگیری و تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” با حضور در واحد تولیدی بینا رزن تولید کننده مواد غذایی، از این شرکت بازدید کرد و در این بازدید مسائل و مشکلات این مجموعه صنعتی و تولیدی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیات لازم جهت افزایش بهره وری و رفع موانع تولید اتخاذ شد.

گفتنی است؛ این واحد تولیدی در طرح توسعه ای خود در دولت سیزدهم با دریافت غریب به ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات، ۱۷۰۰۰ متر مربع سوله ساخته است که تا دو ماه آینده فاز اول توسعه با اشتغال ۲۰ نفر به بهره برداری خواهد رسید

دیگر خبرها

  • جهش تولید با فعالیت کارگران معنا و مفهوم می‌یابد
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • آسیای توانمندتر با استفاده از تکنولوژی و اشتراک دانش تحقق می یابد
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان