Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المانیتور، عربستان سعودی در مجموع بیش از ۶.۴ میلیارد دلار در این دو حوزه سرمایه گذاری می‌کند. از این رقم یک میلیارد دلار به سرمایه گذاری در شرکت فناوری و دیجیتال نئوم اختصاص می‌یابد که نام آن برگرفته از شهر نئوم است که در آینده با رویکرد شهر هوشمند در عربستان تأسیس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت قصد دارد متاورس اختصاصی خود را نیز ایجاد کند که یک جهان سه بعدی دیجیتال است که کاربران آن می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند.

شرکت نفت دولتی آرامکو عربستان سعودی نیز یک میلیارد دلار در صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر پراسپریتی ۷ ونچرز سرمایه گذاری خواهد کرد. این صندوق بر روی شرکت‌هایی با تمرکز بر روی فناوری‌های آینده‌نگر مانند بلاکچین سرمایه گذاری خواهد کرد. فناوری بلاکچین اطلاعاتی را که به صورت دیجیتالی ذخیره می‌شود رمزگذاری می‌کند.

عبدالله السوها، وزیر فناوری اطلاعات عربستان سعودی، گفت که این سرمایه‌گذاری‌ها نشان‌دهنده هدایت عربستان به سوی رشد اقتصاد دیجیتال است. وی افزود که این تلاش به نفع سعودی‌ها و مردم در سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود.

عربستان سعودی در تلاش است تا وابستگی خود به نفت را کاهش دهد. اگرچه قیمت نفت در حال حاضر بالاست، اما تقاضا برای سوخت‌های فسیلی در سراسر جهان رو به کاهش است زیرا مردم و دولت‌ها به دنبال اشکال پاک‌تر انرژی‌های تجدید پذیر هستند. عربستان سعودی برای مدت طولانی به فروش نفت وابسته بوده ولی ولیعهد سعودی علاقه مند به تنوع بخشیدن به اقتصاد و استفاده از فناوری‌های جدید است.

کد خبر 5418251

منبع: مهر

کلیدواژه: متاورس عربستان سعودی تکنولوژی بلاک چین تحقیقات علمی حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان اینترنت اشیا عیسی زارع پور ایالات متحده امریکا حکمرانی فضای مجازی نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فناوری فضایی فیس بوک ایرانسل فضای مجازی عربستان سعودی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد