Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بورس تابناک، اردیبهشت ماه سال گذشته بود که رهبر انقلاب فرمان آزادسازی سهام عدالت را به رئیس جمهور وقت ابلاغ کردند. از آن زمان سهام عدالت وارد مرحله جدیدی شد.  

از سال گذشته سهامداران سهام عدالت به دو دسته تقسیم بندی شدند: عده‌ای که مدیریت و مالکیت سهام عدالت را خود بر عهده گرفتند و اصطلاحا روش مستقیم را انتخاب کردند و عده‌ای که مدیریت سهام عدالت خود را به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی دادند و سهامدار نماد‌های سهام عدالت استانی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سال گذشته تاکنون ارزش سهام عدالت دستخوش تغییرات بسیاری شده است و حالا دوباره با نزدیک شدن به انتهای سال موضوع واریز سود سهام عدالت به حساب سهامداران مطرح می‌شود.  

سود ۶۰۰ هزار تومانی برای سهامداران سهام عدالت

حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی در تاریخ ۹ بهمن ماه سال جاری طی مصاحبه‌ای گفت: شرکت‌های سرمایه پذیر دارای سهامداران عدالت به دو دسته شرکت‌های بورسی و غیربورسی تقسیم می‌شود که شرکت‌های بورسی دارای ۳۶ شرکت بورسی و شرکت‌های غیربورسی شامل ۱۳ شرکت هستند.

قربان‌زاده افزود: سود سال ۹۹ سهام عدالت شرکت‌های غیر بورسی حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و سود شرکت‌های بورسی رقمی حدود ۲۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: جمع سود دو شرکت بورسی و غیربورسی عددی معادل حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان است که این رقم باید میان ۴۹ میلیون سهامدار توزیع شود، بر این اساس تا پایان سال به هر سهامدار احتمالا رقمی حدود ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

همچنین سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد نیز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: حدود ۵۵۰ هزارتومان سود سهام عدالت سال قبل تا پایان اسفندماه به دارندگان این واحد‌ها پرداخت می‌شود.

وی همچنین طی مصاحبه دیگری در هفته گذشته تاکید کرد: سود سهام عدالت برای سهامدارانی که دارای سهام یک میلیونی هستند نزدیک به یک میلیون تومان است، اما برای مشمولان دارای سهام ٥٣٠ هزار تومان حدود ٥٥٠ هزار تومان سود پرداخت می‌شود.

این سود به چه کسانی تعلق خواهد گرفت؟  

به تازگی سازمان بورس و اوراق بهادار در توییتر این سازمان نوشت: با تصویب شورای عالی بورس مصوب شد چنانچه دارندگان سهام عدالت در روش غیر مستقیم در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۰ همچنان سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بوده و سهام خود را نفروخته باشند، سود ۵۵۰ هزار تومانی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت. سهامداران روش مستقیم سهام عدالت نیز سود سهام خود را از طریق سجام دریافت خواهند کرد.

   

درباره اینکه سهامداران سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند چگونه می‌توانند سود خود را دریافت کنند باید گفت، اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در گفتگو با شبکه تیوابورس در این باره اظهار داشت: کد ملی سهامداران سهام عدالت همگی مشخص است چه آن‌هایی که سال قبل شماره شبا دادند و چه ندادند. آن‌هایی که شماره شبا دادند که سود به حسابشان واریز می‌شود و آن‌هایی هم که شماره شبا ندادند می‌توان با هماهنگی با بانک مرکزی یک شماره حساب فعال برای آن‌ها شناسایی کرد و سود را واریز کرد. ما به دنبال این هستیم که با کیفیت بالا و به ساده‌ترین شکل ممکن سود را پرداخت کنیم.

گفتنی است سهامداران سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کردند قادر به فروش سهام عدالت خود در حال حاضر نیستند، اما برخی از سهامداران سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند و هم  اکنون سهامدار سهام شرکت‌های سرمایه گذاری هستند ممکن است این روز‌ها بخواهند سهام خود را در صورت عدم تعلیق نماد و قفل صف فروش نبودن، بفروشند. تاکید می‌شود که طبق اعلام سازمان بورس این سود ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی تنها به کسانی تعلق خواهد گرفت که در ۱ اسفند ماه همچنان سهامدار سهام عدالت باشند؛ بنابراین به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود که سهام عدالت خود را در این روز‌ها بفروشید.  

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر سهام عدالت سود سهام عدالت بورس بازار سرمایه مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر شرکت های سرمایه گذاری سهامداران سهام عدالت مستقیم را انتخاب ۶۰۰ هزار تومان هزار تومانی سود سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۵۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳ برابری برگزاری مجامع الکترونیک با سامانه «دیما»

امتداد - پوریا خاوری، مسئول برگزاری مجامع الکترونیک سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ با برگزاری ۲۴۱ مجمع الکترونیک با سامانه «دیما» شاهد افزایش سه برابری تعداد برگزاری این مجامع در بازار سرمایه بودیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد به نقل ازروابط عمومی سپرده‌گذاری مرکزی، پوریا خاوری اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۸ مجمع به صورت الکترونیک برگزار شد که این عدد در مقایسه با سال ۱۴۰۲ بیش از سه برابر رشد را نشان می‌دهد.

حضور بیش از ۱۵ هزار سهامدار در مجامع الکترونیک

مسئول برگزاری مجامع الکترونیک سپرده‌گذاری مرکزی افزود: در سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۰۴ سهامدار از طریق درگاه یکپارچه مجمع الکترونیک «دیما» در مجامع ناشران شرکت کردند که بیشترین شرکت کننده برای مجمع شرکت «کشت و صنعت پیاذر» با ۱۴۸۶ نفر و پس از آن شرکت «معدنی و صنعتی چادر ملو» با ۱۴۶۱ شرکت کننده بود.

همچنین، از ابتدای راه اندازی این درگاه تاکنون ۵۰ هزار و ۵۴۵ سهامدار با استفاده از سامانه «دیما» در مجامع ناشران به صورت الکترونیکی شرکت کرده‌اند.

درگاه یکپارچه مجمع الکترونیک در یک نگاه

درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک «دیما»، جهت سهولت دسترسی کلیه سهامداران به مجامع عمومی شرکت‌های بورسی و ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به صورت الکترونیک مهیا شده و این سامانه با بهره گیری از فناوری های نوین، بدون محدودیت های جغرافیایی، امکان برگزاری در بستری امن را برای سهامداران فراهم کرده است.

مزایای سامانه دیما

بهره‌گیری از بستر سجام جهت احراز هویت سهامداران، شفافیت بالا به واسطه رأی‌گیری الکترونیکی، امکان حضور نهادهای نظارتی در مجامع به روش الکترونیکی، حضور همزمان سهامداران در چند مجمع، امکان پرسش و پاسخ میان سهامداران و هیات رئیسه مجمع و وجود تالار گفت و گو جهت تعاملات بین سهامداران از مزایای سامانه «دیما» به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است؛ سهامداران برای حضور در مجمع الکترونیک باید در سامانه سجام ثبت نام کنند تا دسترسی آن ها برای ورود به جلسه مجمع فعال شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • اعلام تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت
  • تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به انتشار برخی اخبار
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزئیات
  • افزایش ۳ برابری برگزاری مجامع الکترونیک با سامانه «دیما»
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود